درمان موخوره با روغن های گیاهی بسیار رایج است. یکی از عوامل مهمی که در زیبایی افراد هم خانمها و هم آقایان تاثیر بسزایی دارد، مو است. مو یکی از حساس ترین و ظریف ترین اجزای بدن است که رسیدگی و حفظ سلامت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . اما مو بدلیل عوامل مختلفی ممکن است در معرض آسیب ها و شکنندگی هایی همچون موخوره قرار بگیرند که در گذشته بدلیل عدم آگاهی افراد برای درمان و حفظ سلامت و زیبایی مو پیشنهاد می کردند که مو را کوتاه کنید که این موضوع برای افرادی که علاقمند به موی بلند بودند و برای آنها کوتاهی یک کابوس بزرگ بود، بسیار پیشنهادی ناگوار بود. از این رو افراد بخصوص خانم ها همیشه بدنبال درمان موخوره با روغن گیاهی و بدون نیاز به کوتاهی مو، هستند؛ در این مقاله قصد داریم به عوامل ایجاد موخوره و همچنین به انجام روش ها و درمان موخوره با روغن های گیاهی و بدون کوتاهی مو بپردازیم

درمان موخوره با روغن گیاهی

چه عواملی باعث موخوره می شود؟

موخوره زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک ، شکننده و فرسوده شود.

این اتفاق ممکن است شبیه انتهای طناب های پبچ نشده باشند که عواملی مانند قرار گرفتن در معرض شرایط شدید آب و هوایی  و روش های زیباسازی مو مانند سشوار زدن ، صاف کردن و پیچش یا بافت های مکرر ممکن است باعث موخوره  شود. البته ناگفته نماند که موخوره می تواند توسط محصولات شیمیایی مو ایجاد شود.  حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که چگونه می توان از شر موخوره خلاص شد و به درمان موخوره بدون کوتاهی مو پرداخت.

برخلاف عقیده ی بسیاری از افراد موخوره براحتی قابل رفع و ترمیم می باشد البته نکته ی اصلی که باید برای اصلاح و ترمیم موهای آسیب دیده و دارای شکستی به آن اشاره کرد، استفاده از محصولات و روغن های کاملا گیاهی برای رفع خشکی موها و سپس برای ترمیم و رفع موخوره است زیرا همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد ، دلیل اصلی این مشکل برای موهای شما عدم آبرسانی و استفاده نکردن از روغن های گیاهی است که بمرور باعث خشکی و از بین رفتن روغن موی شما می شود و در نهایت نیز موهایی آسیب دیده و دارای شکستگی را برای شما به ارمغان می آورد. از این رو درمان موخوره با روغن گیاهی روشی تضمینی برای رفع موخوره است. البته امروزه روش های مدرنی نیز ارائه شده است تا بتواند از وقوع و پیشرفت این مشکل جلوگیری کند اما هنوز هم ، برخی از متخصصان مراقبت از مو نگران هستند که ممکن است این دستگاه ها باعث شکاف بیش از حد و آسیب  در مو شده و به فولیکول های مو آسیب برساند.

 با درمان موخوره با روغن های گیاهی، زیبایی را به موهای خویش هدیه دهیم:

روغن ها ماسک ها و نرم کننده های موی کاملا گیاهی یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین روش برای بازگرداندن رطوبت و چربی مورد نیاز به موها و تقویت ساقه های مو است.

حال بسیاری از افراد قصد دارند بدانند با چه محصولاتی می توانند اقدام به درمان موخوره بدون کوتاهی مو کنند.

از جمله روغن های بسیار مفید برای رشد و ترمیم موها شامل موارد زیر هستند:

روغن بادام شیرین : این روغن که از بادام استخراج می شود ، مرطوب کننده است و موهای شما را سنگین نمی کند. همچنین به تقویت مو ، حفظ رطوبت و بهبود بافت موهای آسیب دیده کمک می کند.

 درمان موخوره با روغن آرگان  : روغن آرگان غنی از هسته درختان آرگان بومی مراکش است. روغن آرگان به شدت مرطوب کننده است و باعث درخشش مو می شود. برای استفاده از روغن آرگان در انتهای مو ، چندین قطره را به موهای مرطوب یا خشک بمالید و شانه بزنید.

روش های ذکر شده در درمان موخوره بدون کوتاهی و از بین بردن تمامی  قسمتهای شکاف و شکستگی مو بسیار مناسب است و به بهبود ظاهر کلی موهای شما بسیار کمک می کند.

روغن زیتون، درمان موخوره با روغن گیاهی :

روغن زیتون از جمله روغن های پرخاصیتی است که هم برای پوست مهم است هم برای مو. این روغن ارزشمند سرشار از مواد مفیدی است که به عقیده کارشناسان طب سنتی بهترین درمان موخوره با روغن گیاهی با روغن زیتون تحقق می یابد.

مطالعه بیشتر
درمان ریزش مو با حنا امکان پذیر است؟

روغن کنجد ، روغن گیاهی پرخاصیت برای مو :

روغن کنجد از جمله روغن هایی است که نه تنها برای مو مناسب است بلکه فواید ماندگار دیگری دارد. درمان موخوره با روغن گیاهی کنجد امکان پذیر است از طرفی این روغن مصرف خوراکی هم دارد. روش مصرف این روغن برای مو به این صورت است که روغن کنجد را روی پوست سر خود بمالید و سپس به صورت دایره وار ماساژ دهید. حوله را در آب گرم خیس کرده و آب آن را گرفته و موهای آن را برای نیم ساعت در آن بپوشانید.
 

روغن سیاهدانه ، نرم کننده طبیعی :

روغن سیاهدانه یک نرم کننده پرخاصیت طبیعی است از این رو موهای ضحیم را نرم و لطیف می کند. این روغن برای پوست هم مفید است و پوست را خنک نگه داشته و التهاب پوست سر را کاهش می دهد و مانع بروز شوره سر می شود.  روغن های مناسب برای مخلوط کردن با این روغن به منظور تاثیر بهتر بر موها شامل روغن اسطوخودوس، روغن زیتون و روغن رزماری می باشند.

درمان موخوره با روغن گیاهی

برای جلوگیری از موخوره، مدل موهای خود را اصلاح کنید:

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث ایجاد موخوره و شکستگی موهای افراد شود نوع بستن موهاست.

این مورد درمورد خانم ها بیشتر صدق می کند. زیرا برخی از مدل های مو مانند دم اسبی و پیچ خوردگی مو، بافت و… باعث ایجاد شکستی و آسیب در انتهای مو می شوند.

محدود کردن دفعات استفاده از این مدل موها و استفاده از کش موهای نرم  می تواند از آسیب دیدن موهای شما جلوگیری کند.

همچنین ناگفته نماند که موهای دارای بافت بخصوص بافت آفریقایی، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

این موضوع به دلیل بافت های ریز و جلوگیری از جریان خون در بین تارهای مو حاصل می شود و باعث رشد کندتر مو و تراکم کمتر مو می گردد.

تاثیر سن برروی مو:

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باعث خشکی و درنهایت آسیب دیدگی و موخوره می شود افزایش سن بخصوص در خانم ها است.

زیرا زنانی که یائسه می شوند بیشتر در معرض آسیب و ریزش و شکنندگی در موهای خود می شوند که دلیل اصلی آنها  کاهش سطح استروژن است زیرا استروژن باعث تقویت و حفظ رطوبت دربین تارهای مو می شود از این رو کاهش آن باعث آسیب و خشکی مو می شود به همین دلیل استفاده از روغن های طبیعی و درمان موخوره با روغن طبیعی برای  حفظ سلامتی و زیبایی در خانم های میانسال بسیار پر اهمیت است.

روش درمان موخوره با روغن های گیاهی برای احیای مو:

نرم کننده ها و روغن های گیاهی معمولاً باید روی موهای تمیز و کاملا خشک استفاده شوند تا به خوبی جذب مو شده و خشکی مو را بمرور از بین ببرد. البته که روغن های گیاهی که با دستگاه روغن کشی کمپرس سرد ویترین فود گرفته می شود بسیار پرخاصیت تر است.

همچنین شانه کردن مو بعد از زدن روغن های گیاهی مخصوص، مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و دیگر روغن های کاملا ارگانیکی که می توانید از فروشگاه و عطاری آنلاین ویترین فود خریداری کنید، به شما کمک می کند تا از ریشه تا ساقه ی مو به خوبی ترمیم و آبرسانی شود.

همچنین ما در عطاری آنلاین ویترین فود اقدام به عرضه ی انواع روغن ها و همچنین ماسک موهای کاملا طبیعی و ارگانیک مناسب برای تمامی موها کرده ایم تا بتوانید بصورت آنلاین محصول مورد نظر خود را با توجه به نوع و جنس موی خود خریداری کنید و به درمان موخوره بدون کوتاهی بپردازید و زیبایی و لطافت همیشگی را به موهای خود هدیه دهید.

مطالعه بیشتر
آیا فواید روغن آرگان را می دانید؟

البته باید هنگام تهیه نرم کننده خود ، موادی را انتخاب کنید که به تغذیه مو کمک می کنند و مناسب برای نوع موی شماست.