یکی از بهترین و طبیعی ترین روغن های گیاهی  که از گذشته تاکنون نسبت به سایر روغن ها بسیار محبوب و پرطرفدار بوده است روغن زیتون است.روغن زیتون به دلیل خواص بسیار زیاد و بی نظیری که دارد برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که شامل: پخت و پز،  سالاد، خواص درمانی، ماساژ و از همه مهمتر برای حفظ سلامت و زیبایی پوست است.زیرا روغن زیتون از جمله روغن های گیاهی و طبیعی است که بطور مستقیم و یا غیر مستقیم برای پوست و مو و حفظ لطافت و زیبایی آن استفاده می شود از این رو میتوان به تعداد بالایی از خواص روغن زیتون برای پوست اشاره کرد. با ما  در این مقاله همراه باشید تا با خواص روغن زیتون برای پوست آشنا شوید خواص روغن زیتون برای پوست  

دلیل این که خواص روغن زیتون برای پوست اعجاب انگیز است چیست؟

روغن زیتون مملوء از ویتامین های موردنیاز پوست:

خواص روغن زیتون برای پوست بسیار زیاد است و این به دلیل این است که این روغن غنی از ویتامین است .طبق نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان روغن زیتون دارای ویتامین های زیادی از جمله A ، D و K و همچنین ویتامین E است.روغن زیتون خاصیت آنتی اکسیدانی دارد وهمچنین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است ، بنابراین ممکن است به جلوگیری یا آسیب معکوس از اشعه ماورا بنفش و سرطان زا کمک شایانی کند. در این محصول غلظت بسیار زیادی از ماده ای به نام اسکوالن در مقایسه با سایر انواع چربی ها و روغن هایی است که انسان به طور معمول می خورد. اسکوالن همان چیزی است که به روغن زیتون افزایش آنتی اکسیدانی اضافی می بخشد. از این رو این محصول مرطوب کننده است و دارای خواص بینظیری برای مقابله با انواع باکتری ها است . همچنین ناگفته نماند که اگر مستعد آکنه هستید ، استفاده از روغن زیتون ممکن است با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه ، آکنه های سطح پوست شما را بطور کامل کاهش دهد.
مطالعه بیشتر
معجزه ای به نام روغن زیتون برای جوش صورت

روغن زیتون، آبرسان قوی پوست شما

اگر بخواهیم به یکی دیگر از خواص روغن زیتون اشاره کنیم، باید به خاصیت بسیاربالای آبرسانی و حفظ رطویت آن بپردازیم زیرا روغن زیتون از جمله روغن هایی است که به عنوان رطوبت رسانی و آبرسان قوی برای انواع  پوست شما شناخته می شود. پاک کننده آرایش چشم: روغن زیتون با تجزیه مواد مقاوم در برابر آب در آرایش چشم ، باعث  پاک شدن بهتر و سریعنر آرایش چشم می شود. از این رو برای از بین بردن آرایش چشم ، کافی است چند قطره روغن زیتون به یک پنبه اضافه کنید و به آرامی ناحیه چشم را پاک کنید.
مطالعه بیشتر
آشنایی با خواص روغن زیتون در طب سنتی
استفاده از روغن زیتوان برای ماسک صورت : یکی از مهمترین خواص روغن زیتون برای پوست بخصوص افرادی که دارای   پوست خشک هستند، آبرسانی آنها توسط ماسک صورت آن است. از این رو افراد پس از استفاده از ماسک صورت با روغن زیتون شاهد مزایای بسیاری زیاد از آن خواهند بود.
مطالعه بیشتر
انواع ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست
درمان چین و چروک: به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ، روغن زیتون باعث جلوگیری و رفع پیری پوست و چین و چروک می شود. از این رو این روغن را می توان شب یا هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب در اطراف ناحیه چشم آغشته کرد. درمان زخم: ویتامین ها و سایر آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون ممکن است با کمک به سلول های پوست برای بازسازی ، جای زخم ها را از بین ببرند. خواص روغن زیتون برای پوست

طریقه استفاده از روغن زیتون برای حفظ زیبایی خود

با توجه به میزان بالای خواص روغن زیتون برای پوست، یک سوال اساسی و مهمی مطرح می شود که شامل این نکته است که چگونه می توانید از روغن زیتون بر روی پوست صورت خود استفاده کنید و با این محصول زیبایی را برای پوست خود به ارمغان آورد؟ روغن زیتون اغلب به عنوان ماده  و موادی اصلی در محصولات شستشوی صورت استفاده می شود. همچنین لوازم آرایشی و لوسیون های متعددی وجود دارد که بر پایه روغن زیتون ساخته و تولید شده اند.از این رو این ماده را می توان در برخی از صابون ها ، شستشوی بدن و لوسیون ها نیز یافت و همچنین برای اغلب پوست هایی که خشک و حساس هستند و نیاز به میزان بالایی رطوبت و آبرسانی دارند می توانند بطور مستقیم از روغن زیتون استفاده کنند.

آیا استفاده مستقیم روغن زیتون بر روی پوست ضرر ندارد؟

استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده و بدون هیچ گونه مواد افزودنی برای پوست و حفظ زیبایی آن بسیار مفید بوده از این رو می توانید آن را مستقیماً روی پوست خود قرار دهید.
مطالعه بیشتر
خواص روغن سیاهدانه برای ابرو

درمان آفتاب سوختگی با روغن زیتون

اگر بخواهیم به یکی دیگر از خواص وغن زیتون برای پوست اشاره کنیم می توان از این محصول بعنوان درمانگری در برابر آفتاب سوختگی اشاره کرد زیرا ممکن است استفاده از روغن زیتون ویترین فود به عنوان مرطوب کننده پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی بسیار مفید باشد.

در نهایت می توان گفت:

روغن زیتون از جمله روغن های بسیار ارزشمندی است که برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موی شما بسیار لازم و ضروری است و همانطور که گفته شد این روغن از خواص بینظیری برخوردار است.
مطالعه بیشتر
درمان موخوره با روغن های گیاهی
البته باید گفت که اگرچه ممکن است روغن زیتون از جهاتی مفید باشد ، اما مطالعات دیگر حاکی از آن است که اگر پوستی حساس ، به ویژه پوست چرب یا بیماری پوستی مانند درماتیت دارید ، باید در استفاده از روغن زیتون با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر دوست دارید از روغن زیتون روی صورت خود استفاده کنید ، فقط به یاد داشته باشید که کیفیت و سلامت کالا بسیار مهم و حائز اهمیت است. از این روهنگام خرید و استفاده از این محصول باید به اورجینال بودن این محصول توجه ویژه ای کنید و این محصول را از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری کنید.زیرا به دلیل محبوبیت و خواص روغن زیتون برای پوست بسیاری از افراد و سودجویان اقدام به تولید و عرضه ی این محصول در قالب کیفیت بسیار پایین کرده اند از این رو حتی برخی از مارک های معروف روغن زیتون استانداردهای واقعی روغن زیتون را ندارند.
مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود
از این رو اگر قصد خریداری روغنی باکیفیت و اورجینال را دارید که کاملا گیاهی و طبیعی باشد، فروشگاه آنلاین ویترین فود از جمله فروشگاه های بسیار معتبری است که می توانید این محصول را با کیفیتی بسیار بالا و همچنین قیمتی مناسب خریداری کنید و دیگر نگرانی و دغدغه ای درمورد عدم کیفیت و مرغوبیت محصول خریداری شده نداشته باشید.