همه ما افرادی را دیده ایم که اشتهای کمی دارند و تمایلی به خوردن غذا ندارند. انسانها از نظر جسمی به غذا و تغذیه نیاز دارند.  بنابراین وقتی اشتها کم است، باعث نگرانی افرادی می شود که به شما اهمیت می دهند.معجون خانگی اشتهاآور راهی آسان برای غلبه بر این مشکل است. اشتهای ضعیف احتمالاً موقعیتی تهدیدکننده برای زندگی ندارد اما مطمئناً می تواند شما را دچار کمبود تغذیه و در نتیجه خستگی و تحریک پذیری کند. در صورت عدم درمان، این کمبود تغذیه باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین ممکن است منجر به کم آبی بدن شود. بنابراین، مقابله با اشتهای ضعیف بسیار حیاتی است و برای انجام این کار، باید بدانید که چه چیزی باعث ایجاد اشتهای کم شده است. اشتهای ضعیف می تواند از عوامل زیادی ناشی شود. شاید عمده ترین دلایل آن مشکلات عاطفی، عصبی، تنش، اضطراب یا افسردگی باشد. حوادث استرس زا مانند از دست دادن شغل یا مرگ در خانواده نیز می تواند اشتها را کاهش دهد. بیماری هایی مانند آنفلوانزا و عفونت های حاد و همچنین بی اشتهایی عصبی و خستگی در کاهش اشتها نقش دارند. داروهایی مانند آمفتامین ها، آنتی بیوتیک ها، داروهای سرفه و سرماخوردگی ، کدئین ، مرفین نیز می توانند اشتها را کم کنند. بعضی اوقات عادات غذایی نادرست، مانند داشتن میان وعده، می تواند باعث کم شدن اشتها در وعده های اصلی غذایی شود. همین طور اشتهای ضعیف می تواند یکی از علائم یک بیماری جدی نیز باشد.

چند معجون خانگی اشتهاآور

سبزهای تلخ

مادران همیشه به شما می گویند که سبزیجات بخورید. سبزیجات تلخ شامل سبزیجاتی مانند آروگولا، کلم پیچ، ترشک، قاصدک، شاهی و خردل قرمز / سبز تشکیل شده هستند … به عبارت دیگر ، تمام آن برگهایی که در سالادهای رستوران های مجلل پیدا می کنید. با سبزیجات تلخ می توان پروسه هضم را تحریک کرد. آنها بدن را ترغیب می کنند تا آنزیم های گوارشی تولید کند. غذاهای تلخ همچنین کیسه صفرا را تحریک کرده و صفرا آزاد می کنند، که به شکستن غذاهای چرب به ذرات ریز کمک می کند و آنزیم ها می توانند به راحتی آنها را برای جذب از تجزیه کنند.
مطالعه بیشتر
درمان سنگ کیسه صفرا در طب سنتی

آب

شگفتی ها و خواص فوق العاده  آب هرگز تمام نمی شوند. آب به کنترل اشتها کمک می کند، به ویژه هنگامی که مقدار توصیه شده روزانه خود را می نوشید: ۸ لیوان! کم کاری نکنید، حتی اگر تمایلی به نوشیدن ندارید.

زیره سیاه

یونانیان از زیره برای چاشنی غذاهایی که هضم سخت دارند استفاده می کردند. امروزه نیز می توان با افزودن زیره به نان چاودار، سالاد کلم، گوشت، سس های پنیر، سوپ خامه، غاز و اردک این فرایند را ادامه داد.

فلفل هندی معجون خانگی اشتهاآور

هیچ چیز مانند فلفل هندی، به هضم غذا کمک نمی کند،  این فلفل  طعمی ملایم دارد. برخی شواهد نشان می دهد که خوردن فلفل باعث افزایش متابولیسم و ​​اشتها می شود.برای کنترل اشتها چند تکه فلفل به سالاد سیب زمینی، تخم مرغ های و سایر غذاهای گرم مانند خورشت و سوپ اضافه کنید.

رازیانه

رازیانه معجون خانگی اشتهاآور رازیانه هم برای تسکین ناراحتی معده و هم برای تقویت اشتها ، یک کمک هضم آشنا است. رازیانه این معجون خانگی اشتها آور را می توان از عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.

زنجبیل اشتهاآور

زنجبیل هم از طریق خواص دارویی و هم از طعم طراوت آن باعث تحریک اشتهای کم می شود.. چای یا دمنوش زنجبیل روش خوبی برای افزایش  اشتها است. برای تهیه، نصف قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده را درون یک فنجان بریزید و آن را با آب جوش پر کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید ده دقیقه بماند. صاف کنید و میل کنید. روزانه بیش از سه بار مصرف نکنید. در صورت نیاز فقط با کمی عسل شیرین کنید.

نعناع فلفلی معجون خانگی اشتهاآور

نعنا فلفلی باعث تحریک اشتها می شود. یک فنجان چای نعنا فلفلی درست کنید و هر وقت تمایل به خوردن غذا ندارید میل کنید. ۱ قاشق غذاخوری برگ نعناع را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند، و گاه گاهی تکان دهید. در صورت نیاز صاف کرده و میل کنید. اگر از چای یا دمنوش خسته شده اید می توانید یک لیوان لیموناد نعناع فلفلی درست کنید و چند برگ به مخلوط لیموناد اضافه کنید و بگذارید ده دقیقه قبل از نوشیدن جوش بخورد.

به یاد داشته باشید

بعضی اوقات اشتهای ضعیف را می توان با غذاهایی که در دوران کودکی دوست داشتید، برطرف کرد: ماکارونی و پنیر، پوره سیب زمینی، آبگوشت، مرغ سوخاری یا یک تکه بزرگ کیک شکلاتی. یک غذا یا دسر مورد علاقه می تواند تنها درمانی باشد که برای رهایی از رکود گوارشی نیاز دارید. غذاهایی که باعث می شوند احساس بهتری داشته باشید. بعضی وقت ها داشتن اضطراب، نگرانی و سایر استرس هایی که درون شما جمع شده است باعث می شود اشتهای شما کم شود.  به روش هایی برای کاهش استرس خود فکر کنید و اشتهای خود را دوباره به دست آورید. منبع:www.thehealthsite.com