استفاده از گیاهی به نام زردچوبه برای لاغری برای کسانی که قصد لاغری دارند  بسیار شنیده می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید آیا واقعا زردچوبه برای لاغری مفید است یا خیر؟

زردچوبه برای لاغری

خواص زردچوبه برای لاغری و کاهش وزن

پیشرفت تکنولوژی همانطور که دارای مزایای زیادی است در مقابل، متاسفانه دارای معایبی هم هست ، از جمله چاقی. چاقی چیست؟زمانی که بدن بیش از حد کالری دریافت کند ،چربی اضافه که وارد فرایند سوخت و ساز نشده ،در قسمت های مختلف بدن انباشته شده و مشکلی به نام چاقی که سلامت افراد را دچار اختلال میکند به وجود می آید چاقی سن مشخصی ندارد. از کودکان شروع میشود تا افراد سالمند .این افراد در انجام کارهای روزانه خود و حتی در استفاده  خیلی از تفریحات مشکل  پیدا میکنند.حتی بیشتر مواقع ترجیح میدهند در منزل بمانند و از این زو  گوشه گیروافسرده  میشوند.

در دنیای امروزی  تمایل داشتن انسانها به غذاهای فست فودی ، نشستن بیش از حد پشت کامپیوتر و بی تحرکی از عللی هستند که باعث چاقی میشوند.همچنین خوردن بیش اندازه شیرینی ها،نوشابه و  افراط کردن در خوردن نان و غلات . به گفته پزشکان طب سنتی بهتر است از نان جو وشکر قهوه ای استفاده شود.چاقی میتواند علت ژنتیکی هم داشته باشد .

سازمان بهداشت جهانی( WHO))به انسان ها در زمینه چاقی هشدار داده است چون در سال های اخیر این معضل بسیار شیوع پیدا کرده است .

عوارض چاقی چیست؟

چاقی خود به تنهایی یک  مشکل نیست زیرا وجود این مشکل ،مشکلات عدیده ای را با خود به همراه میآورد . ناباروری ،سرطان سینه و کیست تخمدان ،فشار خون بالا ،دیابت نوع ۲،گرفتگی عروق ،چربی ، سندرم متابولیک (افزایش چربی در اطراف شکم)،درد مفاصل، کمر درد،در آقایان پیدایش سرطان پروستات ،مشکلات کلیوی،بواسیر،واریس ،کاهش امید به زندگی و درنتیجه منجر به عمری کوتاه  میشود.

در ذهن مبتلایان به چاقی این سوال همیشه پیش می آید که ، آیا راه حل های دیگری به جز ورزش کردن وجود دارد ؟ در چه مدت زمانی داروهای گیاهی بازده دارند؟

افراد چاق برای اینکه خیلی زود لاغر شوند رژیم های سخت ، حتی غلط  و بدون مشورت با پزشک میگیرند.این کار باعث میشود آسیب های جدی به بدن وارد میشود .حتی برای لاغر شدن بعضی افراد به جراحی پناه میبرند .که عمل های مختلفی بر روی معده خود انجام میدهند تا زود ازشر مشکل چاقی آزاد شوند.

زردچوبه برای لاغری

هر فردی زمانی که لاغر باشد .این ویژگی هم از نظرزندگی فردی ، هم ازنظرزندگی اجتماعی و جسمی مزایایی را برایش به همراه می آورد .ازنظر فردی ،فرد اخلاقش بهتر میشود.با نگاه به اندام خود ،اعتماد به نفس پیدا میکند،خواب راحتی را به همراه دارد .اضطراب و استرسش کم میشود،از نظر جنسی بهتر میشود .واز نظرجسمی خیلی از مشکلات کاهش پیدا میکنند .مثل:کمر درد،فشار خون ،ابتلا به سرطان و… .

شگفتی گیاهی طلایی به نام زردچوبه در لاغری

زرد چوبه گیاهی است که بیشتر در مناطق شرقی اسیا (هند،تایوان ،ژاپن) کشت میشود و جزء تیره زنجبیل است .آنتی اکسیدان قوی است و دارای ماده ای به نام کورکومین است  که اجازه نمیدهد در رگها چربی اضافه انباشته شود. مزاج این نوع از ادویه گرم و خشک است.خوش بو است. دارای ویزگی ضد التهابی و ضد قارچی میباشد. ساقه ی  زیرزمینی گوشتی آن را به صورت پودر درآورده و در غذاها به عنوان چاشنی استفاده می کنند.آشپزها برای اینکه غذای خود دارای طعم و مزه بهتری باشد، استفاده از آن را در اولویت قرار میدهند.

خواص زردچوبه برای بدن

زرد چوبه در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی کاربرد دارد.زردچوبه تولید صفرا را افزایش میدهد که باعث می شود چربی های بدن بهترتجزیه شوند. زرد چوبه متابولیسم بدن را افزایش میدهد و هضم غذا را راحت تر میکند.سعی کنید زرد چوبه را به طرز صحیح و اندازه مناسب استفاده کنید تا برای سلامتی خود مشکلی پدیدار نشود.

شرایط نگه داری زردچوبه در خانه

زرد چوبه را داخل ظروف پلاستیکی نگه داری نکنید. بهتر است در ظرف های المینیومی یا ظرف های شیشه ای که رنگ تیره دارند نگه داری شود.

زردچوبه برای لاغری

چگونه با زردچوبه داروی لاغری درست کنیم؟

چند روش استفاده از زردچوبه:

چند تکه از زنجبیل را با مقداری زرد چوبه در اب حل کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس میتوانید میل کنید خوردن این دمنوش به صورت گرم یا سرد به میل خودتان بستگی دارد .

هم چنین زرد چوبه را میتوان به صورت ماسک درآورید وبرای داشتن پوستی زیبا و درخشان استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
خواص روغن زیتون برای پوست صورت

میتوانید زرد چوبه را به تنهایی بجوشانید و سپس هنگامی که میخواهید میل کنید به آن نعنا اضافه کنید .نعنا  درمقابل فیبر بالا ،کالری کمی دارد.

زرد چوبه را به همراه دارچین دم کنید دارچین دارای عطر خوبی میباشد.دارچین مانند خود زردچوبه دارای آنتی اکسیدان قوی است

دمنوش زرد چوبه را برای اینکه طعمی شیرین داشته باشد میتوانید با عسل میل کنید.عسل خاصیت ضد التهابی دارد.

زردچوبه را با کمی فلفل سیاه و چند تکه زنجبیل دم کرده وهنگام صبح میل کنید .

نکته:جوشاندن زردچوبه باعث میشود خاصیت آن چند برابر شود.

تهیه قرص زردچوبه برای لاغری

یک نوع قرص گیاهی هست که هر کسی میتواند در منزل خود درست کند ومواد آن در بیشتر خانه ها یافت میشود .مواد لازم برای تهیه قرص گیاهی زردچوبه برای  لاغری:

  • یک قاشق زردچوبه ،یک قاشق زیره (سیاه یا سبز)،یک قاشق پودر زنجبیل و مقداری عسل را باهم ترکیب کنید تا به صورت خمیر درآید .سپس  تکه تکه کنید به اندازه نخود.بگذارید تا خشک شود .  روزانه  میتوانید یک الی دو عدد ازاین قرص را استفاده کنید تا وزن ایده آل خود را به دست آورید . قرص لاغری باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود.

ملاحظات

چاقی نوعی بیماری است که در جامعه ی امروزی بیشتر افراد درگیر آن هستند .و برای رهایی از ان دنبال راه حلی هستند تا زود به نتیجه برسند اما بعضی از راه ها عوارضی را به همراه دارد .طب سنتی زرد چوبه راکه ماده ای موثر در رفع این مشکل میداند چون متابولیسم بدن را افزایش میدهد و چربی های اضافه کاهش پیدا میکنند. برای تهیه زردچوبه با کیفیت می توانید به مراکز مطمئن همانند عطاری آنلاین ویترین فود مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر
عطاری آنلاین ویترین فود