درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی توسط گیاهان بسیار رایج شده است. گیاهان به طور سنتی برای کمک به فرد برای داشتن سلامتی استفاده می شود. گیاهان که به طور خاص برای یک شرایط خاص تجویز می شوند به بدن کمک می کنند تا به تعادل برسد.درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی  از طریق گیاهان دارویی روشی بی خطر برای درمان این بیماری  محسوب می شود.

سلامت کبد و صفرا بستگی به عملکرد کبدی طبیعی دارد؛ صفرا در رژیم غذایی تولید می شود و در کیسه صفرا ذخیره می شود تا در مقادیر مناسب برای مقابله با محتوای چربی رژیم غذایی تخلیه شود.

صفرا یک ماده شیمیایی قوی است که قلیایی است (که در واقع مخالف اسید است) و توسط کیسه صفرا ترشح می شود تا مواد چربی را تجزیه کند تا هضم شوند. بنابراین محتوای اسیدی معده (غذای هضم شده جزئی که از مجرای روده معده منتقل می شود) توسط صفرا خنثی می شود و قلیایی می شود تا اجازه تجزیه چربی را بدهد.

سنگ صفرا باعث علائمی می شود که شامل استفراغ، حالت تهوع، درد در سمت راست شکم یا پشت است.

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی ماکت سنگ کیسه صفرا که توسط دستان یک پزشک در حال نمایش است

اندازه سنگ های صفراوی از دانه شن و ماسه تا توپ گلف متفاوت است. سنگ های صفراوی که بسیار بزرگ هستند، فقط با درمان موج ضربه یا جراحی برطرف می شوند، اما سنگ های کوچک را می توان با روش های درمانی طبیعی از بین برد، به شرطی که تایید پزشک یا متخصص گوارش خود را داشته باشید.

 برای کمک به درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی، نوشیدن مقدار زیادی آب ضروری است، زیرا باید عادت کنید ۱۰۰ میلی لیتر آب در هر ساعت بنوشید، بنابراین در طول روز ۲ لیتر آب بنوشید. که می تواند به سنگ ها کمک کند تا از طریق کیسه صفرا حرکت کنند و سپس از طریق روده خارج شوند.  همچنین درمان و دفع صفرا در طب سنتی به راحتی امکان پذیر است.

مطالعه بیشتر
خوارکی هایی که برای تصفیه خون باید بخوریم

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی در خانه

آب تربچه سیاه

تربچه سیاه دارای ترکیباتی است که از تجمع کلسترول در کیسه صفرا جلوگیری می کند و به جلوگیری و خلاص شدن از سنگ های تشکیل شده در آن کمک می کند. همچنین می توان از آن برای کاهش میزان چربی در کبد استفاده کرد.

تربچه ها را بشویید، در مخلوط کن با آب یخ و عسل  مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. و دو بار در روز این ترکیب را بنوشید.

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی از طریق ترب سیاه قاچ شده

چای قاصدک

قاصدک گیاهی است که برای مقابله با مشکلات گوارشی شناخته شده است، عمدتا بر روی کبد تأثیر می گذارد و ادرار آور است. همچنین می تواند برای درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا جریان صفرا را نیز افزایش می دهد.

برگهای خشک قاصدک را به آب جوشیده اضافه کرده، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید مخلوط به مدت ده دقیقه دم بکشد. سپس صاف کرده و بنوشید. می توانید تا سه بار در روز مصرف کنید.

کنگر فرنگی و درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی

کنگر فرنگی گیاهی است که برای درمان مشکلات سلامتی مانند کم خونی، بواسیر، روماتیسم و ​​ذات الریه استفاده می شود. این گیاه می توان برای از بین بردن سنگ کیسه صفرا نیز مورد استفاده قرارگیرد.

عصاره کنگر فرنگی را در آب رقیق کنید و تا سه بار در روز مصرف کنید.

روغن نعناع یک روغن گیاهی برای درمان سنگ کیسه صفرا

روغن گیاهی نعناع می تواند به از بین بردن سنگ کیسه صفرا کمک کند. حتی می توانید به صورت دمنوش گیاهی نیز استفاده کنید. می‌توانید این روغن را از عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.

مطالعه بیشتر
روش های تشخیص روغن زیتون اصل از غیر اصل

برگ های نعناع را در آب جوش قرار دهید. اجازه دهید این مخلوط به مدت پنج تا هفت دقیقه دم بکشد و سپس صاف کنید. این دمنوش گیاهی باید سه تا چهار بار در روز، ترجیحاً بعد از غذا میل شود.

درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی -شیشه قهوه ای رنگ روغن نعناع در کنار برگ های تازه نعناع

زردچوبه و سنگ کیسه صفرا

زردچوبه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که می تواند برای از بین بردن سنگ های کوچک  صفرا مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل اثرات ضد التهابی آن می تواند به مبارزه با درد و التهاب کیسه صفرا نیز کمک کند. کورکومین موجود در این ادویه همچنین به بازسازی بافت ها پس از جراحی کمک می کند.

شیرتیغک درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی

شیرتیغک یک داروی طبیعی است که برای بیماری های کبدی و سنگ های صفراوی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع:www.tuasaude.com