خوراکی هایی که برای تصفیه خون باید بخوریم را باید جدی بگیریم. حال سوال اینجاست برای تصفیه خون چی بخوریم؟ وقتی نوبت به حفظ خون تمیز و سالم می رسد، غذاهای غنی از مواد مغذی وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به این هدف برسید.

برای تصفیه خون چی بخوریم؟

سرکه سیب و آب

سرکه سیب مدتهاست که به عنوان سم زدایی کبد مورد استفاده قرار می گیرد. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با یک لیوان آب مخلوط کنید. برای خوش طعم شد، شیرین کننده هایی مانند عسل، شربت افرا اضافه کنید.

مطالعه بیشتر
درمان عفونت واژن با سرکه سیب

کنگر فرنگی از جمله خوراکی هایی که برای تصفیه خون باید بخوریم

کنگر فرنگی یک غذای سالم است. سوال اینجاست که برای تصفیه خونه چی بخوریم و پاسخ این است که کنگر فرنگی برای تصفیه خون می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آنها مملو از فیبر و ویتامین K هستند و حاوی آنتی اکسیدان قوی سینارین هستند که سرعت تولید صفرا را افزایش می دهد و غذا را سریعتر از طریق روده حرکت می دهد. کنگر فرنگی جریان خون را تقویت می کنند، که کمکی برای کبدی است که برای سم زدایی و تمیز نگه داشتن خون شما کار می کند.

برای تصفیه خون چی بخوریم؟ کنگرفرنگی تصفیه خون

روغن نارگیل

روغن نارگیل چه کارها که نمی تواند انجام دهد؟ به سلامت روده شما کمک می کند، دندان های شما را تمیز می کند، و یک عنصر اصلی در بسیاری از رژیم های غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است. برخی از طرفداران سلامتی همچنین این کار را به دلیل توانایی این روغن در سم زدایی و پاکسازی خون در بدن دوست دارند.

برای تصفیه خون چی بخوریم؟ آب قلم یا مرغ برای تصفیه خون مفید است؟

سوپ مرغ و به طور کلی آبگوشت استخوان برای سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است و با پایه غنی از کلاژن سلامت مفاصل را بهبود می بخشد. سرشار از اسیدهای آمینه مانند گلیسین، آبگوشت استخوان عملکرد کبد را تقویت می کند، همچنین خوشمزه، مغذی و سیر کننده است.

رازیانه

خوراکی هایی که برای تصفیه خون باید بخوریم

رازیانه از تمدن باستان به عنوان نوعی دارو  برای موارد مختلف مثلا قاعده آوری و خصوصاً در کمک به هضم غذا استفاده می شود. این سبزی ریشه ای خوشمزه که طعم شیرین را دارد می تواند مانند کرفس مورد استفاده قرا بگیرید، به صورت نازک برش داده شده و به صورت سالاد نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. رازیانه دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی باشد و فیبر بالای آن نفخ شکم را کاهش می دهد. این ماده همچنین دارای ویتامین C، فلاوانوئیدها و ترکیبات فنلی و همچنین اسیدهای آمینه برای سلامتی خون است.

مطالعه بیشتر
گیاهان قاعده آور و درمان درد های ماهانه بانوان

لیمو

برای تصفیه خون می توانیم لیمو بخوریم. لیمو و آبلیمو جز اصلی رژیم های سم زدایی هستند و مورد حمایت طرفداران غذای تمیز هستند. محتوای بالای ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های آنها لیموها را به یک نیروگاه غذایی سالم تبدیل می کند. لیمو حاوی پتاسیم، منیزیم و مس است که شما کمک می کند مواد مغذی بیشتری را از سایر مواد غذایی جذب کنید.

چغندر

چغندر اسید نیتریک تولید می کند که باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. این همان چیزی است که باعث شده چغندر به عنوان آنتی اکسیدان غنی و جز مواد پاک کننده عالی خون باشد. چغندر دارای ویتامین E، کاروتن ها، اسیدهای فنلی و بتالین ها است که به ترمیم و بازسازی سلول های خون و کبد کمک می کنند.

آووکادو  برای تصفیه خون

برای تصفیه خون چی بخوریم؟ آوواکادو سرشار از اسیدهای چرب، فیبر، پتاسیم و سایر آنتی اکسیدان ها است، محتوای بالای اسید آمینه آووکادو آن را به یک غذای خوشمزه و سیر کننده تبدیل کرده است. این میوه به حرکت سریع غذا در دستگاه گوارش کمک می کند و به کبد در توانایی تصفیه خون کمک  می کند.

برای تصفیه خون چی بخوریم؟ آواکادو برای تصفیه خون

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان حاوی خواص ضد التهابی است که برای بهبود روده و به طور کلی سلامت خون خوب است. ریشه شیرین بیان خشک را می توانید در آب گرم برای چای استفاده کنید، یا برای بهبود سلامت روده از عصاره یا مکمل استفاده کنید.

 برای تصفیه خون چی بخوریم؟ توصیه ماتچا و سایر چای های سبز برای تصفیه خون

برای تصفیه خون و در کل سلامتی ، سعی کنید هر روز یک یا دو فنجان چای سبز در رژیم غذایی خود بگنجانید. چای سبز ویترین فود حاوی انبوهی از آنتی اکسیدان ها است و یک ضد سرطان قوی است. همچنین ماتچا  سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن چربی افزایش می دهد و جریان خون را تقویت می کند و تقویت کبد است و به پاکسازی خون کمک می کند. برای تقویت خون و ذهن بعد از ظهر، از  ماتچا استفاده کنید.

آناناس و تصفیه خون

برای تصفیه خون چی بخوریم؟ آناناس مملو از آنتی اکسیدان است، ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد  و دارای آنزیم گوارشی به نام بروملین است که روده بزرگ را پاکسازی کرده و به هضم غذا کمک می کند. که همان آنزیم خاصیت ضد التهابی نیز دارد، برای خون و سلامت گردش خون بسیار مناسب است.

منبع:timesofindia.indiatimes.com