دمنوش های لاغری طب سنتی اغلب به عنوان راهی برای کاهش وزن و پاکسازی بدن تبلیغ می شوند. تئوری این است که چای هضم را تحریک می کند، به متابولیسم کمک می کند و در بعضی موارد بدن را از آلودگی ها پاک می کند.

بیشتر ما می دانیم که دمنوش های گیاهی برای سلامتی مفید هستند. آنها مملو از آنتی اکسیدان و سایر خواصی هستند که سلامت کلی را تقویت می کنند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و … را کاهش می دهند.

نوشیدن دمنوش لاغری به تقویت متابولیسم و سم زدایی سیستم کمک می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف چای، به ویژه چای سبز، می تواند باعث کاهش وزن شود و به مبارزه با چربی شکم کمک کند.

دلیل اینکه مصرف چای گیاهی در صورت تلاش برای از بین بردن وزن ممکن است بسیار مفید باشد این است که نوشیدنی بسیار کم کالری است.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن ها برای جوانی پوست صورت

دمنوش های گیاهی، که با استفاده از انواع گیاهان مختلف تهیه می شوند، علاوه بر غنی بودن از آنتی اکسیدان، حاوی خواص ضد چاقی هستند که به کاهش اشتها، افزایش میزان متابولیسم و جلوگیری از تشکیل سلول های چربی جدید در بدن کمک می کند.

انواع مختلفی از دمنوش لاغری برای انتخاب وجود دارد. همه آنها سعی می کنند میل فرد به کاهش وزن را برآورده کنند.

حقایق سریع در مورد دمنوش لاغری:

  • بسیاری از چای های لاغری ادعا می کنند که به سم زدایی از بدن کمک می کنند.
  • بدن به طور طبیعی سموم را دفع می کند و دمنوش ها به این کار کمک می کنند
  • دمنوش های مانند چای سیاه، سفید، سبز ، اولانگ همه حاوی آنتی اکسیدان هستند که در هنگام نوشیدن منظم به کاهش خطر سرطان و سایر بیماری ها می شوند.
  • دمنوش لاغری

انواع معمول دمنوش لاغری عبارتند از:

  • مهارکننده اشتها
  • مسدود کننده های چربی
  • افزایش متابولیسم

تئوری کاهش وزن با دمنوش لاغری  طب سنتی این است که مواد طبیعی:

  • به کاهش اشتها کمک می کنند
  • به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند
  • به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند

تبلیغ کنندگان بر روی سرعت کاهش وزن تمرکز می کنند، در برخی موارد کاهش وزن فوری مشاهده می شود. با این حال، بیشتر کاهش وزنی که مردم تجربه می کنند یا به دلیل از دست دادن آب یا از بین رفتن ضایعات جامد است.

در اینجا پنج بهترین دمنوش لاغری طب سنتی  آورده شده است که می توانند به شما در کاهش وزن و آب شدن چربی های سرسخت شکم کمک کنند.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت
  • چای سبز: چای سبز یکی از شناخته شده ترین انواع چای است و برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین یکی از موثرترین چای ها برای کاهش وزن است. شواهد قابل توجهی وجود دارد که چای سبز را به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته چای سبز مصرف کرده اند، در مقایسه با گروه که مصرف نکرده اند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، چربی بدن و دور کمر را تجربه کرده اند. این ممکن است به این دلیل باشد که در عصاره چای سبز  آنتی اکسیدان های طبیعی که ممکن است متابولیسم شما را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش دهند، زیاد است.
  • چای سیاه: چای سیاه نوعی چای است که اکسیداسیون بیشتری نسبت به انواع دیگر مانند چای های سبز، سفید یا اولانگ دارد. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که وقتی برگ چای در معرض هوا قرار می گیرد ، منجر به قهوه ای شدن می شود که باعث مشخص شدن رنگ تیره چای سیاه می شود. انواع مختلفی از ترکیبات چای سیاه در دسترس است، از جمله انواع معروف مانند Earl Grey و صبحانه انگلیسی. چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه می تواند در کنترل وزن موثر باشد.

یک مطالعه بر روی ۱۱۱ نفر نشان داد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و کاهش دور کمر می شود.

برخی این نظریه را مطرح می کنند که اثرات احتمالی کاهش وزن چای سیاه ممکن است به دلیل داشتن فلاون زیاد باشد، نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی.

  • چای اولانگ: چای اولانگ یک چای سنتی چینی است که تا حدی اکسید شده است و از نظر اکسیداسیون و رنگ آن را بین چای سبز و چای سیاه قرار می دهد. غالباً به عنوان داشتن عطر میوه ای، معطر و عطر و طعم منحصر به فرد توصیف می شود. چندین مطالعه نشان داده است که چای اولانگ می تواند با بهبود چربی سوزی و تسریع در متابولیسم به کاهش وزن کمک کند.
  • چای سفید: چای سفید در میان انواع دیگر چای خودنمایی می کند زیرا در حالی که گیاه چای هنوز جوان است، فرآوری و برداشت می شود. چای سفید دارای طعم متمایز بسیار متفاوت از انواع دیگر چای است. مزه آن لطیف و کمی شیرین است.

فواید چای سفید بخوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و از بهبود سلامت دهان و دندان تا از بین بردن سلولهای سرطانی در برخی از مطالعات آزمایشگاهی متغیر است. اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما چای سفید می تواند در کاهش وزن و چربی بدن نیز کمک کند.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست
  • چای زنجبیل: زنجبیل نه تنها یکی از ادویه های سالم کره زمین است، بلکه با التهاب نیز مقابله می کند. طبق مطالعات متعدد، زنجبیل که به طور سنتی برای تسکین درد معده استفاده می شود، ژن ها و آنزیم های زیادی را در بدن مسدود می کند که التهاب ایجاد کننده نفخ را از می برد. زنجبیل باعث می شود شما احساس سیری کنید. زنجبیل با کاهش اشتها به صورت طبیعی باعث کاهش وزن شما می شود. تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا همراه غذا مصرف شود.

سخن آخر

اگرچه بسیاری از افراد فقط به دلیل کیفیت تسکین دهنده و طعم خوشمزه آن طرفدار دمنوش ها هستند، اما هر فنجان دمنوش لاغری طب سنتی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. جایگزینی نوشیدنی های پر کالری مانند آب یا نوشابه با دمنوش می تواند به کاهش کالری دریافتی منجر شود و منجر به کاهش وزن شود.

برخی از مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی همچنین نشان داده است که انواع خاصی از دمنوش ممکن است به کاهش وزن کمک کند در حالی که از تشکیل سلول های چربی را جلوگیری می کند.

علاوه بر این، بسیاری از انواع چای دارای ترکیبات مفیدی مانند فلاون و کاتچین هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، هر روز یک یا دو فنجان چای می تواند به شما در کاهش وزن و جلوگیری از ایجاد چربی مضر شکم کمک کند.

منبع:www.medicalnewstoday.com