درمان خانگی کلسترول بالا در دنیای امروز امکان پذیر است. مقادیر بالای کلسترول LDL در خون احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد، بنابراین برای سلامتی باید سطح کلسترول خود را پایین نگه دارید. کلسترول دو نوع است: (LDL) که کلسترول بد نیز نامیده می شود و  (HDL) که کلسترول خوب نیز خوانده می شود.

گیاهانی که کلسترول را کاهش می دهند یک روش موثر و طبیعی هستند که می توانند نتایج مطلوبی را ارائه دهند. نیاسین یا ویتامین B3 با کاهش ده تا بیست درصد کلسترول LDL و افزایش پانزده تا سی درصد کلسترول HDL و همچنین کاهش قابل توجه لیپوپروتئین A در کاهش کلسترول موثر است.

گیاه دیگری که کلسترول را کاهش می دهد برگ کنگر است که با محدود کردن سنتز کلسترول در بدن کار می کند. همچنین کنگر فرنگی حاوی سینارین است که تولید صفرا در کبد را افزایش می دهد و جریان صفرا را از کیسه صفرا سرعت می بخشد، که در مجموع باعث دفع کلسترول می شود.

چند درمان خانگی کلسترول بالا

سیر

سیر سطح کلسترول کل خون را تا چند درصد کاهش می دهد، اما فقط در کوتاه مدت.همچنین سیر می تواند خونریزی و زمان لخته شدن خون را طولانی کند.

فیبر درمان خانگی کلسترول بالا

مصرف مکمل های فیبر برای تأمین میزان دریافت فیبر روزانه می تواند به کاهش سطح کلسترول و کلسترول LDL (بد) کمک کند. به عنوان مثال می توان به پسیلیوم، متیل سلولز، دکسترین گندم و پلی کربوبوفیل کلسیم اشاره کرد. اگر مکمل فیبر مصرف می کنید، مقدار مصرف را به آرامی افزایش دهید. به یاد داشته باشید هنگام افزایش مصرف فیبر، مایعات کافی بنوشید.

مطالعه بیشتر
درمان عفونت واژن با سرکه سیب

آجیل درمان خانگی کلسترول بالا

بسیاری از مغزها مانند بادام، گردو و پسته می توانند کلسترول را کاهش دهند. خوردن روزانه یک مشت گردو می تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. می توانید غذاهای سرشار از چربی اشباع شده را با آجیل جایگزین کنید که منبع خوبی از فیبر هستند.

اجیل درمان خانگی کلسترول بالا

لوبیای سویا درمان خانگی کلسترول بالا

جایگزینی سویا یا پروتئین سویا با سایر پروتئین ها با کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید از بیماری عروق قلب جلوگیری می کند. پروتئین سویا در توفو، شیر سویا، ماست سویا، آجیل سویا و بسیاری از محصولات غذایی دیگر ساخته شده از دانه های سویا وجود دارد. روغن کنجد سویا نیز بسیار مفید است و می توان از عطاری آنلاین ویترین فود تهیه کرد.

مکمل های روغن ماهی با اسیدهای چرب امگا 3 درمان خانگی کلسترول

اسیدهای چرب امگا ۳ نیز در ماهی و روغن ماهی پیدا می شود. ماهی های سالمون، ماهی تن، ماهی قزل آلا دریاچه، شاه ماهی، ساردین و  به ویژه سایر ماهی های چرب منابع غنی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند. سایر مواد مغذی موجود در ماهی یا ترکیبی از آن مواد مغذی و اسیدهای چرب امگا ۳، به محافظت از قلب شما کمک می کند. خوردن یک یا دو وعده ماهی چرب در هفته ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهد. اگر به بیماری قلبی مبتلا هستید، ممکن است از مکمل های اسید چرب امگا ۳ یا سایر غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، گردو، روغن کانولا و دانه های سویا منابع خوبی هستند.

مطالعه بیشتر
به تفاوت قیمت روغن زیتون توجه کنید

بذر کتان درمان خانگی کلسترول بالا

بذر کتان از گیاه کتان می آید. دانه کتان و روغن بذر کتان حاوی مقادیر زیادی اسید آلفا-لینولنیک (ALA) هستند. این یک اسید چرب امگا ۳ است که به شما در کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

زالزالک

زالزالک این گیاه درمانی موثر برای انواع خفیف تر نارسایی قلبی است.

نیاسین (ویتامین B3) درمان خانگی کلسترول بالا

نیاسین، که ویتامین B3 نیز نامیده می شود، برای کاهش کلسترول استفاده می شود. نیاسین کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد و کلسترول HDL یا خوب را افزایش می دهد. همچنین به نظر می رسد که نیاسین به میزان قابل توجهی خطر تصلب شرایین، لیپوپروتئین، کاهش می دهد.

برگ کنگر فرنگی درمان خانگی کلسترول بالا

عصاره برگ کنگر به کاهش کلسترول کمک  می کند. ۶ عصاره برگ کنگر ممکن است با محدود کردن سنتز کلسترول در بدن کار کند. کنگر فرنگی همچنین حاوی ترکیبی به نام سینارین است که باعث افزایش تولید صفرا در کبد و سرعت جریان صفرا از کیسه صفرا می شود، که هر باعث افزایش دفع کلسترول می شود.

جنسینگ درمان خانگی کلسترول بالا

‌ جینسینگ درمان خانگی کلسترول بالا

جینسینگ برای درمان انواع بیماری ها و حمایت از سلامت قلب مفید است. این روزها، ریشه جینسینگ در کپسول ها و بسیاری از محصولات محبوب مانند چای های سبز، قهوه ها و حتی نوشیدنی های انرژی زا فروخته می شود. جینسینگ سطح سالم کلسترول LDL بد را کاهش و کلسترول HDL خوب را فازایش می دهد.

منبع:www.healthline.com

درمان خانگی کلسترول بالا