مدت‌هاست که در میان محصولات موجود در سبد محصولات فروشگاه اینترنتی ویترین‌فود محصولاتی مانند دانه کنجد شسته شده‌ پاکستانی و کنجد شسته شده‌ی افغانی قرار داد. ما در این مقاله قصد داریم به تفاوت موجود در میان دانه‌های کنجد شسته شده و شسته نشده و کیفیت میان این دو بپردازیم.

دانه‌های کنجد شسته شده‌ی ویترین‌فود دارای سیب سلامت، پروانه ساخت و بهره برداری بهداشت و استاندارد ملی ایران می‌باشند. این محصول در بسته‌بندی های ۲۵ کیلویی و دانه‌های کنجد شسته‌شده‌ی یک کیلویی در اختیار مشتریان و متقاضیان این محصول قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر
خواص روغن کنجد

آیا می‌دانید تفاوت کنجد‌های شسته شده و شسته نشده چیست؟

شاید در این چند سال اخیر که مردم ایران به استفاده و مصرف روغن کنجد و سایر روغن‌های گیاهی علاقه‌مند شده‌اند با اصطلاحات کنجدهای شسته شده و شسته نشده آشنا شده باشید. از آن‌جایی که روغن کنجد در میان روغن‌های گیاهی یکی از محبوب‌ترین روغن‌های موجود در بازار و فروشگاه ویترین می‌باشد آگاهی از این موضوع که کدام روغن کیفیت بالاتری دارد خالی از لطف نباشد.

مطالعه بیشتر
خواص و مضرات کنجد

۱- کنجدهای شسته شده فاقد هر گونه چوب، خاک و گرد و غبار و ناخالصی‌هایی مانند کنجد پوک و از همه‌ی این موارد مهم‌تر فاقد فضله‌ی موش هستند. توجه داشته باشید که فضله‌ی موش یکی از مواردی است که در کنجدهای شسته نشده به وفور یافت می‌شود؛ در صورتیکه این موارد در کنجدهای شسته شده که در سایت ویترین‌فود به فروش می‌رسد در فرآیند شست و شو به صورت کامل از دانه‌های کنجد جدا می‌شوند.

۲- مورد دیگری که در کنجدهای شسته نشده وجود دارد مواردی مانند فلزات سنگین است که از طریق کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها همراه با دانه‌های کنجد در زمان برداشت همراه می‌شوند. لازم است بدانید که این مورد تنها با آنالیز مشخص می‌شود و در صورت دیگری قابل تشخیص نمی‌باشد. فروشگاه اینترنتی ویترین‌فود مفتخر است که با استفاده از ماشین‌آلات شست و شوی پیشرفته این فلزات سنگین را به‌طور کامل از دانه‌های کنجد جدا کرده و درصد فلزات سنگین در این محصول را به صفر برساند.

مطالعه بیشتر
آشنایی با دستگاه پرس سرد برای روغن‌گیری کنجد

در نهایت باید بدانید دانه کنجد شسته شده نسبت به دانه‌های کنجد شسته نشده مرغوب تر و ارزنده‌تر هستند و کیفیت بالاتری را دارا می‌باشند که می‌توان از آن‌ها هم به صورت خوراکی و هم به جهت استفاده در فروشگاه‌های روغن‌گیری استفاده نمود.