خستگی و بی حالی از معضلات رایج امروزه میباشد .درمان گیاهی خستگی و بی حالی بسیار سودمند تر از قرص های شیمیایی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه حل های درمان گیاهی خستگی و بی حالی آشنا شوید.

درمان گیاهی خستگی

خستگی چیست ؟

زمانی که ما نتوانیم کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهیم وانرژی کافی نداشته باشیم.  سطح عملکرد پایین بیاید .دچار خستگی و بیحالی شده ایم در این حالت دیگران به ما برچسب تنبلی میزنند.

دلایل خستگی و بیحالی

  • کم خونی :

کم خونی و فقر آهن و و یتامین B12باعث خستگی و بی حالی میشود.در خانم ها کم خونی بیشتر است زیرا خانم ها به دلیل عادت ماهانه و داشتن فیبروم بیشتر با این معضل درگیر هستند.

مطالعه بیشتر
درمان کم خونی در طب سنتی چیست؟
  • کافئین:

نوشیدنی های کافئین دار باعث می شود فرد انژی پیدا کند و ضربان قلب بالا میرود وباعث اضطراب و بیخوابی میشود.  باعث میشود در هنگام شب بیدار بمانید وزمانی که اثر کافئین از دست رفت شما در طول روز احساس خستگی و بی حالی میکنید.

  • کم آبی

توصیه میشود در طول روز هشت لیوان آب بنوشید اما اگر در محیط گرم هستید یا فعالیت ورزشی دارید باید آب بیشتری مصرف کنید.هنگامی که احساس تشنگی میکنید باید آب بنوشید .زیرا آب کافئین ،شکرو کالری ندارد .زمانی که بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد رنگ ادرار شما طبیعی خواهد بود .

  • بی خوابی

زمانی که شب تا دیر وقت بیدار بمانید به دلایل مختلف مانند:فیلم دیدن و ماندن در بیرون از خانه باعث میشود در طول روز انرژی کافی نداشته باشید و احساس خستگی کنید .بنابراین کارهای خود را به خوبی نمیتوانید انجام دهید.

  • عفونت ادراری

هنگامی که عفونت ادراری یا سوزش دارید یا دچار تکرر ادرار شده اید احساس خستگی و بی حالی میکنید.

  • افسردگی

زمانی که در زندگی احساس ناامیدی و بی ارزش بودن میکنید دچار افسردگی شده اید .افسردگی در زنان بیشتر از مردان وجود دارد معمولا بعد از زایمان خانم ها درگیر این معضل میشوند.افسردگی ،خود باعث بروز خستگی و بی حالی میشود.

درمان گیاهی خستگی و بی حالی

فلفل تند باعث می شود گردش خون بالا رود در نتیجه انرژی بدن بالا و دفع خستگی و بی حالی میشود.

گزنه:گیاهی نشاط آور است و باعث ارامش میشود .

درمان گیاهی خستگی با لیمو ترش امکان پذیر است .لیمو ترش دارای ویتامین Cاست میتوانید دو بار در روز نصف لیمو ترش را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنید تا بی حالی از بدن شما خارج شود بهتر است یک لیوان آن را در میانه های روز میل کنید.

انبه سرشار از پتاسیم ،منیزیم و مس است و آنتی اکسیدان قوی است  دارای ویتامین است.که سیستم ایمنی را تقویت میکند .قند بدن را بالا میبرد و در نتیجه باعث افزایش انرژی میشود.میتوانید با شیر ترکیب کنید در مخلوط کن و میل کنید یا خردکرده به همراه زعفران،گلاب ،هل و یک قاشق چایخوری عسل میل کنید.

پرتقال سرشار از ویتامین Cاست شما میتوانید آب یک عدد پرتقال را بگیرید و در یکلیوان آب جوش به همراه یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و این دمنوش را قبل از خواب بنوشید .میتوانید تا قبل از بهبودی کامل از آن استفاده کنید.

دمنوش رزماری را به این صورت که حدود سی گرم از ساقه گیاه رزماری را در یک لیتر آب ریخته و میگذارید به مدت پانزده دقیقه بجوشد. سپس صاف کنید و به مدت یک ماه قبل از سه وعده اصلی بنوشید .سیستم ایمنی را نیز تقویت میکند. این دمنوش برای کسانی که بیماری صرع وقش دارند و همچنین خانم های باردار توصیه نمیشود. درمان گیاهی خستگی با دمنوش ها رخ می دهد اما باید توجه کنیم که زیاده رویی نکنیم.

دمنوش دارچین نیز برای بی حالی مفید است و پر از انرژی. دوقاشق غذاخوری چوب دارچین را در دولیوان آب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید به محض اینکه جوش آمد .ظرف را از روی حرارت برداریدو به مدت پانزده دقیقه صبر کنید و در روز چهار فنجان از این ترکیب را بهصورت گرم یا سرد بنوشید تا بهبودی کامل حاصل شود .نکته:در خوردن این دمنوش زیاده روی نکنید. درست است که

عرقیات را بهتر است قبل از خوابیدن و قبل از نماز صبح بخورید.

عرق بهارنارنج :بهارنارنج خاصیت نشاط آور و آرام بخشی دارد .میتوان به عنوان شربت استفاده کرد .همچنین عطر خوبی دارد.

عرق طارونه از غلاف گل ها و شکوفه های درخت نخل و بوی خرما به دست می آید و باعث آرامش سیستم عصبی میشود.

مطالعه بیشتر
قویترین عرق گیاهی خواب آور

عرق طارونه را با عرق بادرنجبویه ترکیب کنید که هم طعم خوبی دارد و هم عطر خوبی و نشاط آور میباشد.

عرق گل گاو زبان از قدیم طرفداران زیادی دارد و برای کسانی که کم خونی دارند مفید است ،دیدیم که یکی از علت های خستگی ،کم خونی است .پس با گل گاوزبان این مشکل حل شده و فرد احساس نشاط میکند.

عرق نسترن بسیار خوش طعم و خوش عطر میباشد و با خوردن آن آرامش بی نظیری  پیدا میکنید وبا خوردن آن دیگراحساس خستگی نمیکنید .

گلاب که در صدرعرقیاتی است که خاصیت فراوانی دارد  علاوه بر تقویت قوای جنسی در آرامش بخشی و درمان افسردگی نقش حائز اهمیتی دارد.

عرق بید مشک نیز دارای عطر و طعم فوق العاده ای است و در درمان خستگی موثر است.

درمان گیاهی خستگی

سخن پایانی

خستگی و بیحالی باعث میشود عملکرد روزانه کیفیت مطلوبی نداشته باشد و درمان های گیاهی موثری وجود دارد که انرژی را به بدن بازمیگرداند.مانند دمنوش لیمو و دارچین و پرتقال و عرقیات مختلف مانند:بید مشک ،گلاب ،نسترن ،طارونه . گیاهان دارویی را باید از مراکز معتبر مانند عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید تا شاهد تاثیر شگفت انگیز آن باشیم.

مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود