کاهش وزن آسان و ساده نیست. رژیم لاغری را می توان مانند یک سفر طولانی در نظر گرفت که هر کسی شانس از دست دادن چربی های اضافه خود را در این سفر ندارد. و این موضوع دلیل اینست که برای بعضی افراد کاهش وزن کاری طاقت فرسا است. رژیم لاغری با دمنوش گیاهی می تواند در کنار ورزش در کاهش سریعتر وزن به شما کمک کند.

برای کاهش وزن اضافی باید روی ترکیبی از موارد از رژیم غذایی، وزش تا عادت های زندگی تمرکز کنید. بسیاری از غذاها،  دمنوش های گیاهان و ادویه ها وجود دارند که می توانند به طور طبیعی باعث کاهش پایدار وزن شوند  چالش این است که چگونه از آن استفاده بهینه کنید.

مردم سراسر جهان چای و دمنوش می نوشند. انواع مختلفی از چای از سفید تا سیاه و سبز تا اولانگ وجود دارد. تمام آنها به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی مواد تقویت کننده سلامتی به نام فلاونوئید هستند. بنابراین آنها التهاب را کاهش داده و به محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند.

طبق برخی تحقیقات اگر استفاده از دمنوش ها را با یک رژیم غذایی معقول و ورزش کنار هم بیاورید، به شما در کاهش مقداری از وزن کمک خواهند کرد.

و این موضوع را نیز در نظر بگیرید: اگر موکا لاته صبحانه خود را با یک فنجان چای با لیمو جایگزین کنید، می توان گفت تقریباً ۳۰۰ کالری از کل کالری دریافتی روزانه خود را کاهش می دهید.

در اینجا  برای رژیم لاغری با دمنوش گیاهی  لیستی آورده شده است که می تواند به شما در کاهش وزن شما کمک کند.

آب تولسی:

رژیم لاغری با دمنوش گیاهی

تولسی یا ریحان مقدس یکی از محبوب ترین گیاهان در سراسر دنیا است و یکی از انواع ریحان می باشد. دکتر شیخا شارما در کتاب ۱۰۱ نکته کاهش وزن می نویسد: بسیاری از سرخپوستان با ۵-۶ برگ تولسی صبح بدن را سم زدایی کرده و متابولیسم را افزایش می دهند از آنجا خیلی ها دوست ندارند این گیاهان را بجوند می توانید آنها را به آب اضافه کنید و نوشیدنی سالم را بنوشید تا لاغر شوید. مقداری برگ ریحان را یک شب در آب قرار دهید. اول صبح آن را بنوشید. همچنین می توانید ان را به صوزت دمنوش  چای آماده کنید و صبح خود را با این دمنوش آغاز کنید. برگ های تولسی را در آب داغ و مقداری زنجبیل تازه خرد شده قرار دهید تا دم بکشد و بنوشید.

مطالعه بیشتر
بوی بد دهان را چگونه برطرف کنیم؟

زنجبیل در رژیم لاغری با دمنوش گیاهی

نوشیدن روزانه آب زنجبیل ممکن است گیاهان دارویی برای درمان سو هاضمه شما را از بین ببرد. هضم خوب با میزان متابولیسم شما ارتباط نزدیک دارد،هرچقدر سرعت متابولیسم سریعتر باشد کاهش سریع وزن را تضمین می کند. نصف قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده برداشته و آن را در ۳ فنجان آب بجوشانید. اجازه دهید زنجبیل حدود ده دقیقه درآب دم بکشد. سپس آن را بنوشید.

دمنوش رازیانه برای رژیم لاغری

دانه های رازیانه به هضم بهتر و افزایش متابولیسم کمک می کند، همچنین منجر به جذب بهتر مواد مفید از مواد غذایی می شود، از این رو گرسنگی کمتری ایجاد می کند و به کاهش وزن کمک می کند. آب رازیانه درمانی برای پاکسازی روده است، روده سالم هضم سالم و کاهش وزن سالم را امکان پذیر می کند.

قاصدک

قاصدک یک داروی مدرر، ملین و هضم کننده ملایم است که متابولیسم را افزایش می دهد و به کاهش کلسترول کمک می کند. همین طور باعث اسیدهای چرب را از طریق دستگاه گوارش دفع می کند، در حالی که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است  و احتمال عدم تعادل را به حداقل می رساند. در استفاده طولانی مدت از هر نوع داروی گیاهی و ملین ها باید نهایت دقت را داشته باشید.

پسیلیوم برای رژیم لاغری با دمنوش گیاهی

پسیلیوم یک ماده حجیم کننده است که به کاهش گرسنگی کمک می کند و دفع مواد زائد را تسریع می کند. زمانی که می خواعید از پسیلیوم استفاده کنید، باید حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشید در غیر این صورت یبوست شدید ایجاد می شود که می تواند باعث ناراحتی معده ، نفخ و گاز شود. زنان باردار و مبتلایان به آسم به هیچ عنوان نباید از پسیلیوم استفاده کنند

مطالعه بیشتر
خواص شگفت انگیز روغن کنجد برای بدنتان معجره می کند

منبع:www.active.com