خوردن غذاهای مفید و موادی که به درمان کبد چرب کمک کند بسیار مهم است. یکی از مهمترین روش‌ها برای درمان کبد چرب رعایت یک رژیم غذایی مناسب بسیار آسان است. غذاهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند به کبد چرب کمک کند اما ما در این مطلب می‌خواهیم چند دانه روغنی بسیار مفید و کارآمد برای درمان کبد چرب را معرفی کنیم. خرید دانه‌های روغنی از طریق عطاری آنلاین معتبر امکان‌پذیر است.

دانه روغنی کنجد

کنجد یکی از پرخاصیت‌ترین، خوشمزه‌ترین و البته درمان کبد چرب با دانه های روغنی است که به درمان کبد چرب کمک فراوانی می‌کند. دانه کنجد از گیاه کنجد گرفته می‌شود و از قدیمی‌ترین دانه‌های روغنی جهان است که این قابلیت را دارد که در هر آب و هوایی رشد کند. این دانه‌ روغنی حاوی مس، منگنز، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی، ویتامی B1 و E، آهن و سلنیوم است که می‌تواند برای بیماری‌های قلبی و عروقی هم بسیار مفید باشد. از طرفی؛ مصرف این دانه روغنی تا حد زیادی از دردهای روماتیسمی کم می‌کند و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی را نیز کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید خواب آرام و خوبی را تجربه کنید حتما این دانه روغنی را قبل از خواب استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
خواص روغن کنجد

طرز استفاده دانه روغنی کنجد

دانه‌های کنجد در آشپزی و پخت و پز بسیار کاربردی است. حتی می‌توان از دانه‌های خام کنجد در سالاد استفاده کرد یا آن را به صورت برشته روی نان ریخت که طعم بسیار خوبی هم دارد. در کشورهای جنوب شرقی آسیا از دانه‌های کنجد در غذاهای دریایی به وفور استفاده می‌شود. خرید دانه‌های روغنی کند از عطاری آنلاین ویترین فود به عنوان یکی از مراکز فروش دانه‌های روغنی به راحتی امکان‌پذیر است.

دانه روغنی سویا

از دیگر راههای درمان کبد چرب با دانه های روغنی خوراکی بسیار مقوی که از خانواده نخود هستند دانه روغنی سویا است که از محصولات پراستفاده در جهان محسوب می‌شود. این دانه روغنی به شکل روغن، شیر، پروتئین و توفو نیز قابل استفاده است و یکی از بهترین دانه‌های روغنی برای درمان کبد چرب است. سویا حاوی مس، منگنز، فسفر، آهن، ویتامین B2، پتاسیم و منیزیم است که می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت چرخ کرده در انواع رژیم‌های غذایی باشد مخصوصا برای کسانی که گیاهخوار هستند. این دانه روغنی جزء دانه‌های کم کالری است که برای لاغری نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند نیاز بدن را به خوبی تامین کند. از طرفی دانه روغنی سویا دارای کلسترول بسیار کمی هم است، از این رو افرادی که دارای بیماری‌های قلبی عروقی هستند هم می‌توانند از این دانه روغنی با خیالی آسوده استفاده کنند. خرید دانه روغنی سویا از طریق عطاری آنلاین ویترین فود امکان‌پذیر است.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

طرز استفاده از دانه روغنی سویا

به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از سویا در دوران بارداری ممکن است به کودک آسیب جدی وارد کند اما اگر به صورت متعادل استفاده شود خطر کمتری خواهد داشت.

دانه روغنی ذرت

از دیگر دانه‌های روغنی مفید برای کبد چرب می‌توان به دانه روغنی ذرت اشاره کرد که حاوی مقدار قابل توجهی فسفر، ویتامین B3، فیبر، ویتامین A، منگنز و ویتامین B6 است. اگر این دانه روغنی به صورت پخته استفاده شود می‌تواند از بروز انواع سرطان‌ در بدن جلوگیری کند. از طرفی؛ این دانه مقدار زیادی از ویتامین‌های گروه B و اسیدفولیک را در خود جای داده است و درمان خوبی برای کسانی است که به یبوست مبتلا هستند.

دانه روغنی آفتابگردان

دانه روغنی آفتابگردان از یک گیاه بومی در آمریکای شمالی به دست میاید که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که حضور آن‌ها در بدن بسیار ضروری و لازم است. این دانه روغنی مفید به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی از آسیب به کبدهای جلوگیری می‌کند. افزایش سطح سالم کلسترول، منبع کامل منیزیم، بهبود سلامتی مغز، کمک به کاهش وزن، تنظیم سطح هورمون‌ها، افزایش میزان انرژی بدن و کمک به داشتن خوابی راحت از دیگر خواص این دانه روغنی برای بدن است.

فقط به یاد داشته باشید مصرف زیاد این دانه روغنی باعث افزایش وزن، جوش، مشکلات کلیوی و حتی افزایش فشار خون می‌شود، پس حتما میزان مصرف آن را کنترل کنید.

تخم کدو

تخم کدو یکی از خوراکی‌های خوشمزه و از درمان کبد چرب با دانه های روغنی مناسب برای درمان کبدهای چرب است که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دانه‌های روغنی حاوی مقدار زیادی مس، روی، پروتئین، آهن و منیزیم است که طرفداران بسیاری هم دارد. تخم کدو می‌تواند ترشح انسولین در بدن را بهبود دهد و سطح قند خون را تنظیم کند و به دلیل چربی‌های سالمی که دارد برای دفع سموم بدن و سلامت کبد بسیار کاربردی و مفید است.

مطالعه بیشتر
درمان کبد چرب با سیاهدانه

مصرف تخم کدو

یکی از راه‌های استفاده از تخم کدو به صورت خام است که بعد از تمیز کردن و شستن آن به راحتی امکان‌پذیر است. یکی دیگر از راه‌های استفاده از تخم کدو بو دادن آن است که طعم بسیار لذیذی به آن می‌بخشد. می‌توانید هنگام بو دادن چاشنی‌هایی مثل دارچین، سیر، و چیلی را برای خوش‌طعم‌تر کردن به آن اضافه کنید.

دانه روغنی کتان

دانه روغن کتان یکی از دانه‌های مفید برای بهبود کبد چرب است که مصرف آن به همه افراد توصیه می‌شود. این دانه روغنی غنی از امگا۳، فیبر، پروتئین، روی و منیزیم است و معمولا به عنوان یک مکمل کارآمد شناخته می‌شود. این دانه می‌تواند هر نوع ناراحتی پوستی، اگزما، آکنه و سوختگی آفتاب را درمان کند و کلسترول بدن را پایین بیاورد و نهایتا خطر بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد.

در آخر باید به یاد داشته باشید که خوردن تمامی مواد غذایی که ذکر شد نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای تجویز پزشک باشد، از این رو باید برای درمان و بهبود کبد خود با پزشک نیز همراهی کنید. از طرفی می‌توانید تمام این دانه‌های روغنی را با کیفیتی ایده‌آل و مناسب از طریق عطاری آنلاین ویترین‌فود خریداری کنید.