درمان بواسیر در طب سنتی از جمله بهترین راهکار ها برای درمان این معضل است. اجابت مزاج مسئله مهمی است. در طول روز اگر کسی دو یا سه بار دفع مدفوع داشته باشد مشکلی برای او پیش نمی آید اما مشکل زمانی ایجاد می شود که فرد در طول روز نتواند دفع مدفوع کند از این رو کسانی هستند که به این دلیل به بیماری یبوست گرفتار می شوند و با دفع مدفوع مشکل دارند . در دراز مدت ماندگاری این مشکل باعث می شود که بعضی از میتلایان بر اثر زور زدن زیاد، دچار بواسیر میشوند که به هموروئید هم معروف است.در واقع گشاد شدن رگهای مقعد و بیرون زدگی را بواسیر میگویند. درمان بواسیر در طب سنتی

علت ایجاد بواسیر

اصولا بواسیر بر اثر غلبه سودا در بدن به وجود می آید.موارد دیگر هم وجود دارد مانند اینکه حرارت کبد بالا باشد و مزاج کبد ،طحال و معده متعادل نباشد.در توالت زیاد نشستن ،سرطان روده بزرگ،کم تحرکی ،یبوست وچاقی از موارد شایع به وجود آمدن بواسیر می باشند. گاهی بواسیر زخم های ترک خورده است و در بعضی افراد زائده گوشتی است که از مقعد بیرون زده و فرد در موقع دفع مدفوع دارای درد زیادی میباشد . درمان بواسیر در طب سنتی  راه حل هایی ست که بیشتر برای بواسیر سطحی کاربرد دارد .در این مقاله سعی داریم راه حل های درمان بواسیر در طب سنتی را پیشنهاد کنیم تا از انجام جراحی های غیر ضروری پرهیز کنید.

درمان بواسیر در طب سنتی

افرادی که به این معضل دچارند باید عادت غذایی خود را باید اصلاح کنندو از خورد ن غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید.

افرادی که بواسیر دارند چه غذاهایی نباید بخورند؟

این افراد باید از خوردن گوشت گاو و گوساله ،لبنیات ،شیرینی، نوشابه ،ساندویچ، نان هایی که دارای جوش شیرین می باشند اجتناب کنند.باید از غذاهایی استفاده کنند که ملین باشد و روده را نرم کند. مانند انجیر و الو بخارا.همچنین از غذاهای فیبردار و ویتامین دار استفاده کنند مانند سبزیجات و میوه ها .غذاهای آبپز شده هم مورد مناسبی برای جلوگیری از بواسیر می باشند چو آب کافی برای دفع راحتر را دارد.

روش های درمان بواسیر در طب سنتی

روغن نارگیل یک نوع روغنی است که  خاصیت آنتی اکسیدان دارد ودارای ویتامین E می باشد .آب رسان خوبی است و زمانی که بر روی زخم مالیده شود خارش و سوزش کاهش پیدا میکند . ژل گیاه آلوئه ورا را در ناحیه مقعد مالیده و به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد درد و سوزش را کاهش میدهد و التهاب ناشی از زخم را نیز بهبود میبخشد. زمانی که فرد بواسیر خفیف دارد میتواند مقداری موم را حرارت داده تا ذوب شود و سپس با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و به ناحیه ملتهب و دارای زخم مالیده ،چون موم دارای ویتامین A می باشد و خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی دارد در درمان سوزش و خارش ناشی از بواسیر اثر دارد.
مطالعه بیشتر
آشنایی با خواص روغن زیتون در طب سنتی
برای کاهش درد میتوانید یک تکه پنبه را با بتادین آغشته کنید و به صورت شیاف وارد مقعد کنید حدود ده دقیقه تحمل کنید ،سپس با آب سرد بشویید و محل زخم را با صابون مراغه آغشته کنید وبعد از پانزده دقیقه  دوباره با آب سرد بشویید .اگر روزی دو با این کار را انجام دهید در دشما کاهش پیدا کرده و نیازی به عمل جراحی ندارید. دو لیوان عرق شاهتره را بجوشانید و با سه قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و صبح ناشتا میل کنید  وتا ظهر چیزی جز موادی که ملین هستند مثل فرنی نخورید روز بعد سه قاشق غذاخوری ترنجبین را در اب جوشانده و با سه قاشق خاکشیر ترکیب کرده و میل کنید و مانند روز قبل تا ظهر چیزی نخورید این کار را تا پانزده روز ادامه دهید.
مطالعه بیشتر
درمان یبوست کودکان با طب سنتی

برای درمان بواسیر در طب سنتی در چه محلول هایی می توانیم بنشینیم؟

دو فاشق بابونه را با دو قاشق بومادران در آب جوشانده و حود یک ساعت دم بگذارید پس از صاف کردن محلول را در تشتی ریخته و درون آن بشینید.تازمانی که بهبود یابید میتوانید دو بار در روز این کار را انجام دهید. در منزل میتوانید با کوهان شتر و تره پماد درست کنید به این گونه که مقداری کوهان شتر را چرخ کرده ،روی حرارات قرار داده تا ذوب شود وتره را هم خرد کرده و آب آن را گرفته سپس کوهان را از صافی رد کرده با آب تره ترکیب کنید و در یخچال نگه دارید تا سفت شود و پس از هر بار اجابت مزاج مقداری از ان را داخل مقعد فرو کنید. هر روز صبح ناشتا مقداری خاکشیر را در ولرم ریخته چند دقیقه ای بماند و سپس میل کنید و حدود نیم ساعت چیزی نخورید.
مطالعه بیشتر
خواص خاکشیر برای کبد | درمان کبد چرب با مصرف خاکشیر
سخن پایانی بواسیر مشکلی است که با درد و سوزش و گاهی اوقات خونریزی همراه است .دلایل مختلفی در ایجاد بواسیر نقش دارند ازجمله زیادی سودا در بدن ،کم تحرکی ،بیش از حد در توالت نشستن و خوردن غذاهای سرخ کردنی و لبنیات و فست فود ها.طب سنتی راه حل هایی دارد که افراد کمتر به سمت جراحی روند .که در بالا به آنها اشاره شده است. درمان بواسیر در طب سنتی راهکاری است تا شما بوسیله آن این معضل را درمان کنید. مواد مورد نیاز برای این درمان را از عطاری آنلاین مانند عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.
مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود