آبله مرغان یکی از شایع ترین بیماری های واگیر دار است . آبله مرغان در سنین کودکی بیشتر بروز میکند .کودکان تحمل مقابله با آبله مرغان را ندارند به همین دلیل والدین آنها به دنبال درمان آبله مرغان به وسیله داروهای گیاهی هستند .در این مقاله ما شما را با علت وفواید درمان آبله مرغان به وسیله جوش شیرین آشنا خواهیم کرد پس در ادامه ما را همراهی کنید .

درمان آبله مرغان با جوش شیرین

آبله مرغان چه نوع بیماری است؟ درمان آبله مرغان با جوش شیرین  !

آبله مرغان یک بیماری واگیر دار و آزار دهنده ای است که نشانه آن دانه های قرمز رنگ ،تاولی وخارش داراست. این دانه ها ابتدا در ناحیه سروبدن خود را نشان می دهند وپس از آن در دست ، پاها و صورت بروز می کند حتی درون دهان ،پلک ها و ناحیه تناسلی  را هم درگیر می کند.تعداد دانه ها ممکن است به پانصد هم برسد .آبله مرغان بیشتر در کودکان شایع است .حدو ده روز طول می کشد تا دانه ها خشک شوند و کم کم ناپدید شوند..کودکان در مدت زمانی که درگیر این بیماری هستند نباید به مدرسه بروند و با کودکان دیگر ارتباط داشته باشند.آبله مرغان بیشتر در فصل های پاییز و زمستان شیوع پیدا می کند.آبله مرغان بیماری است که زود بهبود پیدا می کند اما در موارد نادری هم در بدن مشکلاتی را به وجود می آورد.به گفته متخصصان طب سنتی شدت آبله مرغان در کودکان خفیف و در بزرگسالان شدید است.

علت های پیدایش آبله مرغان

علت بروز آن ویروسی به نام واریسلا زوستر است و به سرعت به دیگران انتقال پیدا می کند.انتقال این نوع بیماری از دو روز قبل از بروز دانه ها تا خشک شدن کامل آنها امکان دارد. بیشتر کودکان زیر ده سال به این بیماری مبتلا می شوند و افرادی که سیستم ایمنی آنها ضعیف تر است .زمانی که فردی به این بیماری مبتلا باشد .فرد دیگر اگر با لباس و تاولهای فرد بیمار تماس فیزیکی برقرار کند مبتلا می شود .حتی با ترشحات این ویروس به وسیله عطسه و سرفه هوای محیط  را هم آلوده می کند.و به راحتی افراد دیگر مبتلا می شوند.احتمال اینکه افراد در طول عمر خود دو بار به این بیماری مبتلا شوند بسیار کم است . درمان های سنتی مانند درمان آبله مرغان با جوش شیرین روشی مطمئن برای این بیماری مسری است.

با علائم آبله مرغان آشنا شوید

حالت تهوع ،بی حوصلگی و پریشانی،تب،لرز،خارش پوست ،سرفه ،گلودرد،بی اشتهایی،سردرد و بدن درد

اگر تب کودکی بالای ۳۸ درجه بود و بیشتر از چهار روز طول کشید . سرفه های شدید، دل درد شدید و ترشح عفونت از دانه ها حتما باید به پزشک مراجعه کنند.بهتر است افراد مبتلا از لباس های نخی و خنک استفاده کنند .همچنین از خوردن غذاهای سرخ شده وفست فود ها خودداری کنند.

درمان آبله مرغان با جوش شیرین

جوش شیرین که از ترکیب دو نوع یون به نام های یون سدیم و یون بی کربنات درست شده است .درواقع کریستالی جامد و سفید رنگ است که بیشتر به صورت پودر وجود دارد .به دلیل اینکه با سیستم بدن سازگاری دارد در درمان بسیاری از بیماری ها مانند از بین بردن آبله مرغان ،جوش های سر سیاه،رفع ناراحتی معده ،لایه برداری پوست ،سفید شدن دندان ها کاربرد دارد.جوش شیرین باعث میشود سوزش و خارش آبله مرغان کاهش پیدا کند. درمان آبله مرغان با جوش شیرین یکی از مطمئن ترین راهکارهای درمان است.

درمان آبله مرغان با جوش شیرین راهکار تب سنتی برای درمان این بیماری

یک راه حل این است که مقداری جوش شیرین ،به اندازه یک فنجان را در وان حمام که اب سرد وجود دارد ریخته و درون این محلول حدود سی دقیقه بمانید.

روش دیگر این است که یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در آب حل کنید .سپس یک لیف نرم بردارید و محلول را روی آن ریخته و به ارامی لیف را روی دانه های آبله مرغان بگذارید ،تحمل کنید تا خشک شوند.

درمان آبله مرغان با جوش شیرین با روش های ذکر شده انجام می شود.

مطالعه بیشتر
درمان یبوست کودکان با طب سنتی

گفتنی است

آبله مرغان یک بیماری واگیر دار است که سرعت انتقال آن شدید است .فرد مبتلا نباید با دیگران ارتباط داشته باشد .از طریق تماس با بثورات وسرفه انتقال پیدا می کند .جوش شیرین ماده ای است که  در کاهش سوزش و خارش دانه ها موثر است .