درمان  اگزما به روش خانگی از جمله درمان های طبیعی است که می تواند باعث تسکین پوست خشک و خارش دار شود. افراد می توانند از کرم ها، محصولات طبیعی و تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی برای کنترل یا جلوگیری از التهابات اگزما استفاده کنند، به ویژه در زمستان که علائم در بدترین حالت خود قرار دارند. مواد طبیعی مانند ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل می توانند پوست خشک شده را مرطوب کنند. آنها همچنین می توانند برای کاهش تورم و جلوگیری از عفونت با التهاب و باکتری های مضر مقابله کنند. درمان های طبیعی نمی توانند اگزما را درمان کنند، اما می توانند به مدیریت علائم کمک کنند. در این مقاله بهترین درمان اگزما به روش خانگی مورد بررسی قرار گرفته است.

 ژل آلوئه ورا ، درمان خانگی اگزما

درمان اگزما به روش خانگی ژل آلوئه ورا از برگهای گیاه آلوئه تهیه می شود. مردم از ژل آلوئه ورا همیشه برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده کرده اند. یکی از کاربردهای معمول، تسکین اگزما است. این ژل دارای خواص آنتی باکتریال ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که می تواند باعث التیام زخم شود و اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی آن می تواند از بروز عفونت های پوستی جلوگیری کند، خواص ترمیم کنندگی آلوئه ورا پوست خشک شده را تسکین داده و باعث ترمیم می شود.

سرکه سیب درمان اگزما به روش خانگی

سرکه سیب جز درمان های خانگی محبوب برای بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات پوستی است.سرکه سیب باعث تعادل سطح اسیدیته پوست می شود. پوست به طور طبیعی اسیدی است، اما ممکن است افراد مبتلا به اگزما پوست اسیدی کمتری نسبت به سایرین داشته باشند.. استفاده از سرکه سیب آقابزرگ ویترین فود رقیق می تواند به تعادل سطح اسیدیته پوست کمک کند، اما اگر سرکه رقیق نشود ، می تواند باعث سوختگی شود. در مقابل، بسیاری از صابون ها، شوینده ها و پاک کننده ها قلیایی هستند. آنها می توانند اسیدیته پوست را مختل کنند، که باعث آسیب پذیری پوست می شود. این موضوع توضیح می دهد که چرا شستن با برخی صابون ها می تواند باعث پوست پوست شدن و اگزما شود. استفاده از سرکه سیب بر روی پوست می تواند از آلودگی پوست جلوگیری کند.
مطالعه بیشتر
خواص روغن خراطین چیست؟

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب سالم است که با افزایش رطوبت پوست به درمان اگزما کمک کند. نحوه استفاده از آن روغن نارگیل به این صورت است که روغن نارگیل فشرده شده سرد را پس از استحمام و تا چند بار در روز به پوست بمالید. قبل از خواب از آن استفاده کنید تا پوست در طول شب مرطوب شود. روغن نارگیل بسیار بکر به طور کلی در دمای اتاق جامد است، اما گرمای بدن فرد آن را به مایع تبدیل می کند. این روغن در فروشگاه های بهداشتی و آنلاین از جمله عطاری آنلاین ویترین فود فروخته می شود. افرادی که به نارگیل حساسیت دارند نباید از روغن نارگیل استفاده کنند. پیشنهاد ما به شما تهیه روغن پودر نارگیل غیرتراریخته است. درمان اگزما به روش خانگی از طریق عسل

عسل درمان اگزما به روش خانگی

عسل یک ماده ضد باکتری و ضد التهابی طبیعی است و مردم قرن هاست که از آن برای بهبود زخم ها استفاده می کنند.عسل خواص زیادی از حمله درمان سرفه های خشک نیز دارد.  عسل می تواند به بهبود زخم ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند ، به این معنی که می تواند به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک کند. عسل برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله سوختگی و زخم مفید است و دارای قابلیت ضد باکتری است. عسل که مستقیماً روی اگزما قرار می گیرد می تواند ضمن مرطوب سازی پوست و تسریع در ترمیم، از بروز عفونت جلوگیری کند. تهیه عسل ارگانیک گیاهان وحشی به شما توصیه می شود.

روغن درخت چای

مردم اغلب از این روغن برای کمک به مشکلات پوستی از جمله اگزما استفاده می کنند. روغن درخت چای خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و ترمیم کننده زخم را دارد و به عنوان درمان اگزما به روش خانگی مورد استفاده قرار ی گیرد و ممکن است به رفع خشکی و خارش پوست کمک کرده و از بروز عفونت جلوگیری کند.
مطالعه بیشتر
با خواص عرق قند خون آشنا شوید

 تغییرات رژیم غذایی

اگزما یک بیماری التهابی است  به این معنی که باعث التهاب ، قرمز شدن و زخم شدن پوست می شود. برخی از غذاها می توانند باعث ایجاد یا کاهش التهاب در بدن شوند و ایجاد چند تغییر اساسی در رژیم غذایی می تواند از التهابات اگزما شود. نمونه هایی از غذاهای ضد التهاب عبارتند از: ماهی، سبزیجات، لوبیا و عدس میوه های رنگارنگ، زردچوبه و دارچین غذاهای راجی که باعث التهاب می شوند عبارتند از لبنیات، تخم مرغ، سویا و گندم. سعی کنید برخی از این موارد را از رژیم غذایی حذف کنید و یک دفترچه یادداشت غذایی همراه خود داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید کدام غذاها ممکن است برای شما مشکل آفرین باشند. منبع:www.healthline.com