آیا از جوانسازی پوست صورت با روغن گیاهی آگاهی دارید؟ آیا می‌دانید که این روغن‌ها تا حد زیادی می‌تواند چین و چروک پوست‌تان را بهبود بخشند و از وجود آن‌ها جلوگیری کنند؟
روغن‌های گیاهی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند برای داشتن پوستی لطیف، زیبا و جوان به شما کمک کنند. هدف همه این روغن‌ها جوانسازی پوست شما است.

ما در این مقاله جوانسازی پوست صورت با روغن گیاهی  موثر را  باشد را معرفی کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید برای انواع روغن‌های گیاهی اصل را عطاری آنلاین ویترین فود خریداری کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مثل ویتامین ای، بی، روی، مس، ید و کروم است که پوستی زیبا و جوان برای شما به ارمغان می‌آورد.  این روغن یک مایع بدون بو است که از فشردن دانه‌های گیاه جوجوبا بدست می‌آید.
روغن جوجوبا می‌تواند با روغن‌های دیگر ترکیب شود و با خاصیت مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی معجونی بینظیر برای پوست صورت شما باشد.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن‌های طبیعی برای جوش صورت

 

روغن جوجوبا برطرف کننده اختلالات پوستی

اگر امراض پوستی، مثل اگزما دارید می‌توانید با روغن جوجوبا آن را بهبود دهید. این روغن یک درمان طبیعی برای پوست محسوب می‌شود و قرمزی و خشکی پوست را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

روغن جوجوبا برای کاهش پیری پوست

روغن جوجوبا علاوه بر اینکه پوست را به خوبی نرم و مرطوب می‌کند تا حد زیادی چین و چروک‌ها را نیز کاهش می‌دهد و پوستی جوان برایتان می‌سازد. اسید لیئولئیک و آنتی اکسیدان موجود در این روغن باعث بازسازی سلول‌های پوستی هم می‌شود.

روغن جوجوبا برای کاهش التهاب پوست

روغن جوجوبا دارای خاصیت ضد باکتری است، به این صورت که با کشتن باکتری‌ها به کاهش التهابات پوست کمک می‌کند.

روغن دانه انار

روغن دانه انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار تهیه می‌شود. این روغن خوش‌بو تاثیر بسیار زیادی بر زیبای و جوانسازی پوست دارد. روغن دانه انار به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد در انواع ژل بهداشتی، صابون، روغن‌های ماساژ، مرطوب‌کننده‌ها و سایر محصولات مراقبتی استفاده می‌شود.

تقویت پوست صورت با روغن دانه انار

روغن دانه انار به آسیب‌های پوستی کمک می‌کند و ظاهری زیبا و به نوعی زندگی دوباره به آن می‌بخشد.

خواص ضدالتهابی روغن دانه انار

افرادی که دارای اگزما هستند و از آفتاب سوختگی رنج می‌برند می‌توانند با استفاده از روغن دانه انار آن را بهبود بخشند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و روند بهبود آن را سرعت می‌بخشد.

بهبود بافت پوست با روغن دانه انار

روغن دانه انار نوعی هورمون استروژن در خود دارد که با بدن انسان سازگاری بسیار بالایی دارد. این روغن باعث ایجاد تعادل هورمونی در زنان و مردان می‎شود و همین تعادل هورمونی باعث بهبود بافت پوست نیز می‌شود.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

روغن کندر

روغن کندر برای پوست ارزشی برابر با طلا دارد. این روغن پرخاصیت می‌تواند در مدت زمان کوتاهی پوستی لطیف و جوان برای شما به ارمغان بیاورد. از قدیم الایام کندر را به عنوان یک ماده گیاهی سرشار از خاصیت دانسته‌اند که خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد.

روغن کندر؛ نرم کننده پوست

استفاده مداوم و منظم از روغن کندر، پوست را نرم و لطیف می‌کند. این روغن می‌تواند جایگزین کرم‌های مرطوب‌کننده باشد که به صورت روزانه استفاده می‌شود.

روغن کندر برای بازسازی پوست

روغن کندر با ترمیم سلول‌های مرده پوست و کاهش چین و چروک آن، روند جوانسازی پوست را بهبود می‌بخشد.

روغن اسطوخودوس

یکی دیگر از روغن‌های کمک کننده به جوانسازی پوست روغن اسطوخودوس است که برای سلامتی هم بسیار مفید است. این روغن، روشن‌کننده پوست، کاهش دهنده چین و چروک، درمان کننده جوش‌های صورت و از بین برنده جای آکنه بر روی پوست است. از طرفی کمک می‌کند خوابی راحت و آرام هم داشته باشید.

روغن اسطوخودوس بهبود دهنده زخم

روغن اسطوخودوس از آن دسته روغن‌هایی است که در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشد چرا که تاثیر زیادی در درمان کبودی، بریدگی، سوختگی و آسیب‌هایی از این قبیل دارد.

درمان جوش‌های صورت با روغن اسطوخودوس

همانطور که قبل‌تر گفتیم این روغن یکی از مفیدترین روغن‌ها برای پوست صورت است که به درمان آکنه و از بین بردن جوش‌های صورت نیز کمک فراوانی می‌کند.
می‌توان از این روغن برای جوانسازی پوست صورت با روغن گیاهی به عنوان تونر صورت نیز استفاده کرد. برای این کار کافیست ۲ قطره از روغن را با ۱ قاشق چای‌خوری روغن فندوق ترکیب کنید و آن را به وسیله پنبه به آرامی روی صورت‌تان بمالید.
ترکیب این روغن با روغن آرگان نیز تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن مستقیم جوش‌های صورت دارد.

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ از بخار گلبرگ‌های تازه گل رز تهیه می‌شود و دارای خواص بسیاری برای پوست صورت است و تا حد زیادی به جوانسازی آن کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر
انواع ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست

تقویت پوست با روغن گل سرخ

روغن گل سرخ به تقویت ریشه مو و پوست کمک بسیاری می‌کند. این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اوئیک، پالمتیک، لینولئیک و گاما است که ظاهری جوان برای پوست می‌سازد و به درخشندگی و رطوبت در پوست نیز کمک می‌کند. روغن گل سرخ به دلیل ویتامینی که در خود دارد به کلاژن سازی در پوست هم کمک می‌کند.

در آخر لازم است بگوئیم در دنیای روغن‌ها، درمان‌های زیادی برای کاهش انواع امراض پوستی و علائم پیری وجود دارد. بعلاوه این روغن‌ها مشکلات پوستی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اما لازم است برای استفاده از برخی روغن‌ها حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید، و اما نکته مهم این است که همه روغن‌هایی که خریداری می‌کنید حتما باید اصل باشد در غیر اینصورت ممکن است باعث آسیب به پوست شما نیز بشود.