رفع چین و چروک صورت برای انسانی که زیبایی طلب است دغدغه مهمی محسوب می شود و همواره در صدد راههایی برای  هرچه زیبا تر شدن  خود می باشد. صورت عضوی از بدن است که در نگاه اول به چشم می خورد و زیبایی سنجی می شود. امروزه  افراد به روشهای مختلف و با عمل های جراحی بر روی صورت  به دنبال زیبا سازی  و رفع نواقص چهره خود هستند چین و چروک صورت یکی از این ناخواسته هایی است که با مرور زمان و کهولت سن و شرایط محیطی بر روی چهره نشسته و چهره را پیر و شکسته می کند. خیلی از افراد با دیدن اولین نشان هایی از این خطوط به درمان های کلینیکی همون بوتاکس، ژل و لیفت  پناه می برند تا با کمک آنها  بتوانند چروکها را از دید پنهان کنند.چین و چروک یک فرآیند طبیعی است که با افزایش سن خود را در معرض ظهور قرار می دهد.اما شرایط محیطی و تغذیه ای و حتی بیماری می تواند در پیدایش آنها نقش داشته باشد و  ظهور آنها  را تسریع کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین راهکارهای رفع چین و چروک صورت در طب سنتی آشنا کنیم.

رفع چین و چروک صورت

رفع چین و چروک صورت با طب سنتی

طب سنتی معتقد است که چین و چروک صورت از طبع افراد نشأت می گیرد و در گام اول برای رفع چین و چروک باید اصلاح مزاج صورت گیرد  و از غذاهای مناسب طبع استفاده کرد.

در طب سنتی زمانی که صفرا بالا برود و یا صفرا خشک شود این امر موجب تیرگی و خشکی پوست می شود که این خشکی خود باعث چین و چروک صورت می شود.

برای از بین بردن این حالت باید صفرا را لطیف کرد. این امر با کمک ماساژ سر و صورت با روغن هایی همچون روغن سیاه دانه و روغن زیتون به مدت ۱۰ دقیقه در روز انجام می شود. همچنین می توان به صورت خوراکی با مصرف شیرینی جات طبیعی مثل انگور، خرما، عسل  و سرکه انگبین صفرا را لطیف کرد. همچنین عدم مصرف آب و مایعات در بین غذا و نوشیدن آب سرد می توانند کمک کننده باشند. اما با اینکه چین و چروک صورت روندی طبیعی است می توان با بکارگیری و رعایت نکاتی ساده  و آسان ایجاد آنها را به تعویق انداخت و به حداقل رساند.

مطالعه بیشتر
دمنوش کاهش استرس و اضطراب

مواردی چون :

  • نداشتن استرس و اضطراب
  • داشتن خواب کافی  (۸ ساعت در شبانه روز)
  • ورزش کردن
  • سیگار نکشیدن
  • مصرف نکردن مشروبات الکلی
  • نوشیدن آب کافی
  • خودداری از قرارگرفتن بیش از حد در  آفتاب
  • مصرف میوه و سبزیجات
  • مرطوب نگه داشتن پوست

از جمله این راهکارهای ساده هستند که به شما در داشتن پوستی سالم و صاف کمک می کنند.

از بین بردن چروک صورت با مواد طبیعی

در طب سنتی از مواد طبیعی همچون روغن های گیاهی و  میوه ها برای پیشگیری و حتی برطرف کردن چین و چروک صورت استفاده می شود بدون آنکه هیچگونه عوارضی برای شما داشته باشد.

پس ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه به سراغ درمانهای کلینیکی و شیمیایی مثل بوتاکس و ژل و کرم های شیمیایی ضد چروک بروید این مطالب را مطالعه نمایید و از مواد طبیعی که تعدادی از آنها را برایتان معرفی می کنیم برای داشتن صورتی صاف و بدون چروک کمک بگیرید و چهره ای جوان تر داشته باشید.

  • روغن زیتون

روغن زیتون چربی های مفیدی دارد که نرمی و لطافت را به پوست می دهند. همچنین با داشتن آنتی اکسیدان از پوست در برابر رادیکال های آزادی که باعث از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود محافظت می کند پوست دور چشم بسیار حساس بوده و زودتر از دیگر نقاط صورت دچار چروک میشود.  روغن زیتون گزینه مناسبی برای دور چشم است.

  • روغن گل رز

این روغن به روغن ضد پیری مشهور است و به سرعت جذب پوست می شود. از این روغن می توان در کل مناطق صورت  به عنوان درمان چین و چروک و پیری  استفاده کرد .همچنین این روغن به عنوان ضد لک هم می باشد و برای افرادی که در صورت آکنه دارند مفید است

  • عسل

عسل با دادن رطوبت به پوست، پوست را نرم و لطیف کرده و گزینه مناسبی برای از بین بردن چروک صورت است. عسل  یک آبرسان طبیعی بسیار قوی است که باعث از بین رفتن چین و چروک می شود.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

با ترکیب عسل با مواد گیاهی دیگر می توان ماسک های مناسبی برای از بین بردن چین و چروک درست کرد مثل ماسک شیر و عسل

  • زردچوبه

زرچوبه یکی از مواد موثرترین و بهترین گیاهان برای چروک در طب سنتی است. زردچوبه همچنین خاصیت روشن کنندگی دارد و سیاهی اطراف چشم را هم از بین می برد. ضمن آن که خاصیت ضد التهابی نیز داشته و پف زیر چشم را هم رفع می کند زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و موجب رفع چین و چرو ک و جوان سازی می شود. می توان با ترکیب  ۱ به ۲ زردچوبه و عسل ترکیبی درست کرده و در اطراف چشم به صورت ماسک استفاده کرد.

  • مریم گلی

این گیاه هم خاصیت آنتی اکسیدانی  و ضد پیری داشته و می توان از عصاره آن برای جوانسازی پوست  و رفع چین و چروک استفاده کرد.

  • روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس با خاصیت  آنتی اکسیدانی خود استرس را کم کرده و در نتیجه از ایجاد چین و چروکی که ناشی از استرس هستند جلوگیری می کند.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت سفت کنندگی دارد. وقتی روی صورت ماساژ داده شود  پوست سفت شده و چین و چروک باز می شوند.

  • روغن رزماری

رزماری خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارد. استفاده از روغن رزماری با رادیکالهای آزاد موثر در آسیب پوستی مقابله می کند.

  • روغن کرچک

روغن کرچک گزینه مناسبی برای دور چشم است. از آنجایی که پوست با از دست دادن رطوبت دچار چین وچروک می شود با ماساژ دادن روغن کرچک  که یک روغن بسیار غنی است. در اطراف چشم انغطاف پذیری پوست بیشتر شده و استفاده منظم از آن چین و چروک را از بین میبرد.

  • لیمو

لیمو بخاطر داشتن آنتی اکسیدان زیاد از میوه های  ضد پیری شناخته شده است. برای درمان چین و چروک با آن کافی است آب لیمو را به همراه عسل یا روغن زیتون روی پوست ماساژ دهید.

  • خیار

خیار با داشتن  خاصیت آبرسانی می تواند برای چروک های صورت مفید باشد. برای این منظور ورقه های نازک خیار را روی صورت بگذارید. همچنین می توان با مواد دیگر مخلوط کرده و به صورت ماسک استفاده کرد.

مطالعه بیشتر
خواص روغن کنجد

 

میوه ها و داروهای گیاهی دیگری هم هستند که در طب سنتی برای از بین بردن چروک صورت استفاده می شوند. با بکارگیری موارد گفته شده جهت جلوگیری از ایجاد چین وچروک و  همچنین ماسک ها و مواد گیاهی همواره پوست صاف و یکنواخت داشته باشید. اما باید به این نکته توجه کنید که روغن های گیاهی را از فروشگاه های معتبر هم چون عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کنید.