عرق گیاهی خواب آور از جمله راهکارهایی است که افراد بی خواب باید سراغ آن بروند. خواب مقوله ای است که انسان به آن نیاز ضروری دارد و تقریبا در دو سال اخیر با وجود کرونا و به وجود آمدن استرس خواب افراد کم شده و هنگامی که خواب مناسبی نداشته باشی نمیتوانی فعالیت های روزانه خود را به نحو احسن انجام دهی.بنابراین آنها به دنبال درمان های گیاهی هستند تا به موقع بخوابند تا به آرامش دست پیدا کنند در ادامه با ما همراه باشید تا عرق گیاهی خواب آور را که میتواند بهترین جایگزین در برابر داروهای شیمیایی باشد را برای شما معرفی کنیم.

عرق گیاهی خواب آور

چه عواملی باعث بی خوابی می شوند؟

عوامل زیادی در به وجود آمدن بی خوابی نقش دارند از جمله:

  • دیر شام خوردن : متاسفانه بعضی ها عادت دارند دیر شام بخورند ،همین باعث میشود در هنگام خواب درد و سوزش معده پیدا کنند ،بنابراین خواب راحتی نخواهند داشت.در طب سنتی توصیه میشود در ابتدای شب ،شام بخورید تا به موقع هضم شود.
  • اضطراب و استرس دلیل عمده بی خوابی میباشد که به دلایل مختلف به وجود میاید از جمله مشکلات زندگی مانند طلاق ،بی کاری ،فوت نزدیکان ،مشکلات در محل کار .هنگامی که استرس داری به سختی میخوابید یا اینکه مرتب از خواب بیدار میشوید زیرا ذهنتان مشغول است و آرامش ندارید.
  • خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و چایی ،مصرف الکل و نیکوتین .زیرا اینها محرک است و اثر منفی دارد وباعث میشوند خواب خوبی نداشته باشید.
  • اصولا ورزش کردن در هنگام صبح باعث نشاط و شادابی میشود اما در هنگام شب باعث بیخوابی میشود.
  • هنگامی که هوا خیلی سرد یا خیلی گرم باشد .
  • وجود نورهای مصنوعی ،یعنی اینکه هنگام خواب ،محیط پر از لامپ های روشن باشد ،بنابراین چشم اذیت میشود و اختلال در خواب پیدا میشود .میتوانید دوش بگیرید یا به یک موسیقی ملایم و آرامش بخش گوش کنید .
  • زمان خوابیدن به هم میخورد ،باید زمان خواب تنظیم شود .وقتی در طول روز بخوابید مسلما در طول شب خواب خوبی نخواهید داشت.مانند کسانی که شب کار هستند و در طول شب باید بیدار باشند.هنگامی که شب به خوبی نخوابید صبح بی حال  هستید و حوصله ندارید .بعضی از افراد برای داشتن رفاه در زندگی در چند جا کار میکنند همین امر باعث به هم خوردن سیستم خوابشان میشود .
  • استفاده از گوشی های موبایل در شب باعث هوشیاری مغز میشود بنابراین به سختی خوابتان میبرد.
  • برخی از بیماری ها مانند اوتیسم ،پارکینسون،الزایمر،دیابت نوع ۲ وهمچنین استفاده برخی از داروها در کسانی که افسردگی ،فشار خون ،آلرژی و آسم دارند در خوابیدن دچار اختلال میشوند.

کارشناسان طب سنتی بر این عقیده هستند که خشکی مغز باعث بی خوابی میشود یعنی زمانی که رطوبت مغز کم شود . عرق گیاهی خواب آور درمان این معضل است پس باید از عرقیاتی استفاده شود که مزاج گرمی دارند تا رطوبت دوباره به مغز بازگردد.

بهترین عرق گیاهی خواب آور

عرق بهار نارنج به دلیل اینکه مستقیم با سیستم عصبی مرتبط است وارامش بخش سیستم اعصاب میباشد دارای مزاج گرم است وضربان قلب را تنضیم میکند .میتوانید حدود یک ساعت قبل از خواب مقداری از آن را بنوشید تا از استرس دور شوید و خواب راحتی داشته باشید.عرق بهار نارنج را میتوانید رد چای و شربت بریزید و بنوشید.علاوه بر رفع بی خوابی در شاداب شدن پوست هم اثر مثبتی دارد.

عرق سنبل الطیب نیز از قویترین عرق گیاهی خواب آور است که میتوانید استفاده کنید.به اینصورت که در یک لیوان آب ، یک فنجان عرق سنبل الطیب بریزید و سه مرتبه در روز استفاده کنید .هر گونه استرس ، دلشوره و عصبانیت از شما دور میشود

عرق بادرنجبویه را میتوانید قبل از خواب استفاده کنید زیرا به رفع گرفتگی عضلات کمک میکند.یک فنجان در یک لیوان آب کافی است  برای خوش عطر کردن شربت نیز میتوانید استفاده کنید.و اگر آن را با عرق سنبل الطیب ترکیب کنید یک عرق قوی گیاهی خواب آور میشود

عرق های بید مشک ،نیلوفر و ریحان را با هم ترکیب کرده و به همراه گلاب در طول روز بنوشید و در هنگام شب ظرف حاوی این ترکیب را در کنار خود قرار داده تا بوی آن را استشمام کنید. از جمله عرق گیاهی خواب آور است.

عرق اسطوخودوس را میتوانید روزی یک الی دو لیوان در روز استفاده کنید حتی میتوانید با عرق سنبل الطیب ترکیب کرده و یک فنجان از این ترکیب را در اب حل کرده و یک الی دو لیوان در روز استفاده کنید .حتی در هنگام خواب میتوانید مانند اسپری در محل خواب پخش کنید.

مطالعه بیشتر
بهترین راه درمان لک و پیس در طب سنتی

عرق رزماری را حدود دو  ساعت قبل از خواب مقداری در آب ریخته و بنوشید به دلیل اینکه هورمون کورتیزول را کاهش میدهد و  باعث آرامش میشود .

عرق گل ساعتی را میتوانی به اندازه سه فنجان در روز مصرف کنید زمانی که در طی روز بسیار فعالیت دارید . بهتر است از این سه فنجان ،یک فنجان آن را زمانی که قصد خوابیدن دارید بنوشید.

مطالعه بیشتر
درمان میگرن در طب سنتی

عرق بید مشک معطر است و برای رفع بیخوابی میتوانید سه فنجان از آن را در طول روز بنوشید.

عرق طارونه را هم میتوانید قبل از خواب مصرف کنید به اندازه نصف یا یک لیوان کامل به دلیل داشتن طبیعتی گرم باعث ارامش میشودو اگر آن را با عرق بهار نارنج ترکیب کنید یک عرق قوی در برابر بیخوابی میشود .نکته :کسانی که دارای فشار خون میباشند قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

عرق به لیمو به اندازه یک فنجان قبل از خواب اثر مثبتی در کاهش استرس دارد . عرق گیاهی خواب آور بسیار موثری است عرق به لیمو.

عرق نعنا نیز در بهبود کیفیت خواب نقش مهمی دارد.

عرق شادونه را نیز میتوانید به اندازه یک فنجان قبل از خواب بنوشید اگر طعم آن را دوست ندارید میتوانید با مقداری عسل ترکیب کرده و میل کنید.

عرق گیاهی خواب آور

گفتنی است خواب از نیازهای ضروری بدن آدمی میباشد تا بتواند در هنگام صبح کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهد . قرص های شیمیایی وجود دارند اما عوارضی را هم به همراه داند بنابراین ما عرق های گیاهی را به شما معرفی کردیم که در بهبود کیفیت خواب شما نقش ویژه ای را ایفا میکنند .از جمله عرق بهار نارنج ،سنبل الطیب ،شاهتره … . این عرق های گیاهی را بهتر است از مراکز معتبر مانند عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.

مطالعه بیشتر
 عطاری آنلاین ویترین فود