بسیاری از مردم معتقدند که ریش و سبیل برای یک آقا نمی‌تواند مو زائد به حساب بیاید، بلکه باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن‌ها می‌شود. چهره و استایل یک آقا با ریش می‌تواند بسیار جذاب‌تر و چه بسا شیک‌تر هم به نظر برسد به همین دلیل است که امروزه مدل‌های متنوع و مختلف ریش و سبیل را روی صورت آقایان می‌بینیم. و برای زیبایی هرچه بیشتر آن لازم است از روغن تقویت رشد ریش و سبیل استفاده شود.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

اما ریش و سبیل برای اینکه روی جذابیت چهره فرد تاثیر بگذارد نیاز به نگهداری دارد. بسیاری تمایل دارند تا ریش و سبیل پرپشتی داشته باشند به همین خاطر به دنبال روش‌های درمانی مختلفی چون کاشت مو یا استفاده از داروهای شیمیایی می‌روند. اما اگر به دنبال یک راه بی خطر و تاثیرگذار باشید بهتر است در این مقاله با ما همراه شوید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روغن‌هایی طبیعی آشنا کنیم که روی رشد ریش آقایان بسیار موثر است. عطاری اینترنتی یکی از روش‌های ساده است که شما می‌توانید برای خرید روغن طبیعی از آن اقدام کنید

ابتدا بهتر است این سوال را بپرسیم که عامل کم پشت بودن ریش آقایان چه می‌تواند باشد؟ یا چه عواملی در کم پشت بودن ریش دخیل هستد؟
علت کم پشت بودن ریش آقایان می‌تواند دلایلی چون ژنتیک، کمبود انواع مختلف ویتامین در بدن، پایین بودن سطح تستوسترون موجود در بدن، نوع تغذیه و عوامل محیطی باشد. اما طبق تازه‌ترین تحقیقات انجام شده ثابت شده که دلیل عمده کم پشت بودن ریش آقایان، ژنتیکی است.

حال در ادامه میخواهیم روغن‌های گیاهی را معرفی کنیم که تاثیر بسیار زیادی بر پرپشت شدن ریش و ضخیم شدن ریش دارد.

روغن نارگیل برای پرپشت شدن ریش

روغن نارگیل خواص درمانی بسیار زیادی دارد مخصوصا برای پوست صورت و مو، این روغن یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روغن‌ها برای پرپشت کردن ریش است. به طوری که با افزایش گردش خون در زیر پوست صورت، آبرسانی بیشتری انجام میدهد و ویتامین‌های موجود در ساختار این روغن فولیکول‌هایی که محرک رشد مو هستند را آزاد می‌کنند و به مرور زمان به پرپشت شدن ریش صورت کمک بسیاری خواهند کرد. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب فراوان در ساختارش، ریش را از حالت خشک و شکنندگی خارج می‌کند و آن‌ها را تبدیل به موهایی نرم و براق می‌کند.

روغن آرگان برای تقویت ریش

از روغن آرگان امروزه در ساخت بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند پس شاید نامش برایتان آشنا باشد، این روغن جنبه درمانی بسیار بالایی دارد. روغن آرگان از میوه درخت آرگان که زادگاه آن کشور مراکش بوده تهیه می‌شود و سرشار از ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین ای، اسیدهای چرب، امگا۶، امگا۹، آنتی اکسیدان و لینوئیک اسید بوده است.
یکی از موارد مهم استفاده از روغن آرگان، برای بهبود وضعیت پوست و مو است. و باعث روغن تقویت رشد ریش و سبیل فرد می‌شود. ویتامین آ موجود در این روغن ریشه مو را تقویت کرده و باعث افزایش مقاومت و استحکام آن خواهد شد. به همین دلیل استفاده از این روغن برای پرپشت کردن ریش در آقایان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مطالعه بیشتر
خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

روغن رزماری 

روغن رزماری روغنی است که علاوه بر تقویت و پرپشت شدن ریش به براق بودن و نرم شدن آن کمک فراوانی می‌کند و موها را از حالت خشک و شکنندگی خارج می‌کند. روغن رزماری نفوذپذیری بسیار بالایی دارد و با حفظ رطوبت علاوه بر افزایش گردش خون در زیر پوست، وظیفه آبرسانی به ریشه مو را هم به عهده دارد و با جلوگیری از ریزش مو باعث پرپشت شدن ریش آقایان هم می‌شود.
با استفاده از روغن رزماری علاوه بر اینکه به پرپشت شدن ریش ‌صورت کمک فراوانی می‌کنید، پوست خود را از دست جوش و آکنه هم خلاص خواهید کرد.

روغن اکالیپتوس برای رشد بیشتر ریش

روغن اکالیپتوس خواص درمانی بسیار بالایی دارد. ازجمله خواص این روغن تقویت کننده برای ریش و سبیل و از بین برنده قارچ‌های پوستی است. روغن اکالیپتوس به دلیل داشتن رطوبت بالا شکنندگی و وز بودن مو را از بین خواهد برد، این روغن باعث تحریک فولیکول‌های خون می‌شود و گردش خون را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و همین امر باعث رشد بیشتر موها و پرپشت شدن ریش صورت خواهد شد.
یکی از خصوصیاتی که باعث شده روغن اکالیپتوس متفاوت‌تر از بقیه باشد این است که روغن اکالیپتوس باعث تولید سرامید که نوعی لیپید است می‌شود و همین لیپید از کوتیکول مو محافظت کرده و انعطاف‌پذیری مو را تا مقدار زیادی افزایش می‌دهد.

روغن آووکادو برای سلامت ریش

اگر دنبال یک روغن سبک و پرخاصیت هستید بهتر است از روغن آووکادو استفاده کنید. این روغن برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است و باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو همیشه مرطوب باشند تا کار آبرسانی را به ریشه مو انجام دهند. از جمله مواد مغذی که در ساختار این روغن وجود دارد می‌توان به ویتامین آ، ویتامین دی، ویتامین ای، ویتامین بی۶، آمینواسیدها و فولیک اسید اشاره کرد.
ترکیب این روغن با روغن زیتون باعث اثرگذاری بیشتر در رشد ریش صورت آقایان شده و این روغن تقویت رشد ریش و سبیل به نتیجه مطلوب خود خواهید رسید.

روغن بادام شیرین

این روغن طبیعی به استحکام و تقویت ریشه مو کمک فراوانی می‌کند و با پروتئین‌های موجود در ساختار خود،  موهای آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد. روغن بادام شیرین به دلیل داشتن موادی چون منیزیم، روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی باعث پرپشت شدن و رشد بیشتر ریش صورت در آقایان خواهد شد.

مطالعه بیشتر
خواص روغن سیاهدانه برای ابرو

روغن هسته انگور

یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین روغن‌ها برای رشد مو و تقویت پیاز مو، روغن هسته انگور است. در این روغن هیچگونه سدیم و کلسترولی وجود ندارد و حدود ۹۰ درصد اسید چرب غیر اشباع در ساختار آن دیده می‌شود، آنتی اکسیدان موجود در این روغن ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین ای و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین سی است. استفاده از این روغن برای پرپشت کردن ریش بسیار موثر است چراکه باعث تحریک پیاز مو شده و رشد آن را چند برابر می‌کند.

روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل داشتن ویتامین ای و اسیدهای چرب بالایی که دارد برای پرپشت شدن مو و تقویت ریشه مو بسیار موثر است.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا با پوست صورت سازگاری بسیاری دارد و از بروز هرگونه حساسیت و آلرژی پوستی جلوگیری می‌کند. به دلیل وجود ویتامین‌هایی چون ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین بی و وجود ماده معدنی سلنیوم رشد موها افزایش پیدا خواهدکرد.

روغن کنجد

این روغن خواص درمانی بسیار بالایی دارد و به دلیل داشتن ویتامین‌های ای، بی، امگا۳ و امگا۶ می‌تواند یک تقویت کننده موثر در رشد ریش آقایان باشد.

مطالعه بیشتر
بهترین روغن‌های طبیعی برای جوش صورت

روغن‌های ترکیبی

ترکیب چند روغن طبیعی می‌تواند میزان اثربخشی آن را افزایش دهد. معمولا ترکیب روغن جوجوبابا روغن لیموترش، روغن دارچین، روغن کندر، روغن نعنا و روغن درخت چای یک ترکیب فوق‌العاده است که باعث تقویت و رشد ریش صورت شده، بعد از مدت زمان کوتاهی نتیجه اثربخش آن را می‌توانید مشاهده کنید.