ماندگاری روغن کنجد سوالی است که برای کسانی که از این روغن در پخت و پز استفاده می کنند پیش می آید. برای دانستن این که ماندگاری روغن کنجد چه قدر است با ما در این مقاله همراه باشید. ماندگاری روغن کنجد

ماندگاری روغن کنجد تا چه مدت است؟

کنجد دانه ای قهوه ای رنگ و کوچکی است که نه تنها خود این دانه بسیار مفید است بلکه روغن آن بسیار ارزشمند است و دارای خواص بسیاری می باشد اما به دلیل اینکه به صورت دستی برداشت میشود نگهداری آن با ارزش است ،در کل جهان این روغن کنجد تولیدی انبوه دارد بنابراین باید با روشهای ماندگاری روغن کنجد باید آشنا شوید تا مدت زمان طولانی تری از روغن کنجد استفاده کنید .

اهمیت و ارزش روغن کنجد برای بدن

روغن کنجد به دلیل وجود انواع ویتامین ها و نداشتن کربوهیدرات و فیبر در درمان بسیاری از بیماری ها نقش دارد. اصولا در دنیای پر از فراز و نشیب افراد دچار اضطراب و استرس میباشند زمانی که بتوانید روغن کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهید از این احساس ناخوشایند خلاص خواهید شد به خاطر اینکه روغن کنجد سروتونین که باعث داشتن خلق و خوی خوشایند میشود را تولید میکند. در درمان قارچ های واژینال نیز کاربرد دارد .خانم ها میتوانند مقداری از روغن کنجد را در آب ولرم حل کرده و استفاده کنند.
مطالعه بیشتر
درمان عفونت واژن با سرکه سیب
روغن کنجد خاصیت ضد التهابی دارد ،پس برای دردهای مفصلی مفید است و همچنین به دلیل وجود کلسیم در محکم شدن استخوان ها تاثیر دارد.
مطالعه بیشتر
خواص شگفت انگیز روغن کنجد برای بدنتان معجره می کند

خواص روغن کنجد

روغن کنجد دارای خاصیت آنتی اکسیدان است .به همین دلیل سم زدایی میکند ،میتوان صورت را با روغن کنجد ماساژدهید که آلودگی های روی صورت را از بین میبرد . با افزایش سن در چهره افراد چین و چروک ظاهر میشود ،برای خلاصی از این موضوع میتوان روغن کنجد را برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست استفاده کنند.خانم ها بیشتر در معرض ترک های کف پا هستند توصیه میشود از روغن کنجد استفاده کنند تا کف پایی نرم و بدون زخم داشته باشند .علاوه بر اینها یک ضد آفتاب خوب به شمار میرود و پوست را در برابر اشعه ای زیانبار خورشید مانند ماورائ بنفش حفظ میکند.میتوانید پوست سر خود را با روغن کنجد ماساژ دهید زیرا روغن کنجد به سطوح زیرین پوست نفوذ میکند ،سفید شدن مو را به تعویق میاندازد،باعث درخشان شدن موها میشود ،شوره سر را از بین میبرد.حتی میتوانید زمانی که موهای فرزندان خود دچار شپش شده اند برای رهایی از این حشره شش پا موها و پوست سر را آغشته به روغن کنجد کنید.همچنین این خاصیت موجب کاهش فشار خون میشود.برای پوستهای خشک بسیار مفید است .حالا که با خواص ویژه روغن کنجد آشنا شدید بهتر است بدانید ماندگاری این روغن چقدر میباشد .

ماندگاری روغن کنجد چه قدر است؟

روغن کنجد در اثر خراب شدن کپک نمیزند بلکه ترش میشود .اگر درب روغن کنجد را باز نکرده باشید تا یک سال بعد میتوانید استفاده کنید .واگر دو سال از تاریخ انقضائ روغن گذشته باشد میتوانید درب آن را باز کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید ، اگر سالم بود میتوانید استفاده کنید.شاید شما درب ظرف حاوی روغن کنجد را باز کرده باشید و مدتی آن را استفاده نکنید،اگر آن  در دمای داخل آشپزخانه نگه داشته باشید تا شش ماه میتوانید نگه دارید و سپس استفاده کنید. ظروف روغن کنجد با تاریخ انقضا به فروش می رسند اما این گونه نیست که روغن دقیقا بعد از تمام شدن تاریخ انقضا خراب شود یا قابل استفاده نباشد بلکه این تاریخ تنها نشان دهنده زمان تقریبی حفظ کیفیت روغن می باشد. گفتنی است روغن ترشیده بو و طعم بدی دارد و با این که خوردن آن معمولا خطری برای سلامتی ندارد اما تجربه ناخوشایندی به جا خواهد گذاشت، به عبارت دیگر ما معمولا روغن کنجد فاسد را دور می ریزیم نه به خاطر این که مصرف آن خطرناک است بلکه برای این که طعم خوبی ندارد. روغن زیتون اصل را می توان از مراکز فروش معتبر مانند عطاری آنلاین ویترین فود خرید کنیم.
مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود