قرن هاست که سرکه سیب علاوه بر نقش پر رنگ و ارزشمندی که در سبد غذایی خانوارها برای پخت و سرو انواع غذاها و همچنین سالادها دارد، به عنوان داروی خانگی برای درمان بسیاری از بیماری های عفونی از جمله درمان عفونت واژن با سرکه سیب و نیز بیماری های گوارشی کاربرد بسیار فراوانی دارد. از این رو از این محصول بعنوان یک ضد عفونی کننده و نگهدارنده طبیعی استفاده می شود.  امروزه ، به دلیل استفاده از سرکه ی سیب برای کاهش وزن و تنظیم قند خون و درمان عفونت های واژن این محصول روند کاربردی و مصرف بالایی را نسبت به قبل پیدا کرده است.

بنابراین می توان کاربردها و فوائد بسیار بالایی را برای این محصول نام برد که در این مقاله قصد داریم به درمان عفونت واژن با سرکه سیب بپردازیم.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

چرا  درمان عفونت واژن با سرکه سیب امکان پذیر است؟

تخمیری بودن سرکه سیب یکی از اصلی ترین عامل رفع عفونت و در واقع  آنتی باکتریایی بودن این محصول است.

در واقع می توان اینگونه گفت که سرکه سیب در طی تخمیر سیب تولید می شود. در طی این فرآیند ، قند موجود در سیب توسط مخمر و یا باکتری های اضافه شده به سیب تخمیر می شود و سپس آن را به الکل و در نهایت به سرکه تبدیل می کند. از این رو این ساختار نسبتا اسیدی سرکه سیب  باعث شده از آن بعنوان یک روشی خانگی بسیار مفید و موثر استفاده شود و برای درمان عفونت واژن با سرکه سیب و هم چنین  درمان مواردی مانند گلودرد و واریس استفاده گردد.

شاید برای شما نیز جالب باشد که چطور ممکن است از محصولی مانند سرکه سیب برای درمان عفونت های واژن استفاده کرد، برای پاسخ به این سوال می توان فقط به خاصیت تخمیری و ضد باکتریایی این محصول اشاره کرد.

از این رو می توان گفت سرکه سیب برای درمان عفونت واژن یکی از داروهای خانگی مانند عرقیات گیاهی است که برای خانمها لازم و ضروری است و استفاده از آن حین مواجه شدن با این عفونت های می تواند بسیار موثر باشد.

مطالعه بیشتر
گیاهان تصفیه کننده خون در طب سنتی

عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن  که در اصطلاح های پزشکی از آن بعنوان کاندیدیازیس واژن نام برده می شود، در اثر رشد بیش از حد قارچی که به طور طبیعی در واژن بانوان رشد و زندگی می کند، به وجود می آید.  درواقع  رشد بیش از حد این باکتری ها باعث تحریک ، التهاب ، خارش و ترشحات دردناک در خانم ها می شود که این موضوع می تواند به مرور بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل باشد و در صورت عدم درمان ممکن است خطرات و بیماری های گسترده تری را به وجود آورد. درمان عفونت واژن با سرکه سیب از جمله روش های موثر برای مقابله با این بیماری زنانه است.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

البته ناگفته نماند که این موضوع اتفاق و بیماری نادری نیست واکثر خانم ها در طول زندگی خود حتما با عفونت واژن مواجه شدند و آنرا تجربه کرده اند. بنابراین اگر شما نیز اولین بار است که علائم عفونت واژن را تجربه می کنید ، باید به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا بررسی کند که در واقع به عفونت واژن مبتلا هستید و مشکل و بیماری دیگری وجود ندارد. از این رو جایی برای نگرانی نیست.

زیرا اگر دچارعفونت های مکرر واژن هستید ، می توانید براحتی حتی با درمان های خانگی این بیماری را درمان و از ابتلای مکرر به آن جلوگیری کنید. درمان عفونت واژن با سرکه سیب یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان خانگی است که می تواند با از بین بردن این باکتری های اضافه در واژن و با کنترل میزان رشد آنهاهرگونه عفونت و بیماری را در دستگاه تناسلی خانمها از بین ببرد.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب

استحمام با سرکه سیب، درمانی قطعی برای رفع عفونت واژن

سرکه سیب یک درمان محبوب است. روش پیشنهادی ما به شما برای درمان عفونت واژن ، استحمام با این سرکه است. قبل از هرچیزی باید به میزان نیم پیمانه سرکه سیب به وان ولرم آب اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه  در وان دراز بکشید . ترکیب اسیدی سرکه می تواند هر میکروارگانیسم مضر از جمله عفونت های قارچی را از بین ببرد.

البته نکته ی قابل توجه این است که استحمام  با سرکه سیب خالص بدون هیچگونه ترکیب با آب، امکان دفع و از بین بردن تمامی باکتری و قارچ ها را در واژن شما فراهم نمی کند زیرا با این کار ممکن است مستعد ابتلا به عفونت واژن  شوید و ممکن است تمامی باکتری های خوب و ضروری در واژن را از بین ببرید و یا در موارد دیگری مشکل ساز شود. بنابراین بسیار توصیه می شود که برای درمان عفونت واژن با سرکه سیب حتما این محصول را با آب ترکیب کنید.

همچنین برای دفع و کنترل چنین بیماری های عفونی، بسیاری از افراد خود سرکه را مصرف می کنند ، در حالی که بدلیل خواص بسیار بالایی که این محصول داشته است داروها و کپسول هایی نیز تهیه و تولید شده اند اما همانطور که همه ی ما می دانیم، سرکه سیب طبیعی و خالص میزان اثر بخشی بسیار بالایی را نسبت به سایر این داروها دارد.

سرکه سیب همچنین حاوی مواد دیگری مانند اسیدهای لاکتیک ، سیتریک و مالیک و باکتری است.همچنین بسیاری از پزشکان ادعا می کنند که سرکه سیب ممکن است به روش های مختلف سلامتی شما را تضمین کنند.

خریدی مطمئن و آسان

یکی از مسائلی که باید هنگام خرید سرکه سیب به آن توجه بسیار ویژه ای شود، طبیعی بودن و کیفیت بالای این محصول است زیرا درصورت وجود مواد نگهدارنده یا شیمیایی در این محصول، ممکن است این درمان خانگی نتیجه ی عکس دهد.

بنابراین خرید این محصول در فروشگاه های معتبر  از جمله عطاری آنلاین ویترین فود را باید در اولویت های ویژه قرار داد تا هیچ مورد تهدید کننده ای برای سلامتی شما اتفاق نیفتد.