استفاده از روغن‌ طبیعی برای پوست صورت باعث تعادل رطوبت در پوست می‌شود؛ از این رو به افرادی که دارای پوست خشک هستند از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی به شدت توصیه می‌شود. به یاد داشته باشید روغن‌های مناسب، پوست شما را چرب نمی‌کنند بلکه باعث نرمی، درخشندگی و مرطوب‌تر شدن پوست می‌شوند. مهمتر از همه، این مواد با ترکیبات خوبی مانند پلی‌فنول‌ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها ترکیب شده‌اند تا به کاهش التهاب کمک کرده و پوست خشک صورت را براق کنند.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن ها برای جوانی پوست صورت

اگر به دنبال از بین بردن قرمزی، از بین بردن آکنه یا جلوگیری از چروک شدن پوست و مرطوب کردن آن هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
فراموش نکنید خرید روغن طبیعی خود را از یک عطاری‌ آنلاین معتبر و قابل اعتماد انجام دهید و بدانید که قیمت روغن گیاهی نباید ارزان باشد.

روغن ماراکوجا مناسب برای پوست خشک

روغن طبیعی ماراکوجا از گیاهی با همین نام گرفته می‌شود. این روغن دارای مزایای بسیاری برای پوست و موی شما است، برای از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی حتما از روغن ماراکوجا استفاده کنید.
فراموش نکنید برخی افراد دارای پوست‌های حساسی هستند و ممکن است به روغن ماراکوجا حساسیت داشته باشند؛ به این افراد پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده، مقداری از روغن را روی آرنج خود بمالند اگر حساسیتی نشان نداد می‌توانید از آن برای دیگر نقاط پوست‌تان هم استفاده کنید. برای استفاده باید چند قطره از این روغن طبیعی را به میزان نیاز کف دست‌تان بریزید، سپس آن را روی قسمت‌های خشک پوست‌تان بمالید.

روغن آرگان مناسب برای پوست خشک

روغن آرگان از درخت آرگان مراکش گرفته می‌شود و از آنجایی که پوست را به خوبی مرطوب می‌کند از بهترین محصولات مراقبتی برای پوست‌ خشک محسوب می‌شود. از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی که به طلای مایع شهرت دارد به واقع می‌تواند برای پوست شما جادو کند و پوستی لطیف و درخشان برایتان بسازد. اگر پوست صورت‌تان خشک است حتما این روغن را برای درمان آن استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
انواع ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست

 

روغن انگور مناسب برای پوست خشک

روغن انگور یکی از بهترین و قوی‌ترین مرطوب‌کننده‌هایی است که می‌توان برای پوست خشک از آن استفاده کرد. این روغن طبیعی برای انواع پوست و حتی در صنعت آشپزی هم قابل استفاده است ولی برای کسانی که دارای پوست خشک هستند به شدت توصیه می‌شود چرا که به لایه‌های پوستی شما اجازه تغذیه می‌دهد و به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی برای پوست عمل می‌کند. ناگفته نماند چند عنصر خاص هم در این روغن طبیعی وجود دارد که به شدت به سفت شدن لایه‌های پوستی کمک می‌کند از این جهت می‌تواند علائم پیری و چروک شدن پوست را تا جد زیادی در پوست شما از بین ببرد.

روغن زیتون مناسب برای پوست خشک

روغن زیتون به دلیل توانایی مرطوب کنندگی شدید، مدت‌هاست که به عنوان یک ماده درمانی برای درمان پوست خشک و دیگر امراض پوستی استفاده می‌شود. از طرفی این روغن طبیعی همچنین به دلیل داشتن خواص آبرسان و فواید آنتی اکسیدانی در اکثر پاک‌کننده‌های روغنی یکی از اصلی‌ترین عناصر  محسوب می‌شود. از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل استفاده و موثر هست. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن طبیعی زیتون آسیب‌های پوستی، ترک‌های پوستی، خشکی و خارش را درمان و التیام می‌بخشد و رطوبت را تا حد زیادی به پوست برمی‌گردانند.

روغن دانه آفتابگردان مناسب برای پوست خشک

خواص درمانی روغن دانه آفتابگردان حاکی از چگونگی بهبود پوست خشک شما است. اسید لینولئیک موجود در روغن دانه آفتابگردان از پوست محافظت می‌کند و به مرطوب شدن آن تا حد زیادی کمک می‌کند. تصور اکثر مردم این است که روغن آقتابگردان فقط مناسب پخت و پز و سرخ کردن خوراکی است اما این تصور صحیح نیست. روغن طبیعی آفتابگردان از آن دسته روغن‌هایی است به سرعت جذب پوست می‌شود و چربی کمتری از خود در سطح پوست باقی می‌گذارد، بعلاوه با پاکسازی پوست به جوانسازی پوست هم کمک فراوانی می‌کند.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

روغن جوجوبا برای پوست خشک

درختچه جوجوبا، یک گیاه بیابانی است، که روغن طبیعی آن از بهترین آبرسان‌ها برای پوست خشک محسوب می‌شود. از بین بردن خشکی پوست با روغن گیاهی و طبیعی برای درمان خشکی پوست، از بین بردن آکنه، چین و چروک‌های پوستی و از بین بردن دیگر امراض پوستی بسیار مفید و کارآمد است. کافیست چند هفته از این روغن طبیعی بینظیر استفاده کنید و تاثر آن را روی صورت‌تان ببینید. این روغن هم از آن دسته روغن‌هایی است که باید قبل از استفاده برای پوست‌های حساس تست شود. از طرفی پیشنهاد میکنیم در حین استفاده آن را قورت ندهید و از تماس آن با چشمانتان به شدت خودداری کنید.

روغن نارگیل برای پوست خشک

روغن نارگیل توانایی بالایی در مرطوب کردن شدید پوست و حفظ رطوبت آن دارد، از این رو این روغن طبیعی از روغن‌های پراستفاده در محصولات آرایشی بهداشتی شده است. برای پوست‌هایی که به صورت طبیعی خشک هستند استفاده از آن توصیه می‌شود چرا که علاوه بر تقویت سطح رطوبت پوست، به درخشان شدن و زیبایی پوست هم کمک فراوانی می‌کند. طبق تحقیقات ثابت شده این روغن طبیعی اگزما و خارش‌های پوستی تا حد زیادی بهبود می‌دهد.