روغن کنجد یکی از بهترین و مفیدترین روغن‌هایی است که می‌توان به صورت خوراکی استفاده کرد. این روغن گیاهی محبوب، سرشار از اسیدهای چرب، توکوفرول و عناصر معدنی مفید برای بدن است و به دلیل خواص فراوانی که  دارد به ملکه روغن‌ها معروف شده است و در صنعت دارویی، آرایشی و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن از چاشنی‌های محبوب غذاهای چینی هم است که حتی در آنجا قیمتی ارزان‌تر از روغن نباتی معمولی دارد. خرید روغن گیاهی اصل کار چندان دشواری نیست، فقط باید کمی دقت و وسواس به خرج بدهید تا بتوانید روغن کنجد مرغوب مورد نظرتان را تهیه کنید؛ چرا که در این زمینه هم همچون دیگر موارد امکان سودجویی برای افراد سودجو وجود دارد و ممکن است قیمت روغن گیاهی کنجد را به دلیل کیفیت نامطلوب آن کمتر از حد معمول بگویند.

مطالعه بیشتر
روش روغن گیری کنجد

۴ روش تشخیص روغن کنجد اصل

رنگ و بوی روغن

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین راه‌ها برای روش تشخیص روغن کنجد اصل از روغن کنجد تقلبی توجه به رنگ و بوی آن است. روغن کنجد اصل بویی ملایم که ناشی از دانه‌های کنجد است را دارد و رنگ آن هم زرد متمایل به طلایی است. برای خرید روغن گیاهی مرغوب می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ویترین فود اقدام کنید.

حالات و خواص روغن

روغن کنجد اصل توانایی تحمل حرارت بسیار بالا را دارد و مانند دیگر روغن‌های خوراکی نمی‌سوزد و بوی بد ساطع نمی‌کند. اما اگر روغن کنجد خریداری شده، مرغوب و اصل نباشد ممکن است بوی نامطلوبی داشته باشد و در دمای بالا بسوزد.

تست روغن به وسیله پوست بدن

یکی دیگر از راه‌های تشخیص روغن کنجد اصل از روغن کنجد تقلبی مالیدن آن روی پوست دست است. روغن را طوری روی دستتان بمالید که سطح پوستتان کاملا چرب شود سپس آن را با آب گرم بشوئید، اگر روغن طبیعی و اصل باشد نرمی ناشی از آن روی دستتان باقی خواهد ماند در غیر این صورت تقلبی خواهد بود. قیمت روغن گیاهی کنجد نسبت به محصولات آرایشی بسیار مناسب‌تر است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای لطافت پوست خود از این روغن استفاده کنید.

روغن کنجد در هوای سرد

برای پی بردن به اصل بودن یا نبودن روغن کنجد کافیست آن را در دمایی حدود ۶ درجه بگذارید. اگر در این دما حالت سفت شده به خود بگیرد نشان دهنده اصل بودن و مرغوبیت آن است در غیر این صورت باید به اصل بودن شک کنید!

مطالعه بیشتر
خواص و مضرات کنجد

قیمت روغن گیاهی کنجد

یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصل بودن روغن کنجد توجه به قیمت آن است. قیمت روغن گیاهی کنجد باید حداقل از دانه کنجد گران تر باشد! پس در خرید دقت لازم و کافی را به خرج دهید.

چند نکته مهم برای خرید روغن گیاهی کنجد

مهم: توجه کنید که کنجد یک از دانه‌های آلرژی‌زا است و بسیاری از افراد که به این گیاه حساسیت دارند. پس در استفاده از آن محتاط باشید.
ویترین فود از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای خرید روغن گیاهی به صورت آنلاین است. این فروشگاه اینترنتی با ارائه قیمت‌های مناسب می‌تواند خریدی لذت را برایتان رقم بزند.