خواص روغن های گیاهی برای پوست و مو بر کسی پوشیده نیست اما برخی از این روغن ها خواص اعجازانگیزی دارند مانند روغن زیتون و روغن آرگان. اما این اعجاز زمانی رخ می دهد که بدانیم چه طور باید از این روغن ها استفاده کنیم چرا که استفاده غلط از این روغن ها برای پوست صدمات جبران ناپذیری مانند جوش زدن به همراه خواهد داشت در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز استفاده از روغن آرگان آن هم به روشی صحیح به شما آموزش دهیم. طرز استفاده از روغن آرگان  

روغن آرگان چیست؟

روغنی ارگانیک است که از مغز میوه ای گوشتی وشیرین به نام درخت آرگان(Argania spinosa ) تهیه میشود وبه طلای مایع شهرت دارد، کمیاب وگران قیمت است و تنها درکشور مراکش کشت میشود و به این دلیل که این نوع درخت دربرابر سختی ها مقاوم است خواص فراوانی دارد .و بزها میوه ان را میخورند و چون سیستم بدن آنها قابلیت هضم هسته را ندارد از طریق مدفوع دفع میشود و اهالی منطقه به راحتی ان هسته ها را جمع آوری میکنند.

روغن آرگان حاویی چه ویتامین هایی است؟

روغن آرگان دارای مجموعه ای از ویتامین ها شامل A-C-E وامگا۶و۹ وهمچنین آنتی اکسیدانی قوی است و به همین علت مانع آسیب زدن رادیکال های آزاد به سلول های پوست میشود.در درمان جوش ؛البته نه جوش هایی که به دلایل هورمونی ایجاد میشوند،سوختگی وپسوریازیس موثر است.

راه های تشخیص روغن آرگان اصل

راه های تشخیص روغن آرگان اصل عبارتند از :
  • روغن آرگان اصل گران قیمت است و،در بسته های کوچک عرضه میشود،
  • رنگ شیشه ان باید تیره باشد ،
  • با عطر،مواد نگهدارنده و اب نباید ترکیب شده باشد
  • بوی عطر ندارد
  • به راحتی جذب پوست می شود

خواص روغن آرگان

به گفته دانشمندان این روغن :
  • خاصیت ارتجاع پذیری فوق العاده ای در پوست خانم های یائسه دارد
  • در ترمیم پوست که به علت سوختگی آسیب سطحی  دیده موثر است .
  • به دلیل وجود ویتامین E به حفظ رطوبت پوست کمک میکند
  • در رفع چین و چروک موثر است
  • .لک ها را کم میکند
  • در کاهش چربی پوست موثر است
  • به دلیل وجود اسیدهای چرب مانع خشکی پوست میشود
  • موقع استفاده از این روغن میتوانید ان را در اطراف چشم نیز بمالید که پف وگودی زیر چشم  و سیاهی ان را کاهش میدهد

طرز استفاده از روغن آرگان برای پوست و مو

متخصصان پوست و طب سنتی روش های صحیح استفاده از روغن آرگان را به شرح زیر توصیه می کنند ؛ ۱- ابتدا صورت را ازآلودگی پاک کرده ،چند قطره از ان را روی پوست مالیده و ماساژدهید و تا چند ساعت نشویید . به علت جذب بالا پس از چند دقیقه اثری از آن روی پوست نمیبینید.اقایان بعد از اصلاح صورت و خانم ها پس از اپیلاسیون برای جلوگیری از خارش و التهاب پوست میتوانند از روغن آرگان استفاده کنند . ۲-روغن آرگان را به دلیل اینکه خاصیت لایه برداری دارد میتوانید با آبلیمو،دارچین ،شکر قهوه ای وعسل مخلوط کنید و پس از چند دقیقه ان را با آب سرد بشویید . توجه:کسانی که پوست حساسی دارند باید مقدار کمی از دارچین را در این ترکیب استفاده کنند . ۳-روغن ارگان را میتوان برای از بین بردن ترک های پوست خود استفاده کنید.به این روش که مقداری از روغن ارگان را با شکر قهوه ای مخلوط کرده و در حمام استفاده کنید.زنان باردار میتوانند قبل و بعد از زایمان برای رهایی از ترک ها استفاده کنند. ۴-روغن ارگان را میشود با روغن اسطوخودوس ترکیب کرده  ،موقع خواب به روی پوست ماشاژ دهید بنابراین خواب راحتی خواهید داشت و استرس از شما دور میشود.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

برای تقویت پوست سر نیز میتوانید پوست سر را با روغن ارگان ماساژ دهید.به صورتی که از جلوی سر شروع وبه سمت طرفین و پشت سر حرکت کنید در مدت زمان یک ربع ادامه دهید تا روغن ارگان در پوست نفوذ کند.این روش در بهبود جریان خون و تحریک فولیکول ها نقش بسزایی دارد درنتیجه ریزش مو را کاهش داده و به روند رشد موها کمک میکند . روغن آرگان را با مقداری روغن جوجوبا، روغن ویتامین  E و روغن دانه هویج  ترکیب کنید و هر روز صبح برای از بین بردن چین و چروک دور چشم استفاده کنید.
مطالعه بیشتر
رفع چین و چروک صورت با طب سنتی
گفتنی است روغن ارگان روغنی ارگانیک است که برای داشتن پوستی روشن وشفاف ،بدون لک و جوش بسیار مفید است .البته باید توجه داشته باشید که تقلبی نباشد  زیرا هم موجب هدر رفتن پول وهمچنین بروز حساسیت میشود.وبرای دیدن نتیجه اثر بخش بر روی پوست  باید به صورت متناوب استفاده شود .از این رو باید از مراکز معتبر مانند عطاری ویترین فود خرید کنید.
مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود