بوی بد دهان را چگونه برطرف کنیم؟ همه ما بوی بد دهان را تجربه کرده ایم: احساس ناراحت کنندهای می باشد. افراد سالانه میلیون ها دلار برای دهان شویه ،قرص نعناع و غیره هزینه می شود تا دهانی خوشبو داشته باشند. بهبود نفس و سلامت دندان ها و لثه ها به طور همزمان آسان است. این مراحل ساده را امتحان کنید تا دهان شما احساس شادابی و تمیز کند.

بیشتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

تجمع مواد غذایی روی دندان ها، باکتری هایی را ایجاد می کند که باعث بوی بد دهان می شوند.برای ببرطرف کردن بوی بد دهان دندان های خود را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید. اما در انجام این کار افراط نکنید. اگر خیلی مسواک بزنید می توانید دندانهای خود را ساییده و باعث آسیب پذیر شدن در برابر پوسیدگی آنها شوید.

دهان خود را با آب نمک بشویید

یک روش طبیعی برای تازه سازی نفس و از بین بردن بوی بد دهان ستفاده از آب نمک برای شستشوی دهان است. مقداری نمک به یک لیوان آب گرم اضافه کنید، آن را خوب مخلوط کنید، محلول را به مدت ۳۰ ثانیه دور دهان و دندان خود بچرخانید و تکرار کنید. بوی بد از بین رفته است!

میخک

میخک می تواند باعث شادابی نفس شما در لحظه شود و بوی بد دهان را برطرف کند. یکی دیگر از مزایای میخک این است که به مبارزه با باکتری های بد دهان کمک می کند که باعث ایجاد زخم می شوند. بنابراین، به سادگی چند بار در روز چند میخک را بمکید. (اما، از روغن میخک یا گل میخک استفاده نکنید چون آنها بسیار قوی هستند و می توانند باعث سوختگی شوند.) میخک برای درمان کمردرد نیز مفید است

مطالعه بیشتر
روغن بادام زمینی | فواید شگفت‌انگیز آن در سلامتی و بهبود بیماری

سرکه سیب

بوی بد دهان را چگونه برطرف کنیم

اگر می خواهید از شر بوی دهان دهان ناشی از خوردن پیاز و سیر خلاص شوید، به راحتی با استفاده از مقداری سرکه سیب انجام می توانید این کار را انجام دهید. مقداری به یک لیوان آب اضافه کنید و کمی دور دهان خود بچرخانید. این دهان شویه طبیعی بو را خنثی کرده و بلافاصله نفس شما را تازه می کند و بوی بد دهان را برطرف می کند. سرکه سیب آقابزرگ ویترین فود پیشنهاد ما به شماست.

میوه ها و سبزیجات بخورید

چه طور بوی بد دهان را چگونه برطرف کنیم؟ یک روش طبیعی و آسان دیگر برای تازه سازی نفس و از بین بردن بوی بد هان  این است که به راحتی یک میان وعده ترد مانند سیب، کرفس یا هویج داشته باشید. این میوه ها و سبزیجات به عنوان مسواک های طبیعی عمل می کنند و به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو در دندان کمک می کنند. همچنین، آنها باعث تولید بزاق می شوند، که همچنین به مبارزه با بوی بد دهان کمک می کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به مبارزه با باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده بو در دهان کمک می کند. شما می توانید با افزودن چند قطره از آن به خمیردندان یا به راحتی مسواک زدن دندان ها با روغن درخت چای خیلی راحت بوی بد دهان خود را برطرف کنید. عطاری آنلاین ویترین فود یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه روغن درخت چای غیرتراریخته است.

دارچین برطرف کننده بوی بد دهان

می توانید از دارچین به عنوان داروی خانگی برای رفع بوی بد دهان استفاده کنید. یک قاشق پودر دارچین ویترین فود ، یک برگ بو و مقداری دانه هل به آب داغ اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. مخلوط را صاف کرده و از آنچه که باقی مانده است به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

با دارچین بوی بد دهان را رفع کنیم

۱۵۳۸۲۷۰۵۶

آب لیمو

به هر دلیلی که بخواهید بوی بد دهان را برطرف کنید، آبلیمو یک گزینه عالی برای برطرف کردن بوی بد دهان است. لیمو و نارنج هر دو نتیجه یکسانی دارند، بنابراین هر کدام را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. اسیدیته میوه ها باعث می شود دهان شما بزاق بیشتری تولید کند.

مطالعه بیشتر
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست

با جعفری بوی بد دهان را برطرف کنیم

جعفری گزینه عالی برای هرکسی است که دنبال پاسخ این سوال است، بوی بد دهان را چگونه برطرف کنیم. فقط یک شاخه جعفری می تواند بوی بد دهان را در عرض چند دقیقه خنثی کند. جویدن یک شاخه بعد از شام، راهی عالی برای به حداقل رساندن بوی بد دهان است.

نوشیدن آب

نوشیدن آب یکی از کلیدهای اصلی جلوگیری از بوی بد دهان و برطف کننده بوی بد دهان است. هرچه دهان شما مرطوب تر باشد، از بین بردن باکتری هایی که باعث بوی بد می شوند راحت تر خواهد بود.

دانه رازیانه بوی بد دهان را از بین می برد

در بسیاری از موارد، وقتی مسواک نمی زنید منجر به بوی بد دهان می شود، باکتری با ذرات غذا جمع می شود. دانه های رازیانه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند دهان را از باکتری پاک کند. دانه های رازیانه ویترین فود همچنین به طراوت نفس کمک کرده و تولید بزاق را تقویت می کند. بزاق به طور طبیعی دهان را تمیز می کند و احتمال بوی بد دهان را کاهش می دهد. فقط یک قاشق دانه رازیانه تمام چیزی است که شما برای تفاوت فوری در بهداشت دهان و دندان نیاز دارید.

منبع:www.galvezdentalstockton.com