شرایط نگهداری روغن زیتون عمده از جمله موضوعات حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود چرا که بی توجهی به آن باعث بی اثر شدن خواص بی شمار این روغن می شود. تولید کنندگان روغن زیتون، فروشگاه ها و عطاری هایی که محل عرضه روغن زیتون هستند و هم چنین افرادی که برای خانه روغن زیتون عمده خرید می کنند باید از شرایط نگهداری روغن زیتون عمده آگاهی داشته باشند . در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط نگهداری روغن زیتون آشنا شوید.

مطالعه بیشتر
روغن زیتون عمده

تجارت یکی از شغل های پر درآمد است .کسانی که سرمایه کافی داشته باشند میتوانند در هر چیزی که تجارت میکنند آن را به صورت عمده خریداری کنند و پخش کنند در این کار سود قابل توجهی وجود دارد .یکی از این موارد خریدن روغن زیتون به صورت عمده است . روغن زیتون  از میوه زیتون به دست می آید که دارای فواید زیادی می باشد و قرنهاست که مزایای آن برای افراد مشخص شده است .روغن زیتون انواع مختلفی دارد که به اکسترا ویرجین (فرابکر)،ویرجین(بکر)،روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتونی که از تفاله های زیتون تهیه میشود ، تقسیم می شود.

نگهداری روغن زیتون عمده

خاصیت روغن زیتون فرابکر و بکر از روغن زیتونی که تصفیه میشود به مراتب بیشتر است .زیرا بدون انجام فرایند های شیمیایی و بدون اضافه کردن مواد دیگر تهیه میشود .اما  درروغن زیتون تصفیه شده فرایند شیمیایی بر روی آن انجام میشود . ناگفته نماند که روغن زیتونی که از تفاله زیتون تهیه میشود بسیار مضر است .

مطالعه بیشتر
آشنایی با خواص روغن زیتون در طب سنتی

خرید روغن زیتون عمده

فروشگاه ها، عطاری ها ، پخش کننده های مواد غذایی ، تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی ، تولید کنندگان داروهای پوستی روغن زیتون را به صورت عمده تهیه می کنند. در تهیه روغن زیتون عمده باید موضوعات مهمی توجه شود. یکی از این موضوعات مرغوبیت روغن زیتون است و اصل بودن آن. چرا که روغن زیتون غیر اصل نه تنها خاصیتی ندارد بلکه مضر نیز می باشد. از این رو باید از روش های تشخیص روغن زیتون اصل و غیر اصل آگاهی داشته باشیم.

مطالعه بیشتر
روش های تشخیص روغن زیتون اصل از غیر اصل

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنیم تفاوت قیمت روغن زیتون ها می باشد . علت این تفاوت می تواند نوع روغن زیتون باشد. روغن زیتون فرابکر ، روغن زیتون بکر و روغن زیتون تصفیه شده و نیز روغن زیتونی که از تفاله گرفته می شود صد در صد قیمت های متفاوتی با هم دارند چرا که مرغوبیت آن ها با هم متفاوت است. از این رو باید از نوع روغن زیتون و تفاوت قیمت آن آگاهی داشته باشیم.

مطالعه بیشتر
علت تفاوت قیمت روغن های زیتون در بازار چیست؟

روغن زیتون عمده را باید از مراکز مجاز خریداری کنیم . مراکز مجاز روغن زیتون عمده را در شرایط درست نگهداری می کنند و در نتیجه از فساد و بی خاصیتی آن جلوگیری می کنند. عطاری آنلاین ویترین فود از جمله مراکزی است که روغن زیتون را به صورت عمده از کارخانه خریداری کرده و آن را بنا به شرایط نگهداری روغن زیتون عمده در انبار های خود نگهداری می کند تا نه تنها از خواص روغن زیتون کاسته نشود بلکه از مرغوبیت آن هم کم نخواهد شد.

متاسفانه عده ای بر این باورند که در فروشگاههای زنجیره ای میتوانند روغن زیتون را به صورت عمده خریداری کنند و در واقع خیلی هم از فروشگاه ها هم همین کار را می کنند چرا که در ظاهر هم برای خود آنها سود دارد و هم برای مصرف کننده. مصرف کننده بر این باور است که روغن زیتون را به صرفه خرید کرده است و این درحالی است که این فروشگاه ها روغن زیتون نامرغوب را با قیمتی ارائه می دهند که مشتری وسوسه شود در صورتی که نه تنها روغن زیتون از زیتون های خراب درست شده بلکه بنا به شرایط نگهداری روغن زیتون عمده که رعایت نشده است، مشتری روغن زیتون فاسد و بی خاصیت را خریداری کرده و در واقع نه تنها صرفه جویی صورت نگرفته بلکه ضرر هم کرده است.

نگهداری روغن زیتون عمده

خرید روغن زیتون عمده

علاوه بر فروشگاه های بزرگ ، صادرکنندگان روغن زیتون ، تولید کنندگان داروهای گیاهی و لوازم آرایشی بهداشتی ، عطاری ها ، عطاری آنلاین ، افرادی هم هستند که از روغن زیتون برای مصارف خانگی زیاد استفاده می کنند و در نتیجه روغن زیتون را به صورت عمده خرید می کنند. خرید عمده روغن زیتون  برای این افراد به صرفه تر است .

روغن زیتون دارای انتی اکسیدان است وخاصیت های فراوانی دارد مانند جلوگیری از گرفتگی عروق ،آلزایمر ،شفافیت و زیبایی پوست،درمان سوختگی ،در داروها ،لوازم آرایشی ،صابون ها ،پخت و پز از این رو خرید آن بصورت عمده مورد توجه بسیاری از افراد است.

در زمان خرید روغن زیتون به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خریدن روغن زیتون به صورت عمده به نکاتی باید توجه کنیم :

اول اینکه از زمان برداشت زیتون چقدر گذشته است به دلیل اینکه اگر از زمان برداشت زیتون تا مصرف آن نباید بیشتر از دو سال طول بکشد  این روغن مرغوبیت ندارد از این رو به تاریخ تولید باید توجه کنیم. در برچسب پشت روغن توجه کنید که از زیتون تازه استفاده شده باشد. زیرا هر چه از زمان تهیه آن بگذرد خاصیت آن کمتر میشود.

دومین موضوع این است که باید روغن زیتون را درون بطری های مخصوص نگهداری کنند چرا که نور باعث فساد و از بین بردن خاصیت روغن می شود از این رو به بطری که روغن در آن نگهداری می شود.

شرایط نگهداری روغن زیتون عمده چیست؟

شرایط نگهداری روغن زیتون عمده  برای حفظ کیفیت ان را بسیار حائز اهمیت است از این رو باید رعایت شود. این شرایط عبارتند از :

  • روغن زبتون عمده باید در بطری شیشه ای تیره ریخته شود چون  نور نباید به روغن بخورد .خواص روغن زیتون در نور از بین می رود.
  • روغن زیتون عمده باید در دمای متعادل نگهداری شود نه در جایی باشد که یخ بزند و نه در جایی باشد که دمای بالایی داشته باشد  .اگر چه زمانی که روغن زیتون در یخچال نگهداری شود مدت زمان طولانی تری میتوان از آن استفاده کرد اما نگهداری آن در یخچال و فریزر باعث میشود که روغن زیتون تغییر حالت داده وزمان طولانی طول میکشد تا به حالت اولیه خود بازگردد.
  • درب ظرف روغن زیتون عمده  را محکم ببندید تا اکسیژن وارد آن نشود ،به گفته محققین بسته بندی خیلی مهم است زیرا هوا از بسته بندی وارد مواد غذایی میشود و بر کیفیت آن اثر نامطلوب میگذارد از طرفی افزودنی های ظروف پلاستیکی بر روی طعم و کیفیت روغن اثر میگذاردو همچنین باعث آلودگی روغن زیتون میشود.
  • روغن زیتون عمده را  در ظرفهای فلزی(مس و آهن )نگهداری نکنید چون وجود این دو فلز باعث انجام فعل و انفعالات شیمیایی بر روی روغن زیتون میشود .
  • بهترین توصیه این است که در بطری های شیشه ای تیره نگهداری شوند .اگر بطری شیشه ای تیره نبود برای جلوگیری از نور میتوان روی شیشه را با مقوا یا فویل پوشاند تا از معرض نور در امان بماند.
  • پخش کننده های عمده روغن زیتون که تا بیست تن روغن خریداری می کنند باید آنها را در بشکه های فلزی که از فولاد ضد زنگ درست شده است نگهداری کنند.تا روغن زیتون هم از نور ،هم از ورود اکسیژن و هم از فعل و انفعالات شیمیایی در امان بماند.فولاد ضد زنگ در ویژگی شبیه شیشه است.

گفتنی است ؛

روغن زیتون علاوه بر خاصیت های فراوان درمانی و کاربردی در لوازم آرایشی و پخت و پز در تجارت هم نقش برجسته ای دارد برای همین به صورت عمده خریداری میکنند پس باید به شرایط نگهداری آن اعم از ظرف مناسب برای بسته بندی،دمای مکان نگهداری  و مدت زمان استفاده توجه ویژه داشته باشند.تا کیفیت آن حفظ شود.