ممکن است با شنیدن عبارت خواص روغن طبیعی به این فکر کنید که پوست شما آنقدر حساس باشد که نتوانید از روغن گیاهی برای بهبود آن استفاده کنید. به هر دلیلی ما در اینجا می‌خواهیم بگوئیم که روغن‌های گیاهی برای صورت محصولاتی هستند که در واقع می تواند مشکلات پوستی شما را درمان کند و چهره‌ای روشن، براق و شفاف به شما بدهد.

انواع روغن‌های طبیعی و گیاهی برای پوست‎‌های گوناگون در چهار دسته‌بندی کلی زیر قرار می‌گیرند:

خواص روغن طبیعی برای پوست‌های خشک

خشکی پوست می‌تواند در مواقعی خاص از سال و همچنین در آب و هوای بیابانی اتفاق بیفتد. پوست خشک اغلب با کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها درمان می‌شود، اما برخی از روغن‌های گیاهی می‌توانند تسکین‌بخش هم باشند.

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن اسطوخودوس
  2. روغن بابونه

مطالعه بیشتر
بهترین روغن ها برای جوانی پوست صورت

روغن گیاهی اسطوخودوس

احتمالا شنیده‌اید که روغن طبیعی اسطوخودوس روغنی آرامش‌بخش است که کمک می‌کند خواب بسیار راحتی داشته باشید، از طرفی این روغن گیاهی چند منظوره به متعادل کردن سطح رطوبت در پوست شما هم کمک می‌کند. این ماده ضد التهاب می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد و بدون ایجاد چربی در پوست، خشکی آن را هم ترمیم کند.

روغن گیاهی بابونه

روغن گیاهی بابونه حاوی آزولن است که باعث افزایش رطوبت و کاهش التهاب در پوست می‌شود. اگر پوست‌تان آکنه دارد می‌توانید با استفاده از روغن طبیعی بابونه تا حد زیادی به کاهش آن کمک کنید. از طرفی این روغن گیاهی، لکه‌های تیره رنگ پوست را هم از بین می‌برد و به نوبه خود باعث احیای پوست می‌شود.

 

روغن گیاهی مناسب پوست‌های چرب

اگر پوستی روغنی دارید، باید بدانید که عواملی مانند رطوبت و گرما می‌توانند پوست روغنی را بدتر کنند. روغن‌هایی که ما در جلوتر به شما معرفی می‌کنیم؛ به رفع مشکلات پوستی شما کمک بسیاری می‌کند.

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن رزماری
  2. روغن انگور

روغن گیاهی رزماری

روغن گیاهی رزماری دارای خاصیت ضد التهابی، تحریک کننده و ضد درد است. ترکیبات اصلی این روغن، می‌تواند به موهای چرب و کاهش شوره سر کمک کند و حتی ممکن است رشد مو را هم زیاد کند. از طرفی برای پوست‌های چرب بسیار کارآمد است و می‌تواند مشکلات پوستی را برطرف کند و پف زیر چشم را نیز کاهش می‌دهد.

 

مطالعه بیشتر
بهترین روغن برای پوست خشک

روغن طبیعی انگور

روغن طبیعی انگور هم مانند روغن نعناع می‌تواند برای پوست‌های چرب مفید باشد. روغن هسته انگور اساسا برای درمان موهای آسیب دیده و پوست‌های چرب مناسب است. ماساژ روغن طبیعی انگور روی این نوع پوست، پوستی سالم و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد.

روغن گیاهی مناسب پوست‌های مستعد آکنه

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن لیمو
  2. روغن دارچین
  3. روغن درخت چای

روغن طبیعی لیمو

روغن لیمو که از پوست مرکبات گرفته می‌شود، می‌تواند به درمان آکنه و زیبایی پوست کمک فراوانی کند. شست‌و‌شوی صورت با روغن طبیعی لیمو باعث روشنی و نرمی هرچه بیشتر پوست می‌شود.
به یاد داشته باشید هنگام استفاده از روغن لیمو تا ۱۲ ساعت باید از رفتن جلوی نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

ویترین فود یکی از بهترین عطاری‌های آنلاین، برای خرید روغن گیاهی و روغن طبیعی است.

روغن طبیعی دارچین

یکی از بهترین روغن‌ها که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود روغن دارچین است که به دلیل ترکیبات مهم آنتی اکسیدانی مانند اسید دارچین یک ضد التهاب قدرتمند برای پوست هم محسوب می‌شود.
این روغن طبیعی بینظیر به سفت‌تر شدن هرچه بیشتر پوست کمک کرده و با کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت هم می‌شود. طبق مطالعاتی در سال ۲۰۱۷ مشخص شد روغن دارچین خاصیت ضدمیکروبی دارد و به درمان مشکلات پوستی ناشی از عواملی مانند آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.
به جای استفاده از کرم‌ها و محصولات شیمیایی از روغن طبیعی برای درمان پوست خود استفاده کنید. از طرفی این خرید روغن گیاهی و طبیعی به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی ویترین‌ فود امکان‌پذیر است.

روغن گیاهی درخت چای

روغن گیاهی درخت چای یکی از مهمترین و بهترین ضد عفونی‌کننده‌ها است که به مبارزه با باکتریها و التهاب پوست کمک می‌کند و برای درمان آکنه هم بسیار مفید است. فقط به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان نباید روغن چای را بخورید چرا که باعث مسمومیت می‌شود.

روغن‌های گیاهی و طبیعی مفید برای پوست

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن نارگیل
  2. روغن آرگان
  3. روغن دانه کتان
  4. روغن زیتون
  5. روغن بادام
  6. روغن آووکادو

روغن طبیعی نارگیل

روغن نارگیل سرشار از ویتامین E است که می‌توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده سنتی استفاده کرد. از آنجا که این روغن پر از اسیدهای چرب است به عنوان نوعی محافظ برای پوست محسوب می‌شود و به طور طبیعی ضدباکتری و ضد قارچ هم است و از پوست و مو به خوبی محافظت می‌کند.

روغن طبیعی آرگان

روغن آشنای آرگان که به طلای مایع معروف است یکی از بهترین و موثرترین روغن‌ها برای پوست و مو است. این روغن یک مرطوب کننده تسکین دهنده و قدرتمند برای انواع مختلف پوست است.

روغن گیاهی دانه کتان

یکی دیگر از بهترین روغن‌‌های گیاهی برای محافظت از پوست و مو روغن گیاهی دانه کتان است که هرنوع ناراحتی پوستی از جمله آکنه، اگزما و حتی سوختگی ناشی از خورشید را تسکین می‌دهد. از طرفی جالب است بدانید استفاده از این روغن میزان کلسترول بدن را به شدت کاهش می‌دهد و خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند.

خواص روغن طبیعی زیتون

بیشترین مقدار زیتون در مناطق مدیترانه‌ای کاشته می‌شود. این روغن پرخاصیت و محبوب که در آشپزی هم کاربرد فراوانی دارد یکی از بهترین روغن‌ها برای انواع مختلف پوست است. این روغن گیاهی بینظیر چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده و تمام آلودگی‌های پوستی را از بین می‎برد و پوستی نرم و لطیف را برای شما می‌سازد.
توجه داشته باشید اگر آلودگی‌ها از پوست‌تان خارج نشود باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه روی پوست‌تان می‌شود.

مطالعه بیشتر
خواص روغن زیتون برای پوست صورت

خواص روغن طبیعی بادام

روغن بادام یکی از روغن‌هایی است که در محصولات آرایشی بهداشتی بسیار پرکاربرد است. این روغن طبیعی بینظیری از بهترین روغن‌ها برای پوست هم است که باعث نرمی، رطوبت و محافظت از پوست در برابر آفتاب هم می‌شود.

خواص روغن طبیعی آووکادو

روغن گیاهی آووکادو از میوه آووکادو تهیه می‌شود. این روغن طبیعی یکی از سالم‌ترین انواع روغن‌ها است که به طور معمول سبز رنگ است و در صورتی که تصفیه شود رنگش به زرد تغییر پیدا می‌کند. روغن طبیعی آووکادو می‌تواند به داخل پوست نفوذ کند و پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان بیاورد.