افرادی هستند که به دلایل مختلف نیاز به افزایش وزن دارند. برخی متابولیسم بالایی دارند، برخی دیگر از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به لاغری هستند و بعضی دیگر فقط به اندازه کافی غذا نمی خورند! اگر جز افرادی هستید که می خواهید از راه سالم وزن اضافه کنید، افزایش وزن در طب سنتی راه حل شماست.

در اینجا لیستی از گیاهان مختلف وجود دارد که برای افزایش وزن در طب سنتی به شما کمک می کند:

زنجبیل برای افزایش وزن در طب سنتی

زنجبیل از ریشه های خوراکی که تقریباً در همه جا وجود دارد. یک غذای ارزان و خوشمزه است که به راحتی در بخش های مختلف اکثر فروشگاه های مواد غذایی موجود است و به طور گسترده ای در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. جینجرول و شوگاول، ترکیبات فعال غالب زنجبیل هستند. زنجبیل دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهابی و از دسته گیاهان دارویی برای درمان سوء هاضمه در طب سنتی نیز به شمار میرود که بدن شما را از استرس اکسیداتیو و آسیب های قلبی عروقی محافظت می کند، به تحریک اشتها کمک می کند و به هضم غذا نیز کمک می کند.

شاهدانه

شاهدانه یکی از موثرترین راه هایی است که می تواند اشتهای شما را افزایش داده و به افایش وزن شما کمک کند. بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را به روش های مختلفی مانند استفاده از آن در غذاهای مختلف و یا اضافه کردن آن در چای ، قهوه و میلک شیک مصرف می کنند.

بابونه

بابونه به افزایش اشتها شهرت دارد. بابونه یک گیاه دارویی قدیمی است که برای آرامش اعصاب و تسهیل هضم از آن مورد استفاده قرار می گیرد. بابونه با باز کردن اشتهای شما و رفع بسیاری از موانع هضمبه اضافه وزن شما کمک می کند. دمنوش بابونه حاوی مجموعه ای از مواد شیمیایی گیاهی است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد. ترکیباتی مانند a-bisabolol ، chamazulene و azulene به کاهش درد و آسیب ناشی از عفونت ها کمک کرده و بافت آسیب دیده را برای بهبودی سریع هضم ترمیم می کنند.
مطالعه بیشتر
درمان کم خونی در طب سنتی چیست؟
مصرف روزانه این گیاه به شما در افزایش اشتها کمک می کند. به طور طبیعی، تغییراتی در وزن خود مشاهده خواهید کرد. اگر جز افرادی هستید که همیشه لاغر و کم وزن بوده اید، از بابونه و عصاره های آن استفاده کنید. مطمئناً تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

شیرین بیان برای افزایش وزن در طب سنتی

شیرین بیان یا Yashtimadhu یک مکمل طبیعی تاثرگذار می باشد که به شما در افزایش وزن کمک می کند. برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز ایده آل است.

مریم گلی

مریم گلی با شهرت دیرینه برای درمان انواع بیماری ها، یک گیاه ضد التهاب قدرتمند است. مریم گلی مقدار بالایی پروتئین دارد ۱۰۰ گرم مریم گلی حاوی ۱۱ گرم پروتئین است که ۲۲ درصد از مقدار مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.

قاصدک

از گذشته های دور برگ و ریشه گیاه قاصدک برای درمان مشکلات هضم و افزایش اشتها استفاده می شده است. مانند جنتین، قوی و تلخ است که با تحریک فعالیت آنزیم و هضم غذا باعث ایجاد گرسنگی می شود. تلخی مشخصه گوگرد معدنی است که به سنتز پروتئین کمک می کند قاصدک با افزایش اشتها و بهبود جذب پروتئین بدن برای ایجاد عضله جدید به افزایش حجم عضلانی کمک می کند. این گیاه با کمک به هضم غذاهای پر چرب و کربوهیدرات به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می کند و سموم روده را دفع می نماید. قاصدک حاوی پروبوتیکی بنام اینولین می باشد که به رشد باکتریهای مفید در روده کمک می کند. ترکیب تلخ تاراکساسرین موجود در قاصدک باعث افزایش تولید صفرا می شود که به نوبه خود اشتها را افزایش می دهد.
مطالعه بیشتر
درمان خانگی کلسترول بالا
شنبلیه برای افزایش وزن - افزایش وزن در طب سنتی

شنبلیله برای افزایش وزن

شنبلیله جز گیاهان دارویی است که از قرن ها پیش در فرهنگ های هند و چین برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شده است. همچنین یک چاشنی محبوب در آشپزی است و به دلیل طعم خاکی معروف است. از آنجا که شنبلیله سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است، به عنوان یک هضم کننده طبیعی به حساب می آید، انواع درد و ناراحتی معده و سو هاضمه را تسکین می دهد. همچنین خاصیت ملین دارد و به افراد یبوست کمک می کند. شنبلیله منبع غنی پروتئین می باشد. این ماده حاوی ۲۳ گرم پروتئین به ازای هر ۱۰۰ گرم است. قرار دادن شنبلیله در رژیم غذایی شما می تواند به شما در افزایش دریافت اسیدهای آمینه مورد نیاز برای رشد سریع و سالم عضلات کمک کند. از آنجا که شنبلیله منبع پروتئینی گیاهی با حداقل مقادیر چربی اشباع و کربوهیدرات است، راهی بسیار سالم برای افزایش وزن بدون نیاز به خوردن گوشت است. شنبلیله سطح تستوسترون در مردان را نیز افزایش می دهد و تستوسترون باعث افزایش حجم و اندازه عضلات می شود. منبع:cuttingcalories.com