۱۷ راه طبیعی برای خلاص شدن از حالت تهوع

حالت تهوع مشکلی است که بیشتر افراد با آن آشنا هستند. درمان گیاهی تهوع و استفراغ بهترین تسکین این حالت است.حالت تهوع خوشایند نیست و ممکن در شرایط مختلفی و به دلایل مختلفی از جمله بارداری و مسافرت بوجود آید. برای بهبود این حالت معمولاً از داروهای ضد تهوع استفاده می شود که متأسفانه این داروهایی می توانند عوارض جانبی منفی مانند  خواب آلودگی دارند.

درمان گیاهی تهوع و استفراغ برای اینکه بدون استفاده از دارو از شر حالت تهوع خلاص شوید:

زنجبیل بخورید:

زنجبیل جز داروی های طبیعی مورد علاقه مردم برای درمان حالت تهوع می باشد. به طور معمول زنجبیل برای بیشتر افراد خطری ندارد. اما اگر مستعد فشار خون یا قند خون پایین می باشید، یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، شاید لازم باشد مصرف زنجبیل خود را کمتر کنید.

رایحه درمانی با نعناع فلفلی برای درمان گیاهی تهوع و استفراغ

از دیگر دلایل حالت تهوع می‌تواند میزان استرس شما باشد، برای کاهش استرس و فشار عصبی رایحه درمانی نعناع از دیگر گزینه ها برای کاهش حالت تهوع می باشد. در یک مطالعه افرادی که در معرض بوی نعناع قرار گرفته بودند میزان حالت تهوع آنها به میزان قابل توجهی کمتر از داروهای ضد تهوع یا دارونما بود.

لیموترش درمان گیاهی تهوع و استفراغ

بوی مرکبات، و رایحه هایی که از یک لیموی تازه بریده شده بلند می شود به کاهش حالت تهوع در کمک می کند. مخصوصا در زنان باردار.

نفس کشیدن خود را کنترل کنید

نفس کشیدن آرام و عمیق تاثیر زیاد در کاهش حالت تهوع دارد. در یک مطالعه محققان دریافتند که  رایحه درمانی و کنترل نفس کشیدن هر دو حالت تهوع را برطرف می کنند.

مطالعه بیشتر
موثرترین درمان ترک پاشنه پا در طب سنتی

الگوی تنفسی این مطالعه ، استنشاق از طریق بینی تا شمارش سه، نگه داشتن نفس خود تا شمارش سه  سپس بازدم تا شمارش سه بود.

استفاده از ادویه جات خاص برای رفع  تهوع و استفراغ

بعضی ادویه جات محبوب ترین راه حل های خانگی برای مقابله با حالت تهوع می باشند.

پودر رازیانه: به کاهش تهوع و علائم قائدگی کمک می کند

دارچین: از شدت حالت تهوع زنان در دوران قاعدگی می کاهد

عصاره زیره: می تواند به بهبود علائمی مانند درد شکم، حالت تهوع ، یبوست و اسهال در افراد مبتلا به IBS کمک کند.

همه چیز درباره زنجبیل - درمان گیاهی تهوع و استفراغ

استفاده از مکمل ویتامین های B6

به طور فزاینده ای ویتامین B6 به عنوان یک روش درمانی جایگزین برای زنان باردار توصیه می شود که از داروهای ضد تهوع استفاده نکنند. مطالعات زیادی نشان داده اند که مکمل های ویتامین B6 که به آن پیریدوکسین نیز گفته می شود حالت تهوع در دوران بارداری را با موفقیت کاهش داده اند.

در دوران بارداری دوزهای ویتامین B6 تا ۲۰۰ میلی گرم در روز کاملا بی خطر محصوب می شود و می توان گفت هیچ عارضه ای بوجود نمی آورد.  بنابراین، این روش درمانی جایگزین ارزش امتحان کردن را دارد.

شل کردن عضلات را امتحان کنید

شل کردن عضلات رفع حالت تهوع کمک می کند. این تکنیک به عنوان آرامش عضلانی شنناخته می شود.

نکات بیشتر برای رفع تهوع و استفراغ

علاوه بر نکات بالا توصیه های دیگری نیز برای کاهش احتمال حالت تهوع یا تسکین علائم آن وجود دارد. رایج ترین ها شامل:

نخوردن غذاهای پرادویه و چرب: یک رژیم غذایی مناسب و شامل غذاهایی مانند موز، برنج، سیب، سیب زمینی پخته شده ممکن است حالت تهوع را برطرف کرده و احتمال ناراحتی معده را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر
۶ دانه روغنی مناسب برای لاغری

اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی: وعده های غذایی غنی از پروتئین بهتر از وعده های غذایی پر چربی یا کربوهیدرات هستند برای مقابله با تهوع

اجتناب از داشتن وعده غذایی بزرگ: افزایش تعداد وعده های غذایی در صورت احساس حالت تهوع می تواند به کاهش علائم کمک کند.

جلوگیری از کم آبی: کمبود آب بدن می تواند حالت تهوع را تشدید کند. اگر حالت تهوع همراه با استفراغ است، مصرف مایعاتی مانند آب معدنی، آب سبزیجات یا یک نوشیدنی ورزشی مناسب است.

در معرض بوهای تند و قوی قرار نگیرید: بوهای تند حالت تهوع را تشدید می کند به خصوص در دوران بارداری

 

از مصرف مکمل های آهن خودداری کنید: مکمل های آهن حالت تهوع را تشدید می کنند، زنان باردار با سطح آهن مناسب باید از مصرف مکمل های آهن خودداری کنند.

ورزش کردن

منبع:www.healthline.com