آکنه و وجود جوش صورت یک مشکل پوستی چند ساله است که افراد در هر سنی را درگیر می‌کند. درمان‌های زیادی برای این مشکل در بازار وجود دارد و یا روغن برای جوش صورت که وعده از بین بردن لک‌های شما را می‌دهند؛ با این وجود، برخی از اینها می‌توانند اثرات بدی روی پوست داشته باشند، بنابراین حتی اگر جوش‌ها از بین بروند، ممکن است پوست شما خشک بماند. از طرفی برخی دیگر به این مواد آلرژی دارند که می‌تواند وضعیت پوستی‌شان را بدتر کند.
برای درمان جوش صورت و آکنه درمان‌های زیادی مانند تزریق ژل هم وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم تا لکه‌های حاصل از آکنه و جوش صورت را از بین ببریم، اما همانطور که گفتیم همه این کارها عوارض‌هایی برای پوستتان خواهد داشت. خوشبختانه یک راه حل برای این مشکل وجود دارد که کاملاً طبیعی است و احتمال تحریک پوست و ایجاد حساسیت در آن کمتر است. استفاده از انواع روغن گیاهی بهترین راه‌حل برای درمان جوش صورت‌تان است.

روغن گیاهی برای مبارزه با جوش‌ها

روغن‌هایی که معرفی می‌کنیم راه حلی بسیار ملایم و کاملاً طبیعی برای مشکلات پوستی است. همه ما می‌خواهیم از شر آکنه و جوش‌های صورت‌ خود خلاص شویم، اما نه به قیمت آسیب رساندن به بقیه صورتمان! روغن‌های گیاهی و طبیعی بدون افزودنی‌های شیمیایی بهترین راه مبارزه با این جوش‌ها هستند. برای خرید روغن طبیعی می‌توانید به وب‌سایت ویترین فود بروید و خرید روغن طبیعی را به صورت آنلاین برای درمان جوش صورت خود انجام دهید.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

روغن درخت چای

جوش‌های خود را با این روغن ضد باکتری از بین ببرید.

روغن درخت چای از دیرباز با خاصیت ضد التهابی‌اش شناخته می‌شود و یکی از بهترین روغن‌های اساسی برای آکنه است. این روغن به مرور زمان باعث خشک شدن جوش‌ها می‌شود و به تدریج آن‌ها را از بین می‌برد. اگرچه این ماده ضدعفونی‌کننده‌ای بسیار قدرتمند هم است، از این رو هنگام استفاده از آن، باید از کرم مرطوب کننده هم استفاده کنید تا از خشک شدن کامل ناحیه جلوگیری شود.

خرید روغن طبیعی درخت چای از طریق ویترین فود امکان پذیر است.

روغن نعناع

برای پاک کردن منافذ مسدود شده استفاده از روغن نعناع بهترین راه است.

روغن نعناع یکی دیگر از روغن‌های درمانی طبیعی است که می‌تواند تورم و التهاب آکنه‌های باکتریایی را کاهش دهد. منافذ تحریک شده در پوست می‌تواند منجر به ایجاد جوش‌های سرسیاه شود؛ به خصوص در پوست‌های روشن‌تر قابل مشاهده است و به همان اندازه جوش‌ صورت ناخوشایند هستند! منتول موجود در روغن نعناع با از بین بردن جوش صورت شما و کاهش قرمزی، این امر را درمان می‌کند.

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ویترین فود خرید روغن طبیعی نعناع را انجام دهید.

روغن رزماری

روغن رزماری قرمزی ناشی از شکستگی‌های مکرر را درمان می‌کند و چرک را  بدون ایجاد تحریک از بین می‌برد.

خرید روغن طبیعی رزماری از طریق وب‌سایت ویترین فود امکان پذیر است.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن برای پوست خشک

روغن اکالیپتوس

روغن گیاهی اکالیپتوس یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش صورت است.

جوش‌های چرکی و آکنه می‌توانند بسیار دردناک باشند. روغن اکالیپتوس کمک می‌کند تا این جوش‌ها با خیال راحت خشک شوند و از بین بروند. این روغن طبیعی ضد میکروب و در جلوگیری از عفونت‌ها بسیار عالی است.
با خرید روغن طبیعی اکالیپتوس دیگر نیازی به کرم‌های گران قیمت برای از بین بردن جوش صورت نخواهید داشت.

روغن اسطوخودوس

انتخاب برتر برای تسکین دهنده کیست و جوش صورت

جوش‌هایی وجود دارد که در اعماق پوست در کمین هستند و درمان و از بین بردن آن‌ها هفته‌ها به طول می‌انجامد. روغن اسطوخودوس یک محلول ضدمیکروبی ملایم و آرام است که جوش صورت را بدون آسیب رساندن به دیگر اجزای بدن به تدریج از بین می‌برد.

مطالعه بیشتر
خواص روغن زیتون برای پوست صورت

چه زمانی نباید از روغن گیاهی برای درمان جوش صورت استفاده کنم؟

در حالی که روغن‌ها برای آکنه عالی هستند، اما افرادی هستند که به برخی از روغن‌ها و گیاهان حساسیت دارند و ممکن است شرایط پوستی آن‌ها را وخیم‌تر کنند. این امر به ویژه در افرادی که قبلاً آلرژی داشته‌اند شدت بیشتری دارد. اگر متوجه شدید که بعد از ریختن مقداری روغن روی صورت خود دچار آبریزش بینی شدید، بلافاصله از مصرف روغن خودداری کنید!

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث ایجاد جوش‌های شما می‌شود، برای رسیدن به جواب همیشه باید با یک متخصص پوست مشورت کنید. روغن‌های گیاهی، هنگامی که با احتیاط استفاده می‌شوند، بسیار بهتر نتیجه می‌دهند، اما همیشه بهتر است که با یک متخصص در ارتباط باشید تا بتواند به شما در مدیریت روند درمان‌تان کمک کند.