معده از اجزای اساسی بدن است و هرگونه درد و ناراحتی در معده تاثیر زیادی در زندگی هریک از ما دارد. درد معده به قدری رایج است که همه آن را تجربه می کنند. دهها دلیل وجود دارد که ممکن است معده درد بگیرید. بیشتر علت ها جدی نیستند و علائم به سرعت از بین می روند. تقویت معده در طب سنتی می تواند به شما کمک کند.

تقویت معده در طب سنتی

زنجبیل عامل تقویت معده در طب سنتی

از زمان های بسیار قدیم، مردم به زنجبیل به عنوان یک داروی درمانی برای همه چیز، از درد گرفته تا حالت تهوع استفاده می کردند. زنجبیل می تواند یک درمان بسیار موثر برای انواع ناراحتی های معده باشد. زنجبیل ضد التهاب طبیعی به اشکال مختلف موجود است که همه آنها می توانند کمک کنند. جویدن مکمل های زنجبیل آسان است، یا نوشیدن دمنوش آن. زنجبیل برای هضم خوب است، ضد تهوع و ضد میکروب است. زنجبیل را می توان از عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.

تقویت معده در طب سنتی

مطالعه بیشتر
گیاهان قاعده آور و درمان درد های ماهانه بانوان

بابونه و تقویت معده در طب سنتی

همه می دانیم که بابونه می تواند اعصاب را آرام کرده و به آرامش ما کمک کند. بابونه عامل تقویت معده در طب سنتی است و به همین دلیل در تسکین مشکلات گوارشی مرتبط با استرس عالی است! همچنین برای کمک به سو هاضمه، کاهش سوزش معده و اسیدیته، کمک به نوزادان از طریق قولنج و رفع عفونت هایی مانند ورم معده و روده شناخته شده است. یک واقعیت فوق العاده جالب در مورد پودر بابونه ضد زخم بودن آن است! بیزابولول موجود در این گیاه جادویی به تسریع روند بهبودی زخم کمک می کند. نوشیدن بسیار دوست داشتنی است و احساس خوبی دارد.

بابونه تقویت معده در طب سنتی

رازیانه برای تقویت معده در طب سنتی

رازیانه معمولاً معروف به تسکین دهنده دردهای شکمی اما مطمئناً بیشتر از این هم به درد می خورد! رازیانه ویترین فود این توانایی را دارد که با افزایش اشتها، هضم و جذب انرژی به ما انرژی دهد. می تواند به بدن انسان کمک کند تا غذاهای چرب را نیز تجزیه و هضم کند! نه تنها این، بلکه قدرت ایجاد ثبات در سطح قند خون و کاهش ولع مصرف قند را دارد. رازیانه قطعاً می تواند به ما کمک کند تا از قولنج و نفخ معده رهایی یابیم. رازیانه گیاهی است که سوزش معده، سوهاضمه، حالت تهوع، ناراحتی معده و اسهال را برطرف می کند!

نعناع

وقتی صحبت از گیاهان تسکین دهنده معده می شود، نعنا فلفلی به ذهنمان می آید،  طعم طراوت و کیفیت هضم آن باعث می شود که مورد علاقه و دوست معده باشد. نعناع ضد اسپاسم است، به تسکین درد و اسپاسم در معده درد، قولنج، سو هاضمه، یبوست و IBS کمک می کند. باعث رفع نفخ شکم می شود. همچنین باعث افزایش اشتها و هضم غذا می شود. از نظر سلامتی روده، نعناع شگفت انگیز است زیرا حاوی تانن است که به محافظت از روده کمک می کند. نعناع در مبارزه با بیماری کرون و کولیت اولسراتیو کمک می کند.

تقویت معده در طب سنتی

زردچوبه برای تقویت معده در طب سنتی

زردچوبه نه تنها به عملکردهای اساسی معده در هضم، جذب و متابولیسم کمک می کند بلکه کارهای پیچیده تری نیز انجام می دهد! زردچوبه ویترین فود در واقع می تواند فلور روده را تنظیم کند که برای حفظ سلامت روده عالی است. به همین دلیل، برای کمک به روده پس از مصرف آنتی بیوتیک استفاده می شود. زردچوبه همچنین مخاط روده را تسکین می دهد که می تواند به شما در محافظت از روده در زمان های استرس زا یا زمانی که اسیدیته بیش از حد داریم، کمک کند. به بدن کمک می کند خطر عفونت هایی مانند زخم و ورم معده را کاهش دهد. همچنین توانایی کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی را دارد! می توان گفت یک گیاه خارق العاده است !!

مطالعه بیشتر
گیاهان قاعده آور و درمان درد های ماهانه بانوان

شیرین بیان

از مدت ها قبل از ریشه شیرین بیان برای تسکین دستگاه گوارش و تسکین استرس و پریشانی استفاده می شده است. ریشه شیرین بیان بدن را تحریک می کند تا پروستاگلاندین ها و موسیلاژ تولید کند که نقش فعالی در محافظت از دستگاه گوارش دارد و دستگاه تنفسی را نیز تسکین می دهد. هنگامی که به عنوان یک چای گیاهی مصرف می شود بیشترین تأثیر را دارد.

منبع:www.mountainmels.com