تصفیه کننده خون در طب سنتی امکان پذیر است. خون نقش بسیار مهمی  مانند انتقال اکسیژن، مواد مغذی به هورمون ها و بافت ها، در بدن دارد. با توجه به همه این عوامل باید خون را تمیز نگه داریم به عبارت دیگر تصفیه کردن خون از الزامات می باشد. کلیه ها و کبد بیشتر مسئول تصفیه خون هستند. برخی از داروها در طب سنتی وجود دارد که می تواند به روند سم زدایی کمک کند. می توان گیاهان را  سم زداهای قوی برای خون حساب کرد. برخی از داروهای گیاهی به دفع سموم بدن برای مثال، از طریق افزایش ادرار یا تعریق کمک می کنند. برخی از تصفیه کننده خون در طب سنتی را در ادامه مطالعه خواهیم کرد.

در اینجا چند روش برای تصفیه  خون در طب سنتی وجود دارد:

زردچوبه تصفیه کننده خون در طب سنتی

زردچوبه ادویه ای با خاصیت درمان کنندگی عالی است. این ادویه خون ما را تمیز کرده و روند بهبودی را تسریع می کند. کورکومین ترکیبی است که در زردچوبه یافت می شود که می تواند با التهاب و بسیاری از مشکلات دیگر بدن مقابله کند. زردچوبه همچنین به تولید گلبول های قرمز کمک می کند و می توان فواید دارویی آن را از زمان های خیلی قبل جستجو کرد. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک فنجان شیر گرم مخلوط کرده و بنوشید. این نوشیدنی به  عملکرد مناسب کبد کمک می کند.

زردچوبه تصفیه کننده خون در طب سنتی - تصفیه کننده خون در طب سنتی

ریحان ، تصفیه کننده خون در طب سنتی

ریحان را می توان کنار اکثر غذاها استفاده کرد، دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی است. ریحان یک گیاه عالی برای تصفیه خون و دفع سموم از خون، کبد و کلیه است. این گیاه سموم بدن را از طریق ادرار دفع می کند. برای سم زدایی پنج تا شش برگ ریحان را خرد کرده و در غذای خود اضافه کنید. همچنین می توانید با دم کردن شش تا هشت برگ ریحان در یک فنجان آب گرم، یک دمنوش گیاهی درست کنید.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

سرکه سیب و جوش شیرین ،تصفیه کننده خون در طب سنتی

این ترکیب کمک می کند تا  سطح PH بدن  متعادل شود. به پاکسازی خون و بافت های بدن کمک می کند. و می توان گفت تصفیه کننده خون می باشد. اسید اوریک را از خون خارج کرده و آن را تصفیه می کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان بریزید. بگذارید مخلوط برای مدتی استراحت کند، تا حباب و گاز آن ته نشین شود. سپس به آن آب اضافه کرده و فوراً آن را بنوشید. اگرچه جوش شیرین بعد از اضافه کردن سرکه سیب به آن خنثی می شود، اما اگر فشار خون بالایی دارید، قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنید.

آب

آب یک ماده سم زدایی طبیعی است. هرچه قدر آب بیشتری بنوشید، خون خالص تری و تمیز تری خواهید داشت. آب سموم بدن را دفع می کند و به عملکرد صحیح اندام ها کمک می کند. به جریان مواد معدنی و ویتامین ها کمک کرده و با دفع ادرار سموم را دفع می کند.

آب لیمو ، تصفیه کننده خون در طب سنتی

آب لیمو کمک می کند تا خون و دستگاه گوارش شما پاکسازی کمک شود. آب لیمو یه دلیل ماهیت اسیدی و می تواند سطح pH شما را تغییر دهد و در دفع سموم از خون مفید است. بسیاری از ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا قادر به زنده ماندن در محیط قلیایی نیستند. آب لیموی تازه را هر روز صبح با معده خالی بنوشید تا مواد ناخواسته از بدن شما پاک شود. نصف لیمو  را در یک لیوان آب گرم فشرده کرده و قبل از صبحانه بنوشید.

مطالعه بیشتر
روغن سبوس برنج | ویژگی‌ها و خواص آن برای سلامتی بدن

گزنه، تصفیه کننده خون در طب سنتی

بهترین گیاه برای کلیه که جریان ادرار را افزایش می دهد. گزنه تأثیر قلیایی سازی خون را دارد. غنی از مواد معدنی است که به شدت در هنگام سم زدایی موثر هستند.

می توانید برگ های تازه را مانند اسفناج بپزید و نوش جان کنید، یا در آب داغ به عنوان دمنوش استفاده کنید.

بیدمشک

تصفیه کننده خون در طب سنتی

سرشار از آهن، گوگرد و ویتامین های گروه B و همچنین چندین ماده فعال مقوی است. سم زدایی از خون از طریق دستگاه ادراری انجام می دهد. یکی از قوی ترین و قابل اطمینان ترین داروهای تقویت کننده خون به حساب می آید. می توان از آن به عنوان آنتی بیوتیک، ضد قارچ، ادرار آور و ملین استفاده کرد. همچنین در افتادگی رحم نیز استفاده می شود. برای افرادی که از اکنه روی صورت خود شکایت دارند نیز مفید است.

قاصدک

قاصدک با افزایش جریان ادرار به سم زدایی دستگاه ادراری کمک می کند. ریشه مقوی تلخی است که برای کبد خیلی مفید است. همچنین بر مجاری ترشح کننده آنزیم های لوزالمعده و صفرا در سیستم هضم موثر است و صفرا را تحریک می کند تا صفرا بیشتری آزاد کند. بنابراین از عملکرد هضم غذا پشتیبانی می کند و می تواند به عنوان یک ملین ملایم عمل کند. حاوی کاروتنوئیدها و سرشار از مواد معدنی مغذی و ویتامین های A ، B و C است.

دانه کرفس تصفیه کننده خون

این دانه سرشار  از آهن، فسفر، پتاسیم و سدیم است. باعث  قلیایی شدن خون می شود. به عنوان پاک کننده سیستم ادراری عمل کرده و جریان ادرار را افزایش می دهد. همچنین برای سیستم عصبی به دلیل محتوای بالای مواد معدنی بسیار موثر است. کرفس مخصوصاً برای نقرس یا آرتروز به دلیل کمک به پاک سازی تجمع اسید اوریک خیلی مفید است. می توانید از آن در غذاها و سوپ ها استفاده کنید. یا آن را مانند دمنوش استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
از دمنوش لاغری در طب سنتی بگو! | دمنوش های مناسب لاغری کدامند؟

یونجه

قرص یونجه همراه درمان های هیدروتراپی روده بزرگ  بهترین حجم را برای پاکسازی روده فراهم کند. حاوی آنزیم های اساسی و بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها و سرشار از سیلیس است. ۲ تا ۳ قاشق چای خوری گیاه خشک شده را در یکفنجان آب جوش مانند دمنوش درست کنید. برای استحکام استخوان و دندان بسیار مناسب است. می توانید آب گیاه سبز تازه بنوشید. جوانه ها نیز منبع خوبی از پروتئین هستند.

گشنیز

تصفیه کننده خون در طب سنتی

بذر این گیاه دستگاه گوارش را آرام می کند. برگ ها و ریشه ها از رسوب شدن در خون جلوگیری می کنند و مواد سمی در خون را کاهش می دهد. می توانید از آن به عنوان ادویه در کنار ادویه هایدیگر استفاده کنید.

پسیلیوم

نوعی ملین حجیم کننده که به آرامی روده ها را تمیز می کند. به عنوان تسکین دهنده و تقویت کننده مخاط محافظ روده عمل می کند. ۲ تا ۱۰ قاشق چایخوری پسیلیوم را روی سالاد میوه خود بریزید یا یک قاشق به آب اضافه کنید، خوب مخلوط کردخ و بدون تاخیر بنوشید. همیشه هنگام مصرف پوسته پسیلیوم آب فراوان بنوشید.

منبع:https://timesofindia.indiatimes.com