سردرد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند. درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی اولین کاری است که در مواجه با این بیماری انجام می دهیم. این بیماری که بعضی از مواقع بسیار ناگهانی اتفاق می افتد بسیار ناراحت کننده و کاملاً غیر قابل تحمل است از این رو می تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. سر دردها انواع مختلفی دارند که سردردهای تنشی و عصبی شایع ترین آنها هستند. همچنین سردردهای خوشه ای  و یا لحظه ای نیز وجود دارد که ناگهانی اتفاق و بمرور به درد آن افزوده می شود. درمان سر درد در خانه امکان پذیر است البته اگر بخواهیم به یکی از شایع ترین سردردها که بسیاری از افراد در سنین مختلف با آن روبرو هستند، اشاره کنیم می توان از میگرن نام برد.به دلیل همه گیری سردرد ها و همچنین دردناک بودن آن بسیاری از افراد بدنبال درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی هستند.

 درمان سر درد در خانه با داروی گیاهی براحتی امکان پذیر است

اگرچه بسیاری از داروها با هدف تسکین سردرد توصیه و مصرف می شوند اما روش های درمان طبیعی نیز بسیار موثر واقع شده است. از این رو در این مقاله قصد داریم به کمک افرادی که علاقمند به درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی هستند، بیاییم و چندین روش طبیعی و موثر را برای درمان این بیماری نام ببریم:   درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی
  1. آب بنوشید:
آبرسانی ناکافی به بدن ممکن است شما را به سمت بیماری های بسیاری همچون سردرد سوق دهد. در حقیقت ، مطالعات نشان داده است که کم آبی مزمن یکی از دلایل عمده سردردهای تنشی و میگرنی است. خوشبختانه ، نشان داده شده است که نوشیدن آب علائم سردرد را در اکثر افراد که دچار کم آبی شده اند، در طی ۳۰ دقیقه تا سه ساعت تسکین می دهد. درواقع درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی با این شیوه امکان پذیر است. علاوه بر این ، کمبود آب بدن می تواند باعث کاهش قدرت تمرکز و تحریک پذیری شود و خطرات جبران ناپذیری را به بدن شما وارد کند. از این رو متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند یکی از راه های درمان سردرد در خانه را نوشیدن مقدار آب کافی در طول روز و خوردن غذاهای غنی از آب می دانند.  
  1. خواب کافی داشته باشید:
کم خوابی از بسیاری جهات می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و حتی ممکن است علت بسیاری از بیماری ها از جمله سردرد ها نداشتن خواب کافی باشد. از این رو افرادی که مدام با سردرد دست و پنجه نرم می کنند و بدنبال درمان سردرد در خانه بدون استفاده از دارهای مضر و شیمیایی هستند، می توانند با تنظیم خواب خود این بیماری را درمان و کنترل کنند. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که خواب زیاد می تواند عامل سردرد باشد از این رو استراحت مناسب را یکی از ارکان اصلی برای درمان این بیماری می توان به شمار آورد.
  1. درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی با استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی:
روغن های گیاهی یکی از اصلی ترین مواد غذایی افراد هستند که حضور آنها در سبد غذایی خانوارها از ارزش و اهمیت بسیار بالایی  برخوردار است. روغن های گیاهی یکی از راه های درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی است البته یک نکته ی بسیار مهم و ضروری در این زمینه وجود دارد که آن، طبیعی و کاملا گیاهی بودن آن است که می توانید از طریق خرید این محصول از فروشگاه ها و مراکزی معتبر مانند فروشگاه آنلاین ویترین فود، محصولی کاملا گیاهی و طبیعی را خریداری کنید. روغن های گیاهی فوائد درمانی زیادی دارند و اغلب به صورت موضعی استفاده می شوند ، اگرچه برخی از آنها می توانند بصورت خوراکی در غذاها نیز استفاده شوند. روغنهای گیاهی مانند روغن نعناع و روغن اسطوخودوس از جمله روغن هایی هستند که در هنگام سردرد بسیار مفید هستند. این روغن های گیاهی را باید از عطاری های آنلاین مانند عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید. زیرا استفاده از روغن معطر نعناع در شقیقه ها می تواند سردردهای تنشی را کاهش دهد. همچنین روغن اسطوخودوس برای درمان سردرد در خانه یکی از گزینه های بسیار رایج و موثر است و می تواند در کاهش درد میگرن و علائم مرتبط با آن بسیار موثر باشد. آب نعناع هم جهت تسکین سردرد بسیار موثر است برای تهیه آن می توانید از برگ نعناع خشک عطاری ویترین فود استفاده کنید.
مطالعه بیشتر
درمان و رفع خون دماغ کودکان در طب سنتی
۴٫استفاده ی روزانه از چای یا قهوه یکی از راه های درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی : یکی دیگر از مواردی که می تواند سردرد افراد را کنترل و به این بیماری رنج آور پایان دهد استفاده ازچای و قهوه است. نوشیدن نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند ، مانند چای یا قهوه ،  به خصوص چای سبز به میزان بالایی می تواند در درمان انواع سردردها موثر و آنرا تسکین دهد. همچنین کافئین باعث بهبود خلق و خو می شود ، هوشیاری را افزایش می دهد و رگ های خونی را منقبض می کند ، همه اینها می توانند تأثیر مثبتی بر سلامتی افراد  بگذارد. عطاری آنلاین ویترین فود یکی از بهترین و معتبرترین مراکزی است که اقدام به ارائه و عرضه ی بهترین و مرغوب ترین چای و قهوه در انواع مختلف و همچنین با میزان کافئین های مختلف می کند تا تمامی افراد با هر سلیقه و طبع غذایی بتوانند از آنها استفاده کنند. ۵٫انجام تمرینات ورزشی یوگا: یکی دیگر از روش های بسیار موثر درمان سردرد در خانه انجام حرکاتی است که استرس و اضطراب را از بدن دور و باعث افزایش آرامش افراد شود که یکی از این حرکات، انجام ورزش یوگا در منزل است. تمرین یوگا یک روش عالی برای از بین بردن استرس ، افزایش انعطاف پذیری ، کاهش درد و بهبود کیفیت کلی زندگی شما است. انجام یوگا حتی ممکن است به کاهش شدت و دفعات سردرد شما کمک بسیاری کند همچنین اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که سردردهای عصبی دارید، یوگا یکی از گزینه های درمان شما خواهد بود.
  1. استفاده از عطرهای گیاهی:
بسیاری از عطرها و اسانس هایی که امروزه  در سطح بازار بفروش می رسند می تواند اثرات مخربی بر روی افراد داشته باشد زیرا بسیاری از افراد هنگام استشمام این عطرها دچار سردردهای مزمن و تقریبا شدیدی خواهند شد. از این رو برای درمان سردرد این افراد توصیه می شود که از عطرهای گیاهی و طبیعی استفاده کنند که این عطرها بطور مستقیم از گیاهان خوشبویی مانند گل رز، گل محمدی، اسطوخودوس و…. تولید می شوند و شما می توانید از فروشگاه های معتبری اقدام به خرید این محصولات کنید و سردردهای خود را براحتی درمان کنید. ۷. درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی از جمله دمنوش ها دمنوش زنجبیل، دمنوش رزماری که از برگ رزماری ویترین فود تهیه شده ، ریحان، دارچین و لیمو از جمله پرکاربردترین دمنوش ها در درمان خانگی سردرد در خانه با داروهای گیاهی هستند. دمنوش زنجبیل باید از زنجبیل قلمی  تهیه شود و باید مرغوب باشد. از طرفی شاخه های رزماری هم در درمان سردرد بسیار موثر است. درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی ۸. درمان سردرد در خانه با داروی گیاهی سرکه سیب سیب تازه و سرکه سیب، ممکن است سطح اسیدی را در بدن متعادل کنند.برای کاهش سردرد به کار می رود، بنابراین به عنوان یکی از بهترین درمان های خانگی برای سردرد شناخته می شود.
مطالعه بیشتر
درمان عفونت واژن با سرکه سیب

درنهایت می توان گفت:

روش های ذکر شده در بالا تمامی گزینه هایی بود که برای درمان سردرد در خانه براحتی و بدون استفاده از هیچگونه محصول صنعتی و شیمیایی مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد و توانسته است درمیان مردم بسیار پر طرفدار باشد.