نقرس نوعی آرتروز است که باعث درد مشابه آرتروز می شود ، اگرچه تفاوت های وجود دارد. نقرس به دلیل تجمع زیاد اسید اوریک در خون ایجاد می شود. اسید اوریک سپس در مفاصل جمع می شودو باعث التهاب همراه با ناراحتی و درد می شود. درمان نقرس در طب سنتی یکی از راه حل ها می باشد.

برای درمان نقرس در طب سنتی مواردی برای شما در این مقاله آورده ایم:

آب آلبالو یا گیلاس

طبق یک تحقیق، گیلاس ها  اعم از ترش، شیرین، قرمز، سیاه، به صورت عصاره، به صورت آب میوه یا خام  برای بسیاری از افراد یک درمان خانگی بسیار محبوب و موفق می باشد.

درمان نقرس در طب سنتی

منیزیم

منیزیم نوعی ماده معدنی غذایی است. در برخی تحقیقات ادعا شده است که برای نقرس مفید است زیرا کمبود منیزیم ممکن است استرس التهابی مزمن را در بدن بدتر کند.

زنجبیل برای درمان نقرس در طب سنتی

زنجبیل ماده ای خوراکی مورد استفاده د رآشپزی و گیاهی است که برای شرایط التهابی تجویز می شود. توانایی آن در کمک به نقرس کاملاً مستند است.

مطالعه ای نشان داده است که زنجبیل باعث کاهش درد مربوط به اسید اوریک در نقرس می شود. مطالعه دیگر نشان داد که در افراد با مقادیر بالای اسید اوریک (هایپراوریسمی)، سطح اسید اوریک سرم آنها با زنجبیل کاهش می یابد.

کمپرس زنجبیل را با اضافه کردن با ۱ قاشق غذاخوری جوانه تازه رنده شده به آب جوش درست کنید. پارچه را در مخلوط خیس کنید. وقتی خنک شد، حداقل یکبار در روز و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پارچه را روی محل درد بگذارید. ممکن است  پوستتان تحریک شود، بنابراین بهتر است  ابتدا یک آزمایش روی قسمت کوچکی از پوست انجام دهید.

مطالعه بیشتر
بهترین راهکارهای رفع چروک صورت در طب سنتی

آب گرم با سرکه سیب، آب لیمو  و زردچوبه

سرکه سیب، آبلیمو و زردچوبه به طور مکرر برای درمان نقرس در طب سنتیتوصیه می شوند. ترکیب آنها با هم یک نوشیدنی دلپذیر و درمان کننده تولید می کنند.

محلول را از ترکیب نصف لیمو فشرده شده در آب گرم، با ۲ قاشق چایخوری زردچوبه و ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب درست کنید.

دانه های کرفس یا کرفس

کرفس غذایی است که به طور سنتی برای درمان اوریک اسید استفاده می شود. عصاره و دانه های سبزیجات به درمان های خانگی محبوب برای نقرس  تبدیل شده اند.

سعی کنید روزانه چندین بار کرفس بخورید، به ویژه چوب های خام کرفس، آب میوه ، عصاره یا دانه های آن.

چای گزنه برای درمان نقرس در طب سنتی

گزنه (Urtica dioica) یک داروی گیاهی برای نقرس است که التهاب و درد را کاهش می دهد. برای امتحان این چای ، یک فنجان را با آب جوش دم کنید. به ازای هر فنجان آب ۱ تا ۲ قاشق چای خوری گزنه خشک اضافه کنید. می توانید تا ۳ فنجان در روز بنوشید.

قاصدک

بجز استفاده گیاهان دارویی برای درمان سوء هاضمه در طب سنتی؛ از چای، عصاره ها و مکمل های قاصدک برای بهبود سلامت کبد و کلیه استفاده می شود. می توانید از چای قاصدک، عصاره یا مکمل استفاده کنید.

سیب

سیب به عنوان بخشی از رژیم های غذایی کاهش دهنده نقرس توصیه می شود. گفته می شود، سیب حاوی اسید مالیک است که اسید اوریک را کاهش می دهد. خوردن یک سیب در روز برای سلامت کلی مفید است. و برای نقرس خفیف مفید است.

مطالعه بیشتر
روغن بدون ترانس چیست؟

موز برای درمان نقرس در طب سنتی

تصور می شود موز برای نقرس مفید است. موز غنی از پتاسیم است، که به عملکرد صحیح بافت و اندام های بدن کمک می کند. موز همچنین حاوی قندهایی از جمله فروکتوز است که می تواند محرک نقرس باشد. بسیاری از غذاها دارای پتاسیم بیشتر و قند کمتری نسبت به موز دارند مانند سبزیجات برگ تیره و آووکادو.

نوشیدن آب فراوان

وقتی فردی دچار بیماری نقرس است، می تواند تورم و التهاب قابل توجهی را تجربه کند. یکی از راه های کاهش تورم، نوشیدن آب بیشتر است. افزایش مصرف مایعات می تواند کلیه های فرد را تحریک کند تا مایعات اضافی آزاد شود، که می تواند تورم را در فرد مبتلا به نقرس کاهش دهد.

آب بهترین گزینه است، اما مایعات شفاف دیگر مانند آبگوشت و دمنوش های گیاهی نیز گزینه های خوبی هستند. باید از مصرف الکل و سودا که سرشار از پورین است، خودداری شود. با این حال، در صورت داشتن نارسایی احتقانی قلب یا بیماری کلیوی، باید قبل از افزایش مصرف مایعات، با پزشک خود صحبت کنید.

کاهش استرس برای درمان نقرس در طب سنتی

استرس شدید می تواند علائم نقرس فرد را بدتر کند. گرچه از بین بردن تمام منابع استرس همیشه امکان پذیر نیست، اما نکات زیر ممکن است کمک کننده باشد:

اگر درد شما قابل کنترل است، ورزش کنید، مانند یک پیاده روی کوتاه.

کتاب مورد علاقه تان را مطالعه کنید یا فعالیت هایی که دوست دارید را انجام دهید. به موسیقی گوش دهید. مدیتیشن کنید.

نوشیدن قهوه

برخی افراد اعتقاد دارند نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به نقرس را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر
سرکه بالزامیک خرما | رازهای سلامتی که باید بدانید

سخن آخر

گزینه های متعددی برای کمک یا جلوگیری از نقرس در خانه در دسترس است. اکثر آنها طبیعی هستند و عوارض جانبی کمی دارند یا بدن عوارض هستند. به خاطر داشته باشید قبل از افزودن مکمل ها به رژیم خود ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. امکان تداخل مکمل ها با گیاهان دارویی وجود دارد.

هرگز بدون اطلاع پزشک درمان های تجویز شده برای بیماری نقرس خود را با داروی خانگی جایگزین نکنید.

منبع: www.medicalnewstoday.com