روغن زیتون از فشردن یک میوه کامل زیتون بدست می‌آید و از عناصر اصلی رژیم‌های مدیترانه‌ای محسوب می‌شود که در صنعت آشپزی هم بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، اشباع شده و چربی‌های سالم است که روغن زیتون و پوست صورت برای سلامتی و زیبایی پوست و مو مزایای بسیاری دارد. شما می‌توانید این روغن شگفت انگیز را به عنوان پاک‌کننده صورت هم استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که روغن زیتون در نور یا اکسیژن زیاد خراب می‌شود و ذخیره کردن آن در یک منطقه خنک در یک ظرف درب محکم بسته شده بهترین راهکار است.

مطالعه بیشتر
انواع ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست

روغن زیتون حاوی ویتامین‌های محلول در چربی A ،D ،E و k است که برخی از این ویتامین‌ها برای پوست مخصوصا پوست صورت مفید هستند. برای مثال مردم در طول تاریخ از روغن ویتامین E به صورت موضعی برای معالجه انواع بیماری‌های پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده می‌کرده‌اند.
برای خرید روغن گیاهی حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی ویترین فود برای خرید روغن گیاهی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. قیمت روغن گیاهی در این فروشگاه آنلاین بسیار مناسب است، از طرفی می‌توانید از مرغوبیت کالا هم اطمنیان لازم و کافی را داشته باشید.

خواص روغن زیتون

روغن زیتون از عناصر اصلی در محصولات آرایشی بهداشتی و شست و شوی صورت است. این روغن به صورت صابون و شامپو هم برای پوست صورت و هم برای بدن قابل استفاده است. روغن زیتون تاثیرات بسیار مثبتی روی پوست، مو و زیبایی دارد و به صورت مستقیم هم می‌توانید آن را روی پوست صورت خود بمالید و مطمئن باشید تاثیرات مثبت آن را در مدت زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد.

اثرات ضد باکتریایی روغن زیتون برای پوست صورت

طبق تحقیقات روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی هم است. با این حال، در مورد توانایی روغن زیتون در کنترل باکتری‌های روی پوست مطالعات بسیار کمی وجود دارد. یک مطالعه کوچک به بررسی اثرات استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل بر باکتری‌های استافیلوکوکوس اورئوس بر روی پوست پرداخت. نتایج نشان داد که هر دو روغن دارای خواص ضد باکتریایی هستند، اما روغن نارگیل در از بین بردن باکتری‌ها موفق‌تر عمل کرده است.

اثرات مرطوب کنندگی روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی محبوب است که اغلب برای نرم کردن پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن ها برای جوانی پوست صورت

درمان جوش و آکنه‌های پوستی با روغن زیتون

یکی دیگر از خواص روغن زیتون آنتی‌باکتریال و ضدپیری بودن آن است. ترکیبی که در روغن زیتون وجود دارد باعث از بین بردن باکتری‌هایی می‌شود که روی صورت آکنه و جوش ایجاد می‌کند. برای از بین بردن آکنه‌های صورت‌تان کافی است که هفته‌ای یک بار قبل از خواب و بعد از تمیز کردن صورت، ۳ تا ۴ قطره از روغن زیتون را روی پوست صورت خود بمالید و ماساژ دهید.

چه روغن زیتونی برای پوست مناسب نیست؟

بازار پر است از انواع روغن زیتون ایرانی و خارجی با قیمت‌های متنوع از برندهای مختلف؛ به یاد داشته باشید روغن‌هایی که برای پخت و پز استفاده می‌شود مناسب برای پوست نیست. اسیدیته بعضی از انواع روغن زیتون طی فرایند تصفیه بالا می‌رود و به همین دلیل نباید از آن‌ها روی پوست صورت یا هرجای دیگر بدن استفاده شود.

کاهش چین و چروک‌های چشم با استفاده از روغن زیتون

هرچه چین و چروک‌های زیر چشم کمتر باشد نشان‌دهنده جوان‌تر بودن شماست، پست حواستان به این چین و چروک‌ها باشد. اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی و محصولات گران‌قیمتی که نمی‌دانید تا چه حد به پوست شما کمک می‌کنند استفاده کنید ما روغن زیتون را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن برای پوست خشک

 روغن زیتون یکی از بهترین درمان کننده‌های این چین و چروک‌های پوستی است. برای انجام این فرآیند لازم است هرشب قبل از خواب یا صبح‌ها بعد از بیدار شدن، روغن زیتون را به اطراف چشم بزنید. حتی بهتر است آن را با روغن نارگیل و یک کپسول ویتامین ای ترکیب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.