مو در زیبایی ظاهری فرد اعم از خانم یا آقا بسیار تاثیرگذار است، امروزه مشکل بسیاری از خانم‌ها و آقایان ریزش مو است که اکثرا دلیل‌اش را نمی‌دانند؛ این ریزش مو می‎‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:
• استرس و فشارهای عصبی
• دلایل ارثی
• عدم رسیدگی درست و صحیح
برای جلوگیری از ریزش مو روش‌های مختلفی هم وجود دارد؛ از جمله کاشت مو و درمان‌های پزشکی، درمان گیاهی و سنتی.
به طور کلی ریزش مو سر به دو دسته تقسیم می‌شود:
۱٫ ریزش مو در ناحیه جلو سر که در بیشتر موارد برای آقایان اتفاق خواهد افتاد.
۲٫ ریزش مو در مرکز سر و سایر نواحی که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ممکن است اتفاق بیفتد.
در این مقاله قصد داریم تا با استفاده از روش سنتی، روغن‌های گیاهی را معرفی کنیم که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، روغن برای تقویت مو افراد کمک بسیاری می‌کند.

شما می‌توانید انواع روغن‌‌های گیاهی که از دانه‌های روغنی گرفته‌‌اند را از عطاریی آنلاین ما خریداری کنید.

روغن کرچک روغن برای تقویت مو

روغن کرچک با تقویت کردن ریشه و پیاز مو سر باعث تقویت و پرپشت شدن موها می‌شود. روغن کرچک به دلیل نگه داشتن رطوبت مانع از شکنندگی و وز شدن موی سر خواهد شد و همچنین امگا۹ موجود در ساختار این روغن، چربی پوست سر، رطوبت و آب موردنیاز پیاز و ریشه مو را تامین می‌کند.
خواص ضد قارچ و آنتی باکتریال این روغن باعث می‌شود تا پوست سر عاری از هرگونه آلودگی باشد.

روغن بادام برای رشد مو

روغن بادام، روغنی است که با استفاده از آن رطوبت و چربی به بافت مو و پوست سر شما باز خواهد گشت. پروتئین‌ موجود در ترکیبات این روغن منجر به بازسازی پوست سر و حالت انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. برای بهتر استفاده کردن از این روغن باید آن را با شامپو مورد استفاده ترکیب کنید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
بهترین نوع روغن بادام، روغن بادام تلخ است.

روغن بادام برای رشد مو

روغن اسطوخودوس برای تقویت مو

روغن اسطوخودوس یکی از بهترین روغن‌ها برای پرپشت شدن موی سر است، برای استفاده بهتر و اثرگذاری بیشتر از این روغن باید آن را به نسبت مساوی با روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید.
روغن اسطوخودوس باعث برگشت آب موجود در موها می‎شود و حالت وز و خشک بودن موها را به صورت کامل از بین خواهد برد.

روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو

روغن طبیعی نارگیل، روغنی است که حتما از عصاره میوه نارگیل خارج شده باشد. این روغن در دمای بالا به صورت مایع و در دمای اتاق به صورت جامد است. از روغن نارگیل علاوه بر رفع خشکی و تقویت پیاز مو، در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی هم استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

این روغن به حدی از پروتئین غنی شده است که به راحتی باعث افزایش ضخامت موها می‌شود و با قدرت نفود‌پذیری بالایی که دارد باعث افزایش رطوبت و آبرسانی در مو شده و نهایتا این رطوبت بالا پیاز مو را برای رشد مجدد تحریک می‌کند.

روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو

روغن آرگان برای براق شدن مو

اگر موهای خشک و گره‌ خورده‌ای دارید بهتر است از روغن آرگان طبیعی استفاده کنید. اسیدهای چرب و ویتامین E موجود در ساختار این روغن به تقویت مجدد مو سر و نرم و براق شدن آن کمک بسیاری می‌کند.

روغن ماکادمیا برای پشت شدن مو

یکی از شگفت‌انگیزترین روغن‌ها که به پر پشت شدن موها، براق بودن و درخشندگی آن کمک می‌کند روغن ماکادمیا است. این روغن علاوه بر حفظ رطوبت موی سر، آبرسان ریشه مو هم است.

روغن هسته انگور برای درخشندگی مو

مواد مغذی و پروتئین‌های موجود در این روغن به از بین بردن شوره ‌سر، حالت خشک و وزی مو، براق بودن و درخشندگی، رشد مجدد مو سر کمک فراوانی می‌کند.

مطالعه بیشتر
خواص روغن کنجد

روغن بابونه برای جلوگیری از خشکی مو

خاصیت ضد‌التهابی این روغن باعث از بین بردن شوره سر، رشد مجدد موها، از بین بردن خشکی و خارش کف سرخواهد شد. برای نتیجه گیری و اثر‌گذاری بیشتر بهتر است از روغن بابونه استفاده کنید.

روغن رزماری برای نرمی مو

روغن رزماری یکی از غنی‌ترین روغن‌ها برای مو سر افراد است. مواد مغذی موجود در ترکیبات این روغن به تقویت ریشه مو، از بین بردن خشکی پوست سر، از بین بردن شوره سر، نرم و صاف شدن موها کمک فراوانی می‌کند.
یکی از مهم‌ترین خواص روغن رزماری از بین بردن میکروب‌های کف سر است و همین موضوع در تقویت ریشه مو تاثیر فراوانی دارد.

روغن آووکادو برای موهای نازک

فرمولاسیون روغن آووکادو به گونه‌ای است که استفاده از آن بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که موهای نازک و پوست سر خشکی دارند. این روغن به دلیل ترکیبات سبکی که دارد به راحتی جذب موها شده و با نگه‌داشتن آب و حفظ رطوبت در خود، پیاز مو را تقویت کرده و منجر به رشد مجدد مو سر شده است.
ویتامین‌های a ،d ،e ،۶b، آمینو و فولیک اسید موجود در ترکیبات این روغن باعث می‌شوند تا مو سر از اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت شود و نرمی و درخشندگی به موهای آسیب‌دیدتان باز خواهد گشت. برای اثرگذاری بیشتر این روغن روی موها، بهتر است آن را با روغن زیتون ترکیب کنید و بعد استفاده کنید.

روغن هفت مغز برای شادابی مو

این روغن یکی از بهترین و غنی‌ترین ترکیبات روغنی برای مو سر است. از جمله روغن‌هایی که در ساخت روغن هفت‌مغز استفاده می‌شود: روغن بادام تلخ، روغن بادام شیرین، روغن فندق، روغن سیاه‌دانه، روغن پسته، روغن کنجد و روغن کرچک است. ترکیبات غنی هر یک از این روغن‌ها منجر به شادابی، حس طراوت و رشد مجدد مو سر خواهد شد.

روغن زرده تخم مرغ برای تقویت ریشه مو

روغن تخم مرغ سرشار از ترکیبات پروتئینی، مواد و املاح معدنی و ویتامین‌های A، B، D است. این ترکیبات به تقویت ریشه و پیاز مو سر کمک بسیاری می‌کنند و باعث از بین بردن حالت خشکی و وز بودن پوست و مو سر می‌شود.

 

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

روغن مار برای رشد مجدد مو

شاید این اسم برایتان کمی خطرناک و هراس‌انگیز باشد اما باید گفت، مار در عین حال که برای یک انسان می‌تواند موجود خطرناکی باشد اما می‌تواند بسیار مفید و شفابخش شود. یکی از گران‌ترین روغن‌های موجود در جهان روغن مار است، اگر اصل این روغن را تهیه کنید در پرپشت کردن مو سر، رشد مجدد موهای جدید کمک بسیاری می‌کند.

راهنمای استفاده از روغن‌ها:

  1. ابتدا باید روغن سازگار با پوست سر خود را بشناسید.
  2. چند قطره از روغن را در کف دستتان ریخته تا با دمای بدن سازگاری پیدا کند و اصطلاحا گرم شود سپش با کف دست آن را به ریشه مو سر خود بکشید.
  3. بخش آسیب‌پذیر مو سر؛ یعنی نوک مو باید با استفاده از روغن چرب شود.
  4. برای پخش بهتر و یکنواخت روغن روی موها بهتر است خیلی آرام موهایتان را برس بکشید.
  5. اگر نمی‌خواهید روغن روی سرتان بماند بهتر است ۵ ساعت بعد از آن مو خود را با شامپو شسته و آبکشی کنید.