بهترین روش های طبیعی برای تسکین درد چیست؟ درمان سنتی کمر درد. داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن مسکن های موثردرد هستند، اما استفاده طولانی مدت از آنها می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. داروهای تجویزی ممکن است اعتیاد آور باشند و حتی اثرات سو بیشتری نیز داشته باشند؟ درمان های طبیعی برای کمردرد، مانند ورزش، ماساژ ستون فقرات، از جمله توصیه های اصلی برای موارد حاد و مزمن هستند.

اگر شما به استفاده از درمان های طبیعی برای تسکین درد کمرعلاقمند هستید، ممکن است ما در این مقاله گیاهات دارویی برای تسکین کمر درد را برای شما آورده ایم و می توانید یکی از گزینه های زیر را در نظر بگیرید. برخی از آنها ممکن است باعث تسکین ناراحتی خفیف تا متوسط شوند، به ویژه هنگامی که بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

صدها سال است که مردم از روغن های گیاهان و روش های درمانی جایگزین به عنوان مسکن طبیعی استفاده می کنند.

روغن اسطوخدوس برای درمان سنتی کمر درد

اسانس اسطوخودوس به طور طبیعی به تسکین و آرامش درد کمک می کند. روغن اسطوخودوس برای تسکین درد، کمک به خواب و کاهش اضطراب استفاده می شود.

روغن رزماری

روغن و گیاه رزماری و ریزش مو بسیار تاثیر گذار است اما  از دیگر روغن های اساسی برای کاهش درد می باشد. طبق نظر برخی محققان رزماری می تواند به درمان سردرد، درد عضلات و استخوان ها و تشنج کمک کند. رزماری همچنین مباعث کاهش التهاب، شل شدن عضلات و تقویت حافظه کمک می کند.

روغن نعناع

گیاه نعناع دارای اثرات ضد التهابی ، ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است. در روغن نعناع ترکیبات فعالی  شامل کارواکرول ، منتول و لیمونن وجود دارد. اغلب از روغن ضروری نعناع فلفلی به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شود به این معنی که روغن رقیق شده را در ناحیه ای که احساس درد دارد استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
شیره انجیر چیست؟ چگونه تهیه می‌شود و مزایای استفاده از آن چیست؟

روغن اوکالیپتوس برای درمان سنتی کمر درد

روغن گیاه اکالیپتوس به کاهش درد، تورم و التهاب در بدن کمک می کند.

میخک

مردم به طور سنتی از میخک به عنوان یک داروی خانگی برای تسکین درد دندان درد استفاده می کنند.در مطالعه  Trust Source ژل میخک به اندازه ژل بنزوکائین، ژل موضعی که دندانپزشکان برای کاهش درد استفاده می کنند موثر بود.

زنجبیل

درمان سنتی کمر درد

زنجبیل یکی دیگر از گیاهانی است که به عنوان مسکن طبیعی درد است.در یک بررسی سیستماتیک در سال ۲۰۱۵ منبع معتبر خوردن ۲ گرم زنجبیل در روز باعث کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش مقاومتی و دویدن می شود اگر۵ روز به طور متوالی استفاده شود.

زنجبیل ممکن است باعث تسریع در بهبودی و کاهش التهاب مربوط به ورزش شود.

اضافه کردن زنجبیل خام به اسموتی یا چای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین می توانید از مکمل های زنجبیل که در فروشگاه های بهداشت و آنلاین موجود است استفاده کنید اما ماده طبیعی و تازه از سلامت بیشتری برخوردار است.

زردچوبه

کورکوما که درزردچوبه وجود دارد باعث کاهش و تسکین درد می شود. در یک مطالعه عصاره کورکوما به اندازه ایبوپروفن برای تسکین درد در درمان آرتروز زانو هنگامی که فرد آن را به مدت ۴ هفته مصرف می کند موثر واقع شد. زردچوبه همچنین یک داروی گیاهی رایج برای کاهش التهاب است. می توانید زرد چوبه را به صورت ادویه استفاده کنید و یا ازآن در اسمتوی خود استفاده کنید.

طب سوزنی در درمان سنتی کمر درد

می توان از طب سوزنی به عنوان یک درمان جایگزین برای کاهش و تسکین درد استفاد کرد. برای کمر درد، دردگردن، آرتروز یا درد زانو.

مطالعه بیشتر
راههای درمان نقرس در طب سنتی

همچنین سردردهای تنشی در افراد را کاهش می دهد و از بروز سردردهای میگرنی جلوگیری می کند. یک بررسی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که طب سوزنی روشی موثر برای کنترل درد مزمن است. محققان نتیجه گرفتند که طب سوزنی می تواند به درد اسکلتی عضلانی، سردرد و دردهای مرتبط با آرتروز کمک کند.

یوگا

یوگا نوعی تمرین مدیتیشن فیزیکی است که به کاهش درد کمک می کند. کاهش کمردرد با کشش و فیزیوتراپی ممکن است که یوگا این را فراهم می کند.

در گذشته، تختخواب و استراحت اغلب برای درمان درد حاد کمر پیشنهاد می شد. اما امروز  پزشکان به شما توصیه می کند که فعالیت های معمول خود را ادامه دهید و از استراحت های طولانی در تخت خودداری کنید در واقع، درمان اولیه برای کمردرد حاد و مزمن، فعال ماندن است.

پیاده روی و اجتناب از نشستن به مدت طولانی می تواند به کاهش کمر درد کمک کند. حتی اگر به برای شما دردناک است، سعی کنید هر ساعت چند دقیقه راه بروید.

درباره فعالیت هایی که به طور معمول انجام می دهید و باعث کشیدگی بیشتر در ناحیه کمر می شود، با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:www.medicalnewstoday.com