در بیش از ۱۵۰۰ مطالعه و تحقیقات ثابت شده که روغن نارگیل خواص درمانی بسیار بالایی دارد. از بین بردن چروک صورت با روغن نارگیل از نمونه های آن است. به طوری که می‌توان گفت یکی از ارزشمندترین و بهترین روغن‌های موجود در جهان است. ابن سینا دانشمند ایرانی در کتاب خود، خواص درمانی فوق‌العاده این روغن را عنوان کرده است.
روغن نارگیل از آن دسته از روغن‌های طبیعی است که با تحت فشار قراردادن و پرس کردن میوه، عصاره آن را خارج می‌کنند. روغن نارگیل خالص و ناب رنگ سفید و حالت جامد دارد، البته اگر در دمای اتاق قرار بگیرد و کمی گرم شود، حالت اصلی خود را از دست می‌دهد.
روغن نارگیل کاربردهای مختلفی دارد؛ از این روغن در آشپزی، ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، ماساژ و.. استفاده می‌شود. به دلیل اینکه ۶۵ درصد از ساختار این روغن را اسیدهای چرب تشکیل داده‌اند خواص ضدمیکروبی بسیار بالایی هم دارد. شما می‌توانید انواع روغن نارگیل را از عطاری آنلاین ویترین فود خریداری کنید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با فواید این روغن شگفت انگیز برای از بین بردن چروک صورت با روغن نارگیل آشنا کنیم.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن‌های طبیعی برای جوش صورت

روغن نارگیل چه فوایدی برای پوست صورت دارد؟

– وجود آنتی اکسیدان در ساختار این روغن، به کاهش التهابات پوستی کمک بسیاری می‌کند.

– این روغن به دلیل داشتن درصد بالایی از اسیدهای چرب، تاثیر بالایی بر آبرسانی پوست و از بین بردن آکنه و جوش‌های صورت دارد.

– اگر به روغن نارگیل کمی نمک دانه درشت یا شکر اضافه کنید می‌توانید از آن به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست صورت و بدن استفاده کنید.

– روغن طبیعی نارگیل به عنوان یک پاک کننده آرایش بسیار قوی عمل می‌کند به طوری که تنها با چند قطره از آن می‌توانید تمام آرایش صورت و چشم خود را پاک کنید.

فواید روغن نارگیل برای پوست ضورت

  1. به دلیل داشتن عطر و رایحه‌ای ملایم، این روغن می‌تواند لوسیون مناسبی برای بدن هم باشد.
  2. روغن نارگیل به دلیل داشتن پروتئین‌های موجود در ساختار خود باعث جوان‌سازی و ترمیم بافت‌های پوستی شده و مانع بروز علائم پیری می‌شود.
  3. حلقه سیاه دورچشم و از بین بردن چروک صورت با روغن نارگیل قابل درمان است. پروتئین موجود در این روغن باعث از بین رفتن سیاهی زیرچشم خواهد شد.
مطالعه بیشتر
بهترین روغن ها برای جوانی پوست صورت

علل به وجود آمدن چین و چروک صورت چه می‌تواند باشد؟

به مرور زمان وقتی فردی که از سن جوانی به سن میانسالی وارد می‌شود ناخوداگاه با تغییراتی روبه‌رو خواهد شد، تغییراتی در سیستم داخلی بدن، تغییرات ظاهری و… که معمولا بیشترین تغییرات در چهره فرد نمایان می‌شود. به وجود آمدن چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن از جمله عواملی هستند که نشان می‌دهند یک فرد وارد میانسالی شده است و به دلیل کاهش مقدار آب صورت، کاهش چربی زیرپوست این چین و چروک‌ها ظاهر خواهند شد.  هرچه سن افزایش پیدا کند پوست قدرت بازسازی و ترمیم خود را از دست خواهد داد، به همین دلیل است که بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که از سن ۳۰ سالگی باید از کرم‌های ضد چین و چروک استفاده کرد.

البته عوامل دیگری هستند که بر شدت این چین و چروک‌ها می‌تواند تاثیر بگذارد ازجمله استعمال دخانیات، استفاده نکردن از ضد آفتاب، استرس و فشارهای عصبی، ژنتکی، کمبود آب در بدن و …… از بین بردن چروک صورت با روغن نارگیل امکان پذیر است.

نحوه عملکرد روغن نارگیل برای از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک در صورت هر فرد ممکن است در نواحی مختلف شکل بگیرد اما در هر جای صورت که باشد چه اطراف چشم، پیشانی و خط لبخند با استفاده از روغن نارگیل طبیعی می‌توان شدت آن را کم‌تر کرد و از بین برد. استفاده از روغن نارگیل طبیعی بسیار موثر‌تر از روغن‌هایی است که به صورت تقلبی در بازار وجود دارند. روغن نارگیل نقش کلاژن را برای پوست صورت ایفا می‌کند، به این صورت که کلاژن مورد نیاز پوست صورت را که یک پروتئین فیبری است در بدن تولید می‌کند، کمبود همین پروتئین در بدن باعث ایجاد چین و چروک در صورت می‎شود.
علاوه بر تولید کلاژن، روغن نارگیل یک منبع کاملا غنی از آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های مضر موجود در هوا محافظت می‌کند.

رادیکال‌های موجود در هوا از مهم‌ترین عوامل در به وجود آمدن چین و چروک و خطوط ریز و درشت چروک در صورت هستند. اما استفاده از روغن نارگیل باعث می‌شود تا آسیب‌های ناشی از این مولکول اکسیداتیو‌ها تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پوست صورت

  1. ابتدا بهتر است پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید، برای این کار بهتر است از یک پاک‌کننده آرایشی مناسب پوست خودتان استفاده کنید. شما باید سطح پوست تمیزی برای استفاده از روغن نارگیل داشته باشید.

نحوه استفاده از روغن نارگیل

  1. پس از پاک کردن مواد آرایشی بهتر است صورت خود را یک بار با آب خنک بشویید تا منافذ باز پوستتان بسته شوند.
  2. برای ماساژ پوست صورت خود با روغن نارگیل می‌توانید از فرچه، پد لایه‌بردار و حتی دستتان استفاده کنید. اگر از دستتان برای ماساژ صورت استفاده می‌کنید بهتر است دستانتان تمیز باشند به دلیل اینکه آلودگی روی پوست دست باعث بروز جوش و آکنه خواهد شد.
  3. حالا نوبت آن رسیده تا روغن نارگیل را به سطح پوست صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید.
  4. با انگشت یا با فرچه به صورت دورانی باید پوست خود را ماساژ دهید، به هیچ عنوان پوست خود را در جهات مختلف نکشید. این کار را تا زمانی باید انجام دهید که روغن کاملا جذب پوستتان شود.
  5. بهترین زمان برای انجام ماساژ صورت با روغن نارگیل قبل از خواب است، در آن زمان به پوست خود این فرصت را می‌دهید تا کاملا روغن نارگیل را جذب خود کند و هیچگونه آلودگی روی سطح پوست صورتتان قرار نخواهد گرفت.
  6. برای شستشوی صورت خود بهتر است از آب ملایم و یک شوینده مناسب پوستتان استفاده کنید.
  7. در انتها پوستتان را به آرامی با یک حوله ولرم تمیز کنید و با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان پوست خود را مرطوب نگه ‌دارید.