برای افرادی که با استرس سر و کار دارند، برداشتن گام هایی مانند تمرین تکنیک های آرام سازی، ورزش منظم و خواب کافی و صحبت با یک متخصص بهداشت روان برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مهم است. نوشیدن یک فنجان گرم دمنوش در میانه روز یا عصر می تواند تاثیر زیادی در کاهش استرس و اضطراب داشته باشد، برخی شواهد نشان می دهد که برخی از چای های گیاهی دارای خواصی هستند که می توانند به کاهش استرس کمک کنند.

همه ما باید در مقطعی از زندگی با استرس کنار بیاییم. استرس مزمن ممکن است منجر به بسیاری از مسائل بهداشتی از جمله سردرد، مشکلات گوارشی، بی خوابی و ضعف سیستم ایمنی بدن شود که منجر به مشکلات جدی تری می شود. اگر استرس و اضطراب مزمن را تجربه کرده اید، می دانید که هیچ راه حلی همه جانبه وجود ندارد. سطح بالای استرس مداوم، گاهاً جستجوی راه حل های جایگزین برای بهبود کیفیت زندگی را ضروری می کند.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

گیاهان و چای ها ثابت می کنند که یک همراه قدرتمند برای مقابله با این مسائل باشند. قرن ها است که از گیاهان، گل ها و میوه ها برای درمان استرس و اضطراب استفاده می شود. البته، بهترین نتایج همیشه شامل تغییر در سبک زندگی، از جمله تکنیک های تنفس و تغییر رژیم غذایی خواهد بود. ما برای کمک به استرس و کاهش اضطراب لیستی از چند دمنوش برتر تهیه کرده ایم.

دمنوش می تواند راهی عالی برای ایجاد آرامش به برنامه روزانه شما باشد.

دمنوش های ما با داشتن همه چیز، از بابونه کلاسیک گرفته تا ….، کاملاً برای تسکین اعصاب و تقویت آرامش و اعصاب مناسب هستند.

دمنوش های مناسب برای کاهش استرس

  • دمنوش نعناع: دمنوش های نعناع مملو از اثرات آرامش بخشی و تسکین بدن و آرامش ذهن هستند. به دنبال یک چای نعناع بدون کافئین هستید؟ نعنا فلفلی دمنوش آرام بخش و تسکین دهنده کامل برای رفع خستگی عصر است.
  • دمنوش بابونه: بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی آن بسیار مشهور است و یک فنجان دمنوش آرامبخش و معطر آن را برای هر زمان از روز مناسب می کند. برای کمک به دریافت هشت ساعت خوب هر شب، سعی کنید از دمنوش بابونه استفاده کنید. در یک مطالعه آزمایشی منتشر شده در سال ۲۰۱۱، گفته شد که بابونه باعث آرامش اعصاب شما می شود و عملکرد روزانه در افراد مبتلا به بی خوابی را بهبود می بخشد. علاوه بر این نوشیدن چای بابونه، برخی شواهد نشان می دهد که بوی بابونه (با استفاده از یک ترکیب آروماتراپی که حاوی روغن ضروری بابونه است) ممکن است به خواب راحت تر کمک کند.

دمنوش بابونه - دمنوش کاهش استرس و اضطراب

  • چای سبز: گفته می شود که آمینو اسید در چای سبز باعث آرامش می شود و تعدادی از مشکلات بهداشت روانی را درمان می کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد برای کاهش اضطراب، مبارزه با افسردگی و کاهش استرس از مکمل های تئانین استفاده می کنند. دانشمندان هنوز به طور گسترده اثرات سلامتی تانین را کشف نکرده اند. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که تئانین ممکن است به بهتر کردن خلق و خو، تقویت عملکرد مغز و آرامش و پاسخ بدن در برابر استرس کمک کند. افزایش مصرف تانین با نوشیدن چای سبز ممکن است طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را ارائه دهد. مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم چای سبز می نوشند ممکن است در برابر فشار خون بالا و کلسترول بالا (دو عامل خطرزا برای بیماری های قلبی) و همچنین برخی از انواع سرطان محافظت بیشتری داشته باشند.دمنوش چای سبز - دمنوش کاهش استرس و اضطراب
  • دمنوش رزماری: برای اینکه ذهن خود را در طول سال تیز نگه دارید، مهم است که از نظر جسمی و روانی تحرک داشته باشید، رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا ۳ دنبال کنید و استرس خود را کنترل کنید. برخی از داروهای طبیعی مانند گیاه رزماری نیز ممکن است کمک کنند. همچنین برخی شواهد نشان می دهد که رزماری با تحریک فعالیت مغز در کنترل خلق و خو، ممکن است به تقویت سلامت مغز کمک کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه مقدماتی که در ژورنال Fitoterapia در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، دانشمندان کشف کردند که رزماری به بهبود حافظه طولانی مدت در موش ها کمک می کند. این مطالعه نشان می دهد که ترکیبات موجود در رزماری ممکن است در فعالیت آنزیم های شناخته شده برای تقویت اختلال مرتبط با پیری در حافظه تداخل داشته باشند. رزماری معطر یک فنجان چای عالی، گوارا و آرامش بخش درست می کند. با این حال، هنوز هم معمولاً به عنوان روغن استفاده می شود. روغن رزماری در رایحه درمانی ممکن است روحیه را تقویت کرده و به آرامش شما کمک کند.
  • [irp posts=”9590″ name=”خواص، فواید و مضرات خاکشیر | خواص 
  • دمنوش سنبل الطیب: ریشه سنبل الطیب مدتهاست که به عنوان یک داروی محلی برای ایجاد آرامش و خواب بهتر استفاده می شود. سنبل الطیب حاوی تعدادی ترکیبات است که ممکن است در بهبود خواب و کنترل اضطراب نقش داشته باشد. به عنوان مثال، اسید والرنیک با کاهش تجزیه پیام رسان شیمیایی گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز، ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند. چای ریشه سنبل الطیب اغلب برای درمان بی خوابی، استرس و اضطراب استفاده می شود. رایحه ای متمایز و کمی عطری و طعم شیرین دارد. می توانید از آن به تنهایی یا در ترکیب با گیاهان دیگر مانند خار مریم و بابونه استفاده کنید. یک مطالعه نشان داد که ریشه سنبل الطیب به طور قابل توجهی فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد.ریشه سنبل الطیب برای بیشتر افراد بی خطر است، اگرچه مواردی در مصرف بیش از حد وجود داشته است.
  • دمنوش شیرین بیان: چای شیرین بیان یکی دیگر از گزینه های محبوب است که ممکن است فواید تسکین دهنده استرس داشته باشد. برخی شواهد نشان می دهد که چای شیرین بیان فوایدی برای تسکین استرس و کاهش احساس اضطراب داشته باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که عصاره شیرین بیان ممکن است اثرات داروهای ضد اضطراب را افزایش دهد. شیرین بیان، گیاهی با شیرین ترین ریشه در جهان نه تنها یک ماده عالی برای شیرین سازی ترکیبات چای است. همچنین یک آداپتوژن قدرتمند است و برای درمان مشکلات دستگاه گوارش استفاده می شود.
  • دمنوش گل محمدی: گلبرگهای ظریف رز نه تنها تقریباً به هر مخلوط چای رایحه ای الهی می بخشند، بلکه دارای اثر تسکین دهنده اضطراب یا آرامش نیز هستند. گلاب برای معطر کردن چای های چینی محبوب است و اغلب با چای سیاه و سبز مخلوط می شود. در آیورودا، مردم از آن برای تقویت روحیه و تسکین استرس استفاده می کنند.

منبع: www.artfultea.com