درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی می تواند سریعا  خونریزی را خوب کند.خون دماغ شدن، که در پزشکی به آن اپیستاکسی گفته می شود، از مشکلات رایج است و برای افرادی که مرتباً اتفاق می افتد آزاردهنده است. و دیدن خون ممکن است ترسناک باشد. دو نوع خون دماغ شدن وجود دارد، یعنی خونریزی جلوی بینی و خون دماغ خلفی. خونریزی جلوی بینی وقتی  اتفاق می افتد که رگ های خونی قسمت جلوی آن دچار مشکل شود. و خونریزی بینی خلفی زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی که نزدیک گلو نزدیک هستند، پاره شوند. خونریزی در این حالت ممکن است تا ۲۰ دقیقه ادامه داشته باشد. خونریزی جلوی بینی بسیار شایع تر است و با درمان های خانگی قابل درمان می باشد، اگر مرتباً دچار خون دماغ می شوید، این داروهای خانگی برای شما مناسب است.

دلایل خون دماغ شدن در کودکان

خون دماغ خونریزی از بافت های داخل بینی (غشاهای مخاط بینی) است که در اثر شکستگی رگ ایجاد می شود. معمولا خون دماغ شدن در کودکان در قسمت جلوی بینی نزدیک به سوراخ های بینی اتفاق می افتد. این قسمت از بینی دارای رگ های خونی بسیار ریزی است که به راحتی آسیب می بینند. خون دماغ در کودکان شایع است. که بیشتر در مناطق خشک اتفاق می افتد. همین طور در طول زمستان نیز بیشتر اتفاق می افتد. درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی بهترین روش برای زمان هایی که فرزند ما دچار خونریزی می شود. خون دماغ یک اتفاق معمول در کودکان خردسال است و به ندرت باعث نگرانی می شود. معمولاً می توان خونریزی را در خانه با فشار مداوم و آرام به قسمت نرم بینی کودک برای مدت حدود ۱۰ دقیقه درمان کرد.

چگونگی درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی

برای این کار، از کودک خود بخواهید که بنشیند، به جلو خم شود و اگر از پشت بینی او خونی داخل گلویش می رود، آن را تف کند. خون بلعیده شده برای معده تحریک کننده است بنابراین اگر کودک شما آن را استفراغ کرد تعجب نکنید. از کودک خود بخواهید یک بار فین کند تا لخته های بزرگ خارج شود. سپس قسمت نرم بینی را به آرامی بین انگشت شست و انگشت اشاره خود به مدت ۱۰ دقیقه محکم نگه دارید. اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است، به او بیاموزید که چگونه و کجای بینی خود را نگه دارد. اجازه بدهید فرزندتان از طریق دهان نفس بکشد. همین طور می توانید گازی که با وازلین پوشیده شده است را در سوراخ بینی قرار دهید و بینی را دوباره ببندید و تا ۱۰ دقیقه دیگر فشار دهید. در صورت سرگیجه یا ضعف کودک، با اورژانس تماس بگیرید. همچنین اگر شدت خونریزی بسیار زیاد بود و بعد از ۲۰ دقیقه متوقف نشد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر کودک مرتباً دچار خون دماغ شده یا اخیراً داروی جدیدی را شروع کرده است، فرد باید با پزشک یا متخصص اطفال مشورت کند. چند اشتباه رایج در درمان خونریزی بینی قرار دادن دستمال و یا آب سرد روی پیشانی، پل بینی، پشت گردن یا زیر لب بالایی است. این کار به هیچ وجه به توقف خونریزی بینی کمک نمی کند. همچنین، فشار دادن قسمت استخوانی بینی نیز شما کمک نمی کند تا خونریزی بینی متوقف شود.

دلایل رایج خون دماغ شدن

هوای خشک فشار دادن بینی فین کردن محکم آسیب به بینی سرماخوردگی و آلرژی

درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی از طریق خوراکی هایی که در خانه داریم

آب پیاز

پنبه را به آب پیاز آغشته کرده و به مدت ۳-۴ دقیقه در سوراخ بینی قرار دهید. می توانید یک خلال پیاز را زیر سوراخ های بینی خود قرار داده و بوی آن را استشمام کنید.

گزنه

می توانید برگ خشک شده گزنه را بو کنید یا آب چند برگ گزنه را چند قطره درون بینی بچکانید.
مطالعه بیشتر
خوارکی هایی که برای تصفیه خون باید بخوریم

گشنیز

گشنیز گیاهی با خواص درمانی بسیار ایست. تصفیه کننده خون می باشد و می تواند در درمان خون دماغ موثر باشد. چند قطره روغن گشنیز یا آب تازه گشنیز را درون سوراخ های بینی قرار دهید. همچنین می توانید خمیر برگ تازه گشنیز را روی پیشانی بمالید. اثر خنک سازی به سرعت خون دماغ را متوقف می کند.

تاثیر دارچین درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی

تاثیر دارچین بر خون دماغ - درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی پوست دارچین را یک شب در یک لیوان آب داغ خیس کنید. یک تکه پنبه را در این محلول خیس کرده و برای تسکین سریع آن را در سوراخ بینی قرار دهید. دارچین را می توانید از عطاری ویترین فود تهیه کنید

فلفل هندی

۱ قاشق چایخوری پودر کاین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید. این نوشیدنی خونریزی از بینی را متوقف می کند.

ریحان برای درمان و رفع خون دماغ کودکان

ریحان تازه را بجوید یا چند قطره آب ریحان تازه را در دماغ خود بریزید.

تره

تره از گیاهانی می باشد در درمان خون دماغ خیلی تاثیر دارد و می تواند باشد. گیاه تره را بشورید، و آب آن را بگرید یک پنبه را در آب تره آغشته کنند و درون دماغ خود قرار دهید.

آبغوره و درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی

آب آبغوره تازه را بگیرید و آبغوره را با قطره چکان درون دماغ خود بریزید، می تواند به بند آمدن خون دماغ کمک کند.   منبع:recipes.timesofindia.com